Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2005, 09:09
MaHo
MaHo is offline
Ik heb gisteren eindelijk een DVI-D kabel gekocht om mijn IIyama ProLite E435S 17" TFT scherm aan te sluiten. Nu wil het geval dat toen ik de kabel aansloot het in het begin perfect werkte.....maar.....na 2 minuten gaf mijn monitor ineens aan dat er geen "signal input" meer was. ik kijken of alles nog goed vast zat; ja alles zat nog zoals het hoorde. Toen heb ik hem maar weer opnieuw opgestart (m'n PC), maar hij bleef geen beeld geven. Ook de monitor aan en uitzetten hielp niet. Toen sloot ik maar were m'n oude D-Sub kabel aan en alles werkte weer zoals het hoorde.
Ik kon maar niet geloven dat ie het eerst wel deed en daarna were niet, dus heb ik even later weer m'n DVI-D kabel aangesloten.....resultaat: eerst doet ie hetw el, en even later weer niet.

Overige info:

Videokaart: Leadtek Winfast A6600GT DDR3 128MB
besturingssysteem: Windows XP met SP2

Wie weet een oplossing?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2005, 02:16
phoxetis
phoxetis is offline
andere DVI kaart proberen, of fijn terugbrengen.

Ik heb er met m'n TFT-schermpje nooit problemen mee gehad. Ik zou er zelfs bijna enthousiast over worden. Maar ik hou toch meer van buizen.
Oud 04-09-2005, 10:06
MaHo
MaHo is offline
Mjah, en waar haal ik zo snel een andere kaart vandaan?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 11:41
phoxetis
phoxetis is offline
niet van die moeilijke vragen stellen

buurman, broer, pa, kennis, vriendje, schoolgenootje, of (hint) computerwinkel waar je 1 van de twee apparaten gekocht hebt.

heel veel moderne kaarten hebben DVI, soms heb je een verloopblokje nodig
Oud 06-09-2005, 16:22
MaHo
MaHo is offline
Hmmm...een studiegenoot van me zei dat ik waarschijnlijk nog een optie moest aanvinken ergens dat ie het signaal via DVI krijgt, klopt dat en zo ja, waar dan??
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 23:29
Reemface
Reemface is offline
Ik heb zelf ook dit beeldscherm.

Houd de knop "OPQ/INPUT" eens 3 sec vast.
Hij laat dan keuzemenu zien Digital/analog.

mogelijk moet je de nieuwste videokaart driver even downloaden van je beeldkaart. kijk op de website van de fabrikant
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 09:49
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
MaHo schreef op 06-09-2005 @ 17:22 :
Hmmm...een studiegenoot van me zei dat ik waarschijnlijk nog een optie moest aanvinken ergens dat ie het signaal via DVI krijgt, klopt dat en zo ja, waar dan??
als je bij het opstarten van je computer ook je geheugen en BIOS gegevens enzovoort gelijk op je TFT via DVI ziet, zit dat wel goed hoor.
Oud 07-09-2005, 10:11
Reemface
Reemface is offline
dan heeft hij inderdaad je DVI input al gedetecteerd, dus die stap van mij is ook onnodig. Ik verwacht dat je alleen de DVI hebt aangesloten, en niet gewoon de normale vga.

Ik denk dat het aan de stuurprogramma's (drivers) ligt van je beeldkaart.

Voor als je de GT TDH hebt:
http://www.leadtek.nl/nts/uk/index.p...t A6600 GT TDH

Voor als je de TD hebt:
http://www.leadtek.nl/nts/uk/index.p...nFast A6600 TD
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 12:26
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Reemface schreef op 07-09-2005 @ 11:11 :
Voor als je de GT TDH hebt:
http://www.leadtek.nl/nts/uk/index.p...t A6600 GT TDH

Voor als je de TD hebt:
http://www.leadtek.nl/nts/uk/index.p...nFast A6600 TD
Wat maakt dat nou uit? Het zijn toch allebei nVidia kaarten en moet dat nVidia driverpack gewoon werken.
Oud 07-09-2005, 13:16
LiqqY
LiqqY is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 07-09-2005 @ 13:26 :
Wat maakt dat nou uit? Het zijn toch allebei nVidia kaarten en moet dat nVidia driverpack gewoon werken.
Het klopt grootendeels wat je zegt, maar leadtek voegt soms nog extra ondersteuning toe voor hun eigen kaarten.

Zo had ik vroeger met mijn 4600ti ook problemen met een tv-uitgang.
De normale drivers werkte niet maar die van de fabrikant "leadtek" werkte wel.
Oud 07-09-2005, 16:49
Reemface
Reemface is offline
je kan de Forceware pakken inderdaad, maar niet elke fabrikant bouwt zn dingen zoals andere fabrikanten dat doen. De maker van de videokaart brengt meestal betere drivers dan die van de chipset.

echter zal de forceware natuurlijk wel draaien, maar als je problemen hebt (zoals gezegd) kan je beter de drivers van de fabrikant pakken.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 16:56
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Reemface schreef op 07-09-2005 @ 17:49 :
je kan de Forceware pakken inderdaad, maar niet elke fabrikant bouwt zn dingen zoals andere fabrikanten dat doen. De maker van de videokaart brengt meestal betere drivers dan die van de chipset.
In mijn ervaring loopt het pakket van die fabrikant van de videokaart altijd een paar versies achter op het driverpakket van de maker van de chip die erop zit.
Oud 07-09-2005, 19:06
MaHo
MaHo is offline
*snik*Ik heb elke suggestie uit dit topic geprobeerd, maar het probleem blijft *snik*

Ik heb de kabel inmiddels maar weer terug naar de winkel gebracht, dat scheelt me weer 13 euro. Toch allemaal enorm bedankt voor de moeite.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten