Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2005, 20:05
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
*ik weet niet of dit het juiste forum is *

Afgelopen zomer was ik 2 maanden in Ierland en toen had ik wat problemen met bereik van Orange, pas na een paar keer bellen van m'n vader in Nederland naar hen toe deed het het na 2 weken weer. Bovendien is Orange vrij duur wat SMS betreft. (Gelukkig was het probleem opgelost met een Ierse SIM-kaart waarmee ik veel goedkoper kon sms'en)

Als mijn beltegoed op is dan wil ik graag een nieuwe SIM-kaart kopen. Vooral de SMS'jes moeten niet al te duur zijn (maar ik zie op bellen.com dat de prijzen van HEMA, T-mobile, Hi, Telfort & Tele2 allemaal erg laag zijn (8/9 ct))

Dat maakt dus niet zo heel veel uit. Maar het belangrijkste is dat ook in het buitenland ik dus niet zo'n gekloot meer heb met bereik als bij Orange.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Alvast bedankt!
Oud 09-09-2005, 20:18
Wawl
Wawl is offline
T-Mobile inclusief een SMS-bundel kan ik aanraden.
Oud 09-09-2005, 21:42
@Moon
@Moon is offline
Wel vreemd, ik heb nooit zoveel problemen gehad met Orange, ook in het buitenland. Alleen in liften en bij station Rijswijk wordt de verbinding wel eens verbroken, maar dat gebeurt ook bij de meeste providers. Zelf vind ik Vodafone toch het beste, met deze had ik zelfs bereik in liften en in het buitenland had ik ook geen problemen, maar Vodafone is vind ik zelf vrij duur. Volgens mij heb ik weer een hoop onzin neergezet waar je weer niets aan hebt...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 11:28
Stepsje
Stepsje is offline
Misschien is een abonnement wel voordeliger dan prepay. Vooral met verschillende acties.
Zo heb ik nu voor 2,50 per maand 200 min. van Telfort. (dan wel zonder sms-bundel, die komt er dan bij op als je die wil hebben)
Ik weet alleen niet of telfort ook goed is in het buitenland. Binnen nederland vind ik dat ie t goed genoeg doet, al issie niet de beste denk ik.

edit: Ik denk dat een abonnement in het buitenland over het algemeen wel makkelijker werkt dan prepay. Maar ik heb met abbo in buitenland zelf geen ervaring. Prepay vond ik altijd erg lastig, moest je eerst ativeren ofzo, maar dat lukte mij nooit
Oud 10-09-2005, 13:03
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Je wilt een goedkope SIM-kaart, maar toch ook een fantastische dekking. Dat bestaat niet. Ga je voor goedkoop, dan ga je voor de matige kwaliteit en dekking van Telfort. Ga je voor kwaliteit, dan betaal je wat meer voor een Vodafone SIM-kaart. De rest ligt daar tussenin of is vergelijkbaar.
Oud 10-09-2005, 14:26
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-09-2005 @ 14:03 :
Je wilt een goedkope SIM-kaart, maar toch ook een fantastische dekking. Dat bestaat niet. Ga je voor goedkoop, dan ga je voor de matige kwaliteit en dekking van Telfort. Ga je voor kwaliteit, dan betaal je wat meer voor een Vodafone SIM-kaart. De rest ligt daar tussenin of is vergelijkbaar.
Ik hoef geen fantastische dekking maar met Orange had ik tot 2x toe dat als ik Nederland uitwas ik helemaal geen netwerk meer kon vinden en na de 1e keer belde ik Orange & die zeiden dat het opgelost was. Toen ging ik weer 'ns weg en toen ik in Ierland was kon ik ook helemaal niets meer vinden.

Mja, werkt Telfort ook redelijk in het buitenland?

@Stepsje: Ik bel eigenlijk nooit mobiel, ik gebruik m'n mobiel eigenlijk alleen om te sms'en, dus ik denk dat een abo wel duurder is voor mij!
Oud 10-09-2005, 15:29
Gimme more beer
Als je Telfort hebt, zul je in grote gebouwen (universiteiten, sommige scholen) bijvoorbeeld al niet meer kunnen bellen. De dekking lijkt hoog (99,2%), maar in de praktijk betekent dat dat je bereik aardig zal schommelen als je bijvoorbeeld in de trein zit. In het buitenland is dat niet anders. Wil je dus goed bereik in het buitenland, dan is Vodafone ideaal. Die hebben ook heel goede regelingen rond bellen in het buitenland.
Oud 10-09-2005, 20:10
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Hmm.. ik zie dat de tarieven van Orange en Vodafone vergelijkbaar zijn en als Vodafone dan beter werkt is dat wel beter!

Hoe zit het trouwens met Hi? Heeft iemand daar ervaringen mee?
Oud 10-09-2005, 20:47
Go
Go is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 10-09-2005 @ 21:10 :
Hmm.. ik zie dat de tarieven van Orange en Vodafone vergelijkbaar zijn en als Vodafone dan beter werkt is dat wel beter!

Hi zit op het netwerk van kpn. Ik heb hi gehad; met de ontvangst was in ieder geval niks mis.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 21:36
Pierreke
Pierreke is offline
Ik heb tele2 Prepaid en dat werkt goed! Bereik is over het algemeen goed en de gebelde kosten in het buitenalnd wordne achteraf afgeschreven van je rekening, erg handig want je zit nooit zonder beltegoed in het buitenland. Verder zijn ze ook redelijk goedkoop dus neem eens een kijkje op tele2.nl
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 22:38
Verwijderd
probeer gewoon een goedkoop abonnement te scoren: je kan bij veel aanbieders al rond de 2,50-6 euro 150 minuten per maand krijgen.

