Ik wist niet helemaal wat ik dit topic moest noemen

. (Kan dus naar gelang aangepast worden)
Ik wil graag volgend jaar naar Nederland toe komen om mijn studie af te maken. Ik ben dan 20, en word in Oktober 2006, 21.
Ik heb de afgelopen 4 jaar in Canada gewoon en zodoende hier mn Highschool diploma gehaald, en heb net een twee-jarige opleiding Toerisme en Reis Mgmt afgerond. Ik heb wel een idee van wat ik ongeveer wil doen, maar weet nog niet welke school, ik wil graag de management kant in Toerisme/Hotel, maar niet specifiek de hotelschool, ik wil dus graag een Business degree hebben.
In Nederland moet ik dus wss nog 3 jaar naar school om m'n BA te halen. Ik zit te kijken naar de Hanze Hogeschool (Groningen) en daar hebbben de dus bv de IBMS, International Business Mgmt. Met een beetje mazzel kan ik bv die studie in 3 jaar doen ipv 4 omdat ik een aantal vakken al gehad heb. Mijn vraag is dus, ben ik dan oud vergeleken met mijn toekomstige studiegenootjes?
Ik zie hier veel mensen die 18 zijn enzo vragen stellen over scholen en ik heb natuurlijk al die andere studie, en wil geen tig jaren meer in school zitten maar met deze studie kan ik niet zoveel... (die heb ik min of meer gedaan omdat ik niet wist wat ik wou doen en omdat het me interessant leek) Hoe oud zijn mensen gemiddeld in Nederland als ze met een Hbo-studie of Uni beginnen? Wat is jullie ervaring en wat is ongeveer de leeftijd in jullie klassen?