Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2002, 09:27
intel_spicy
intel_spicy is offline
hallo mensen,
ff een vraagje, wat vinden jullie van het idee de minimum leeftijd om te stemmen te verlagen naar 16jaar?

alvast bedankt voor de reactie, alles is welkom, kan ik gebruiken voor school!!

veel liefs, xxx me
Oud 13-06-2002, 09:34
Undeclinable
Undeclinable is offline
Slecht idee.
16 jaar vind ik echt TE jong voor de meeste mensen om zo objectiev mogelijk te stemmen. Juist op die leeftijd zijn heel veel jongeren heel sterk beinvloedbaar door media, vrienden e.d. op dit gebied. Buiten dat interesseren de meeste mensjes van die leeftijd zich ook totaal niet in politiek.
Oud 13-06-2002, 10:03
TefnachT
TefnachT is offline
maar die gaan dan ook niet stemmen.....

Ik zou het een goed idee vinden.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 10:10
Boogie
Boogie is offline
slecht idee, de meeste zijn dan nog niet in staat om een rationele keuze te maken over zoiets toch zeer belangrijks
Oud 13-06-2002, 10:46
Jozzy
Jozzy is offline
Punt 1. Zijn al duizenden topics over geweest.

Punt 2. Bijzonder slecht plan.

Punt 3. Verhoog het maar naar 21 wat mij betreft.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 12:55
Floef
Floef is offline
Neee. Leeftijd is geen goed criteria. Kennis van zaken wel.
Oud 13-06-2002, 12:58
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
ModuM schreef:
Punt 1. Zijn al duizenden topics over geweest.
overdrijven is ook een kunst maar kheb de laatste paar al dichtgegooit dus denk dat deze openblijft.

Citaat:
Punt 2. Bijzonder slecht plan.

Punt 3. Verhoog het maar naar 21 wat mij betreft.
want?
Oud 13-06-2002, 12:59
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Boogie schreef:
slecht idee, de meeste zijn dan nog niet in staat om een rationele keuze te maken over zoiets toch zeer belangrijks
met de 18 jaar zijn een heleboel mensen dat ook (nog) niet
Oud 13-06-2002, 13:01
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Undeclinable schreef:
Slecht idee.
16 jaar vind ik echt TE jong voor de meeste mensen om zo objectiev mogelijk te stemmen. Juist op die leeftijd zijn heel veel jongeren heel sterk beinvloedbaar door media, vrienden e.d. op dit gebied. Buiten dat interesseren de meeste mensjes van die leeftijd zich ook totaal niet in politiek.
Maar er zijn wel mensen die zich daar dam al wel voor intereseren, waarom die dan niet laten stemmen? En waarom is 18 niet te jong dan? Er zijn ook genoeg mensen van 18 die sterk beinvloedbaar door de media en vrienden zijn terwijl die wel mogen stemmen, vind ik niet helemaal eerlijk dan.
Oud 13-06-2002, 13:11
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:

En waarom is 18 niet te jong dan? Er zijn ook genoeg mensen van 18 die sterk beinvloedbaar door de media en vrienden zijn terwijl die wel mogen stemmen, vind ik niet helemaal eerlijk dan.
Dan kun je ook zeggen: laten we basisscholieren ook maar laten stemmen.
Wat mij betreft stemmen alleen bekwame mensen, maar dan rijst natuurlijk de vraag wie dat zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 14:38
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
autodropje schreef:
overdrijven is ook een kunst
Dank u, goed he!!

Citaat:
autodropje schreef:
want?
Als je zelf het antwoord al geeft (zie onder) maak je het mij wel bijzonder makkelijk natuurlijk!

Citaat:
autodropje schreef:
Tsja.....
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 14:46
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
KontraDix schreef:

Wat mij betreft stemmen alleen bekwame mensen, maar dan rijst natuurlijk de vraag wie dat zijn.
(laat mensen dan eerst een test doen voor het stemmen)
Oud 13-06-2002, 14:47
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
autodropje schreef:

(laat mensen dan eerst een test doen voor het stemmen)
wat voor een test? of ze wel het goede hokje aankruisen? (het liefst de linkse troep zeker? Hoe kan je iemand testen op politieke overtuiging?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 14:52
Verwijderd
Citaat:
TefnachT schreef:

wat voor een test? of ze wel het goede hokje aankruisen? (het liefst de linkse troep zeker? Hoe kan je iemand testen op politieke overtuiging?
Wie zegt links te zullen stemmen slaagt voor de test en mag stemmen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 14:53
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
KontraDix schreef:

Wie zegt links te zullen stemmen slaagt voor de test en mag stemmen.
\

ja zoiets
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 15:00
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

neej man

om niet verder off topic te gaan zie:

http://www.forum.scholieren.com/show...highlight=test
Oud 13-06-2002, 16:17
waaromniet?
waaromniet? is offline
Voor, mits een test die kennis van zaken bewijst positief uitvalt.
Oud 13-06-2002, 17:17
Undeclinable
Undeclinable is offline
Citaat:
autodropje schreef:

Maar er zijn wel mensen die zich daar dam al wel voor intereseren, waarom die dan niet laten stemmen? En waarom is 18 niet te jong dan? Er zijn ook genoeg mensen van 18 die sterk beinvloedbaar door de media en vrienden zijn terwijl die wel mogen stemmen, vind ik niet helemaal eerlijk dan.
Je moet toch ergens een grens trekken.. Ja idd , d'r zijn zat mensen van 18+ die zich zeer veel laten beinvloeden. Maar da's verhoudingsgewijs toch een stuk minder...je kunt nou eenmaal niet per persoon kijken of iemand wel cappabel is tot het maken van een rationele keuze. en helaas is idd gebleken dat er dus nog heel erg veel met emotie word gestemd, maar dat terzijde

Stemmingsrecht op basis van kennis valt wel wat voor te zeggen.. maar wat voor kennis wil je dan dat iemand nodig heeft? De partijpunten van alle partijen kennen? Weten wat voor opvallende dingen een partij in z'n verleden heeft gedaan? etc .. leuk idee maar denk ik niet realiseerbaar..
Oud 13-06-2002, 20:08
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Undeclinable schreef:
Je moet toch ergens een grens trekken.. Ja idd , d'r zijn zat mensen van 18+ die zich zeer veel laten beinvloeden. Maar da's verhoudingsgewijs toch een stuk minder...je kunt nou eenmaal niet per persoon kijken of iemand wel cappabel is tot het maken van een rationele keuze. en helaas is idd gebleken dat er dus nog heel erg veel met emotie word gestemd, maar dat terzijde

Stemmingsrecht op basis van kennis valt wel wat voor te zeggen.. maar wat voor kennis wil je dan dat iemand nodig heeft? De partijpunten van alle partijen kennen? Weten wat voor opvallende dingen een partij in z'n verleden heeft gedaan? etc .. leuk idee maar denk ik niet realiseerbaar..
Of iets een rationele keus is valt inderdaad niet te bekijken, maar zoals je zelf al zegt, of de basis om een rationele keuze te kunnen maken aanwezig is kan wél bekeken worden.

Wat ik voornamelijk getest zou zien is inderdaad wat kennis over partijprogramma's, en daarnaast enige kennis van het Nederlandse politieke stelsel. Voor verdere discussie hierover, zie de link van autodropje.
Oud 13-06-2002, 20:48
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Floef schreef:
Neee. Leeftijd is geen goed criteria. Kennis van zaken wel.
Juist!

Ik wist 10 jaar geleden ook waar ik voor stond...
Auto's heb ik altijd gehaat, ik hield van de natuur.
Dat wist ik toen ik 6 was ook al.

