Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2005, 22:30
AVA
AVA is offline
Ik zit nu dus op eerste jaars Uni en heb geen keuzevak erbij gekozen...

goed idee?/slecht idee? om een keuze vak erbij te hebben? en welke keuzevak hebben jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2005, 07:47
Wawl
Wawl is offline
Ik heb geen keuzevakken. Althans, nog niet.
Oud 06-09-2005, 08:54
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Ik ook niet
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 09:24
ganralph
ganralph is offline
welke opleiding doe je en waar?
de meeste opleidingen bieden in hun 1e jaar nog geen keuzevak-ruimte aan. dat is pas voor 2e/3e jaar...
je hebt toch vast wel een programma van 60ects? dan is het de bedoeling dat je daar al je tijd mee kwijt bent...
Oud 06-09-2005, 09:25
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Het kan heel goed en is zeker handig, als t je niet te veel belast.

Zelf heb ik nooit echt keuze vakken gedaan, omdat m'n studie wel zwaar genoeg is. Op zich heb ik nu alleen maar keuze vakken meer, maar dat is omdat ik nogal een grote keuze ruimte heb in m'n studie. Al mijn vakken worden echter wel door diezelfde studie aangeboden.

Er zijn natuurlijk twee soorten keuze vakken. Je kan er voor kiezen om een ouderejaars vak te volgen, maar dan moet je wel oppassen met voorkennis aangezien die nog vrij beperkt is. Of je kan een eerstejaarsvak bij een andere studie doen, iets wat erg nuttig kan zijn, maar vooral leuk moet zijn, want anders moet je t natuurlijk niet kiezen.
Oud 06-09-2005, 09:54
Balance
Balance is offline
Ik had het eerste jaar ook geen keuzevakken. Vond m'n gewone vakken al wel genoeg. Het lijkt mij ook veel belangrijker dat je je daar mee bezig houdt, dan met extra vkaken. Misschien dat je, zoals ik, later in je studie verplicht keuzevakken moet nemen. Dan kan je dat dus altijd nog doen.
Oud 06-09-2005, 18:18
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ligt eraan he. Als je per se ooit een keuzevak moet doen en als er een paar interessante keuzevakken bij zitten, waarom zou je er dan nu geen nemen he...
Ik heb op dit moment 4 vaste vakken en 1 keuzevak. Ik kon daarbij uit 2 vakken kiezen. Een vak lag me niet maar was wel op een gunstig tijdstip in de week. Dat andere vak had ik dan wel vrijdagmorgen (donderdag is altijd stappen ) en vrijdag laat in de middag (daardoor laat thuis), maar omdat het een leuk vak is, heb ik dat genomen. Doe ook uni trouwens.
Neem dus maar wel van me aan dat als je moet kiezen tussen bepaalde vakken, je dan het vak kiest dat je het leukste vindt.
Oud 06-09-2005, 19:45
sdekivit
sdekivit is offline
ik had in het eerste jaar 1 keuze vak die majorgebonden was.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 21:54
Hawahaai
Hawahaai is offline
Bij ons moest je in het tweede of derde jaar voor een bepaald aantal ECTS aan keuzevakken volgen. Extra vakken die je in het eerste jaar gedaan had, telden daar niet bij.
Ik heb in het tweede en derde jaar samen 6 extra vakken gedaan, in perioden waarin ik het niet te druk had en wanneer er leuke vakken aangeboden werden. In het eerste jaar heb ik geen keuzevakken gevolgd, omdat ik toen nog niet precies wist hoe dat in z'n werk ging. Anders had ik zeker de 3e en 4e periode wel een extra vak kunnen doen.
Ik zou het de eerste periode eens aankijken, hoe het allemaal gaat, zodat je kunt wennen aan de vakken en de manier van leren en tentamineren, en als het je dan allemaal vrij gemakkelijk af gaat en het interesseert je, dan kun je er een extra vak bij nemen, later in het jaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten