Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2005, 20:04
Verwijderd
Omdat ik graag een .nl domein wil hebben voor mijn aankomende portfolio, heb ik een beetje rond gezocht naar verschillende aanbieders. Echter, er zijn er zoveel, dat het moeilijk is om de goeden van de slechten te scheiden.

Bovendien weet ik niet waar ik - behalve dataverkeer en webspace- nog meer op moet letten.

Dus, 2 vragen:
- Welke criteria zijn het belangrijkst wat betreft het domein en extra diensten?
- Welke webhost raad jíj me aan?

Qua kosten zit ik te denken aan ongeveer 10,- p/m.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2005, 20:07
JJzD
JJzD is offline
Ik denk dat een van de belangrijkste dingen zijn de stabiliteit van de servers en bereikbaarheid. Geloof de verhalen gewoon niet die zeggen 99,9% uptime, dat kan technisch niet.
Maar verder ook hun betrouwbaarheid en bereikbaarheid. Je wil niet dat als er dingen misgaan je ze niet kan breiken.
En verder ook het gemak waarmee je iets kan aanpassen naar jouw wens. Bij de wat kleinere zou je over het algemeen makkelijker iets aangepast hebben.
Oud 05-09-2005, 20:31
Verwijderd
Een uptime van 99,9% kan wel, maar niet als je voor een domeinnaam 10,- wilt betalen.

Stel eerst een lijst op wat je wilt en wat je nodig hebt (ondersteuning, talen, scripting, databases, etc) en welke hoeveelheden.
Let ook op de locatie van de servers en trek dit in lijn met het land van herkomst van je bezoekers.

Voor ervaringen van gebruikers kun je bijvoorbeeld kijken op www.webhosters.nl.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 20:51
Verwijderd
Nou, ik heb bijvoorbeeld niet echt behoefte aan geavanceerde mogelijkheden als PHP, ASP o.i.d.

Wat moet ik trouwens precies verstaan onder (meerdere) POP3-adressen en email forwarding?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 21:37
Verwijderd
PHP krijg je er meestal toch bij.

Meerdere pop3 adressen houd in dat je meerdere mailboxxen hebt.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 12:43
JJzD
JJzD is offline
en emailforwarding zijn nicknames.
Wat ik bijvoorbeeld heb is dat als ik een evenement heb ik bijvoorbeeld kickoff2004 aanmaak, maar die door laat sturen naar mijn eigen adres.
Dus je hebt verschillende adressen, maar je hebt maar 1 login om die allemaal te checken (die je vervolgens ook weer kan splitsen in Outlook regels)
Reageren

Regels voor berichten