Maar goed, ik vind dat er alléén voor de hogere niveaus een stemrecht moet komen. Alleen voor HAVO- en VWO-scholieren, bijvoorbeeld. Niet voor MAVO- en VBO-scholieren, want die weten niet waar ze over praten; die stemmen bijvoorbeeld op de NNP 'omdat dat cool is'.

Uiteraard mogen er uitzonderingen zijn: wie op de MAVO of het VBO zit mag dan bijvoorbeeld een psychologische test doen waarin je word beoordeeld op je 'kennis van zaken'.
Om zo te voorkomen dat het type 16-jarige criminele neo-nazi óók gaat stemmen; ik ben er zeker van dat die met een psychologische test onderschept kunnen worden.

Overigens, ik ken heel wat MAVO-scholieren die slimmer zijn dan ik.

Laatst gewijzigd op 13-06-2002 om 20:58.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 20:50
TefnachT
TefnachT is offline
dus joij wilt terug naar 1848 toen alleen de elite mochten stemmen
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 20:53
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
dus joij wilt terug naar 1848 toen alleen de elite mochten stemmen
voor 1848L: alleen materiele elite
voorstel: alleen intellectuele elite (of tenminste alleen iedereen die verstand heeft van politiek en waar politieke partijen voor staan enz.
Oud 13-06-2002, 20:55
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
Joostje schreef:

voor 1848L: alleen materiele elite
voorstel: alleen intellectuele elite (of tenminste alleen iedereen die verstand heeft van politiek en waar politieke partijen voor staan enz.
maar wie ben jij omdat te bepalen. Dus ik zou niet extreem rechts mogen stemmen?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 21:04
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

maar wie ben jij omdat te bepalen. Dus ik zou niet extreem rechts mogen stemmen?
Dat is mijn voorstel iig niet :/

Mijn voorstel is dat alleen word getest dat je weet wát je stemt. Daarna is het je eigen probleem.
Oud 13-06-2002, 21:09
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Nieuw idee...

Je mag stemmen vanaf je 16de jaar, máár, je mag níet op extreme partijen stemmen.

Niet rechtser dan VVD, CU, SGP, en CDA, en niet linkser dan GL en SP.

Dus geen NCPN, geen NNP.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2002, 21:47
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Nieuw idee...

Je mag stemmen vanaf je 16de jaar, máár, je mag níet op extreme partijen stemmen.

Dus geen NCPN, geen NNP.
nee dat is echt zware onzin. zo stel je dus dat die partijen geen politiek bedrijven, of iig niet zo goed als de andere partijen.
Oud 13-06-2002, 21:49
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Nieuw idee...

Dus geen NCPN, geen NNP.
Belachelijk idee. Dit zijn ook partijen, en dus voor de wet niet anders dan de anderen.

CU is trouwens links-conservatief.

Laatst gewijzigd op 14-06-2002 om 13:17.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 22:01
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Nieuw idee...

Dus geen NCPN, geen NNP.
dat vind ik nou ook weer overdreven. Wat heb je aan mogen stemmen als je niet mag kiezen waarop?
Oud 14-06-2002, 09:01
intel_spicy
intel_spicy is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Juist!

Ik wist 10 jaar geleden ook waar ik voor stond...
Auto's heb ik altijd gehaat, ik hield van de natuur.
Dat wist ik toen ik 6 was ook al.

Maar goed, ik vind dat er alléén voor de hogere niveaus een stemrecht moet komen. Alleen voor HAVO- en VWO-scholieren, bijvoorbeeld. Niet voor MAVO- en VBO-scholieren, want die weten niet waar ze over praten; die stemmen bijvoorbeeld op de NNP 'omdat dat cool is'.

Uiteraard mogen er uitzonderingen zijn: wie op de MAVO of het VBO zit mag dan bijvoorbeeld een psychologische test doen waarin je word beoordeeld op je 'kennis van zaken'.
Om zo te voorkomen dat het type 16-jarige criminele neo-nazi óók gaat stemmen; ik ben er zeker van dat die met een psychologische test onderschept kunnen worden.

Overigens, ik ken heel wat MAVO-scholieren die slimmer zijn dan ik.

Dit vind ik dus ff onzin, heb je zelf ooit op vbo/mavo gezeten? zo niet dan mag je dit niet zeggen en anders trouwens ook niet. het is een groot vooroordeel dat mensen met dat niveau niks erover zouden weten en zomaar ergens op zouden stemmen omdat het cool is, er zijn genoeg mensen op de mavo die al wel mogen stemmen of mensen die alleen mavo hebben gedaan die mogen stemmen, zouden die volgens jou dan ook een test moeten doen? als je scholieren wil laten stemmen, dan allemaal, of niet dan? Ik weet trouwens waar ik over praat, zit nu op havo en kom van de mavo, mag ik strax ook niet stemmen?

ach ja, laat maar ieder zijn eigen opvattingen en meningen zullen we maar zeggen.

groetjes mij
Oud 14-06-2002, 09:50
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
autodropje schreef:

nee, en met 40 ook niet, zie maar het aantal stemmen dat Pim Fortuyn kreeg...
Oud 14-06-2002, 11:00
Verwijderd
Citaat:
KontraDix schreef:

Citaat:
Joostje schreef:
We leven hier in een democratie en niet in een aristocratie.

Citaat:
boogie schreef:
nee, en met 40 ook niet, zie maar het aantal stemmen dat Pim Fortuyn kreeg...
Mensen met een andere politieke voorkeur dan jij zijn niet gelijk achtelijk

Citaat:
Fleet Admiral schreef
Dan heeft het dus geen zin. Je ontneemt mensen hun stemrecht als het ware dan. Ze mogen dan niet stemmen waar hun voorkeur wellicht naar uit gaat.

Ik vind dat mensen gewoon mogen stemmen. 18 jarige hebben allicht een betere kennis van zaken en een groter verantwoordelijkheidsgevoel. Je moet ergens de grens trekken en ik denk dat veel 16-jarige nog niet serieus genoeg zijn, om te kunnen bepalen welke politieke partijen goed zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 13:16
Verwijderd
Citaat:
darkshooter schreef:

We leven hier in een democratie en niet in een aristocratie.
Wat mij betreft wordt deze democratie zo snel mogelijk een sofiecratie.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 14:31
Undeclinable
Undeclinable is offline
Citaat:
KontraDix schreef:

Wat mij betreft wordt deze democratie zo snel mogelijk een sofiecratie.
...*dom* zou je me kunnen uitleggen wat een sofiecratie inhoud?
Oud 14-06-2002, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Undeclinable schreef:

Me2, het staat niet eens in het woordenboek.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 18:57
suze02
suze02 is offline
Als je 16 bent ben je nog niet eens droog achter je oren.

Toen ik 16 was dacht ik er ook zo over dus het niet omdat ik ouder ben ofzo je moet je dan nog niet eens met politiek bezig houden want dan laat je je teveel beinvloeden door je emoties.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 21:24
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Undeclinable schreef:

sofos = wijsheid. regering van wijzen dus zoiets lijkt me.
Oud 14-06-2002, 21:29
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
autodropje schreef:
dat vind ik nou ook weer overdreven. Wat heb je aan mogen stemmen als je niet mag kiezen waarop?
Om het 'cool'-stemmen tegen te gaan, en te zorgen dat extreme partijen niet teveel invloed krijgen in Nederland.

Veel jongeren (en vooral de laaggeschoolde) vinden het 'cool' om op extreem-rechtse partijen te stemmen. Wanneer 16-jarigen stemrecht krijgen, zouden we straks de NVU, NNP, en Stormfront in de 2de kamer hebben zitten.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 21:31
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Om het 'cool'-stemmen tegen te gaan, en te zorgen dat extreme partijen niet teveel invloed krijgen in Nederland.

Veel jongeren (en vooral de laaggeschoolde) vinden het 'cool' om op extreem-rechtse partijen te stemmen. Wanneer 16-jarigen stemrecht krijgen, zouden we straks de NVU, NNP, en Stormfront in de 2de kamer hebben zitten.
dus moeten 16jarigen geen stemrecht krijgen, of slechts als ze voldoende van politiek afweten.
Oud 14-06-2002, 21:32
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
intel_spicy schreef:
Dit vind ik dus ff onzin, heb je zelf ooit op vbo/mavo gezeten? zo niet dan mag je dit niet zeggen en anders trouwens ook niet. het is een groot vooroordeel dat mensen met dat niveau niks erover zouden weten en zomaar ergens op zouden stemmen omdat het cool is, er zijn genoeg mensen op de mavo die al wel mogen stemmen of mensen die alleen mavo hebben gedaan die mogen stemmen, zouden die volgens jou dan ook een test moeten doen? als je scholieren wil laten stemmen, dan allemaal, of niet dan? Ik weet trouwens waar ik over praat, zit nu op havo en kom van de mavo, mag ik strax ook niet stemmen?

ach ja, laat maar ieder zijn eigen opvattingen en meningen zullen we maar zeggen.

groetjes mij
Nee, ik doe altijd al VWO, gelukkig.
Maar ik weet wél dat ik vroeger altijd met een bus ging die van mijn locatie (HAVO en VWO) via de andere locatie (MAVO, VBO en IVBO) naar het station ging.
En ik weet óók héél goed wat het verschil was tussen de kinderen die bij die twee haltes instapten.

De gemiddelde VWO-scholier (of HAVO) is meestal iets verder ontwikkeld, van een wat hoger niveau, dan de VBO-scholieren.
Die denken nog aan andere dingen: sex, drugs, alcohol en extreem-rechts, om maar wat steekwoorden te noemen.

Overigens zie je die hier op het forum ook nauwelijks, vraag mij niet waarom.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 13:49
intel_spicy
intel_spicy is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Maar ik weet wél dat ik vroeger altijd met een bus ging die van mijn locatie (HAVO en VWO) via de andere locatie (MAVO, VBO en IVBO) naar het station ging.
En ik weet óók héél goed wat het verschil was tussen de kinderen die bij die twee haltes instapten.

De gemiddelde VWO-scholier (of HAVO) is meestal iets verder ontwikkeld, van een wat hoger niveau, dan de VBO-scholieren.
Die denken nog aan andere dingen: sex, drugs, alcohol en extreem-rechts, om maar wat steekwoorden te noemen.

Ik zal hier verder maar niet te veel op ingaan, wil alleen ff zeggen dat je misschien iets ruimer moet gaan denken dan alleen in hokjes!!!
Oud 16-06-2002, 13:51
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

hij heeft wel gelijk. Ik doe nu 4 havo maar als ik naar die mavo klassen kijk dan denk ik ook: Die wil ik niet kennen
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 14:28
intel_spicy
intel_spicy is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

hij heeft wel gelijk. Ik doe nu 4 havo maar als ik naar die mavo klassen kijk dan denk ik ook: Die wil ik niet kennen
Ik kan om zulke uitspraken enorm kwaad worden, maar ja, ik hou me maar in zullen we maar zeggen. Toch ff voor de duidelijkheid (geldt voor iedereen trouwens) Denk ruimer dan in hokjes, ik zei ook altijd dat die stomme kutkakkers op de havo van die irritante bijdehante arrogante mensen waren, maar nu weet ik ook beter en heb gewoon meer verschillende mensen leren kennen en zal nu nooit meer zoiets zeggen, maar daar gaat het hier helemaal niet om dus: who cares?!

xxx mij
Oud 19-06-2002, 18:40
Verwijderd
Citaat:
ModuM schreef:
Verhoog het maar naar 21 wat mij betreft.
Mee eens, 16 vind ik echt te jong, als ik alleen al om me heen kijknaar sommige mensen die ik ken... nee... ook sommigen die 18 zijn. sommigen kunnen echt nog geen goede keuzes maken en zijn veel te makkelijk te beinvloeden en weten bovendien helemaal niet waarom ze nou juist op die en die stemmen of waarom niet. ALs je het dan veranderen wil.. dan maar naar 21.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 21:47
Tox
Tox is offline
Ik vind ook verhoog het maar tot 21, ben zelf 18 en vond fijn dat ik zelf kon stemmen, maar ik zie ook dat veel mensen (van 18) niet geintereseert zijn in politiek en maar wild stemmen.

Ben tegen wildstemmen, stemmen op een idee of niet stemmen, maar ja iedereen is vrij wat ie met zijn stemrecht doet.
Oud 27-06-2002, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:

sofos = wijsheid. regering van wijzen dus zoiets lijkt me.
Precies!
Ik weet niet of daar al een woord voor bestond, dus gebruik ik sofiecratie. De leuke vraag is dan natuurlijk wie bepaalt wie die wijzen zijn. Ik zou het wel weten, maar dan zijn andere mensen het natuurlijk weer niet met me eens en schiet het alsnog niet op.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 12:01
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
suze02 schreef:
Als je 16 bent ben je nog niet eens droog achter je oren.

Toen ik 16 was dacht ik er ook zo over dus het niet omdat ik ouder ben ofzo je moet je dan nog niet eens met politiek bezig houden want dan laat je je teveel beinvloeden door je emoties.
Dat jij dat met je 16e nog niet was wil niet zeggen dat niet iedereen dat is, ik denk dat er ook een boel kinderen van 16 zijn die zich er wel mee bezig houden en zich minder laten beinvloeden dan bepaalde volwassenen van 30 of 40.

Misschien intereseren veel jongeren zich ook wel niet in politiek omdat ze niet mogen stemmen.

Leeftijd is denk ik ook lang niet altijd een goed kriterium om aan te kunnen zien of iemand zich in politiek intereseerd of zich laat beinvloedden.
Oud 27-06-2002, 12:05
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
en denk je niet dat het ook zou kunnen dat die mensen het met de idealen van die extreme partijen eens zijn? Die hebben dan dus niets aan hun stemrecht.

Citaat:
Dat is het nadeel als je in een democratie leeft, je moet leren leven met wat andere vinden. Als die mensen de standpunten van die partij goed vinden moeten we dat of accepteren of de democratie opheffen.
Oud 27-06-2002, 12:07
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Joostje schreef:

dus moeten 16jarigen geen stemrecht krijgen, of slechts als ze voldoende van politiek afweten.
Laat dan meteen iedereen pas stemmen als ze voldoende van politiek afweten. Het is net als met dat puntenrijbewijs, waarom alleen de mensen die net hun rijbewijs hebben en niet de rest ook.
Oud 27-06-2002, 12:09
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
intel_spicy schreef:

Ik zal hier verder maar niet te veel op ingaan, wil alleen ff zeggen dat je misschien iets ruimer moet gaan denken dan alleen in hokjes!!!
is wel zo, maar eerlijk, je ziet het verschil wel tussen een groep gymnasium leerlingen en een groep bijvoorbeeld mavo leerlingen wel (of vind je van niet?). Ik zeg niet dat alle mavo leerlingen hetzelfde zijn, alleen bij een groot deel zie je duidelijk verschil tussen hen en gymnasium leerlingen.
Oud 27-06-2002, 12:10
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Tox schreef:
Ik vind ook verhoog het maar tot 21, ben zelf 18 en vond fijn dat ik zelf kon stemmen, maar ik zie ook dat veel mensen (van 18) niet geintereseert zijn in politiek en maar wild stemmen.

Ben tegen wildstemmen, stemmen op een idee of niet stemmen, maar ja iedereen is vrij wat ie met zijn stemrecht doet.
Er zijn ook een heleboel mensen die al jaaaaaren stemrecht hebben en wildstemmen oid, waarom mag dat dan wel?
Reageren

Regels voor berichten