Bereik:
Vodafone en Kpn hebben het beste bereik en daaronder komen T-mobile, Telfort en Orange. Bereik is natuurlijk heel persoonlijk; het bereik van alle aanbieders is in de ene plaats veel beter als in de andere.. dit zijn maar persoonlijke ervaringen.

Het bereik in het buitenland:
Hier zit je met T-mobile en Vodafone het beste; je hebt het meeste kans te kunnen bellen met deze providers.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-09-2005 @ 16:29 :
Als je Telfort hebt, zul je in grote gebouwen (universiteiten, sommige scholen) bijvoorbeeld al niet meer kunnen bellen. De dekking lijkt hoog (99,2%), maar in de praktijk betekent dat dat je bereik aardig zal schommelen als je bijvoorbeeld in de trein zit. In het buitenland is dat niet anders. Wil je dus goed bereik in het buitenland, dan is Vodafone ideaal. Die hebben ook heel goede regelingen rond bellen in het buitenland.
Bij Telfort is het even opletten. Het bereik is 99,2% van de Nederlandse bevolking en niet van Nederland. Dat komt omdat in Nederland veel mensen dicht op elkaar wonen (randstad, steden e.d)
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 09:16
Cait
Cait is offline
Ik weet het niet hoor, maar ik ben ontzettend blij met Telfort. Ik heb eigenlijk van geen last van bereikproblemen, alleen in de schuur (onder de flat) wil het soms wegvallen. In de lift valt het nooit weg. Was dit jaar ook een paar keer naar open dagen van universiteiten en daar kon ik ook gewoon bellen. Op school ook, dus wat Gimme more beer zegt, betwijfel ik een beetje.

Wat het buitenland betreft heb ik ook niets te klagen. Toen ik met school naar Munster ging en met de trein naar Brussel reisde geen problemen gehad. Ik heb een triband toestel, en in Florida heb ik ook de hele tijd bereik gehad. Alhoewel, in Rome heb ik een paar keer gemerkt dat het laatste bereikbalkje af en toe verdween, maar daar heb ik verder geen last van gehad.

Ik geloof best dat bereikervaringen persoonlijk zijn, maar ik denk niet dat het bereik van Telfort zo dramatisch minder is dan de rest. Bij de meeste mensen niet in ieder geval.

Mjin zusje is overigens van Vodafone afgestapt (prepaid) omdat haar verbindingen wél steeds wegvielen en ze het te duur vond. Ze heeft nu T-mobile, meen ik.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 10:24
Gimme more beer
Citaat:
Alex schreef op 10-09-2005 @ 23:41 :
Bij Telfort is het even opletten. Het bereik is 99,2% van de Nederlandse bevolking en niet van Nederland. Dat komt omdat in Nederland veel mensen dicht op elkaar wonen (randstad, steden e.d)
Dat snap ik.
Oud 11-09-2005, 10:28
Gimme more beer
Citaat:
Cait schreef op 11-09-2005 @ 10:16 :
Ik weet het niet hoor, maar ik ben ontzettend blij met Telfort. Ik heb eigenlijk van geen last van bereikproblemen, alleen in de schuur (onder de flat) wil het soms wegvallen. In de lift valt het nooit weg. Was dit jaar ook een paar keer naar open dagen van universiteiten en daar kon ik ook gewoon bellen. Op school ook, dus wat Gimme more beer zegt, betwijfel ik een beetje.
Toch is het zo. Ik heb een telefoon met zogezegd het beste bereik van de markt en wij zijn met ons bedrijf aangesloten bij Telfort. Op zowel de RUN als een heel groot aantal van de gebouwen van de TUD, heb ik geen bereik. Ook in uitgaansgelegenheden bijvoorbeeld is het vaak erg matig. Iedereen klaagt erover. Daarom zou ik ook nooit meer voor Telfort gaan.
Oud 11-09-2005, 16:01
Stepsje
Stepsje is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 10-09-2005 @ 15:26 :

@Stepsje: Ik bel eigenlijk nooit mobiel, ik gebruik m'n mobiel eigenlijk alleen om te sms'en, dus ik denk dat een abo wel duurder is voor mij!
Dat ligt eraan wat voor sms-bundel je erbij neemt, dan kun je voor heel weinig per bericht sms-en. En dan kun je ook nog 200 min. bellen voor 2,50 per maand.
30 sms-berichten voor € 3,50 p/mnd = 12 cent p/sms!
60 sms-berichten voor € 6,00 p/mnd = 10 cent p/sms!
90 sms-berichten voor € 8,00 p/mnd = 9 cent p/sms!
120 sms-berichten voor € 10,00 p/mnd = 8 cent p/sms!
150 sms-berichten voor € 11,00 p/mnd = 7 cent p/sms!
300 sms-berichten voor € 15,00 p/mnd = 5 cent p/sms!
(alleen die actie van 2,50 bij telfort is er nu niet meer, maar andere providers zullen vast wel ongeveer dezelfde acties hebben)
Oud 12-09-2005, 08:59
cagie
cagie is offline
Ik heb altijd erg goede ervaring gehad met hi. Had zowel in Nederland als in het buitenland bereik.
Bij hi prepay is de prijs voor een smsje 9 ct en tussen 5 en 7 uur (als ik het me goed herinner) smsde ik voor 4,5 ct.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 10:09
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 10-09-2005 @ 21:10 :

Ik heb Hi gehad als pre pay en nu als abbo.
Bereik is PERFECT en is niks op aan te merken.
misschien was het wat duurder maar daar heb ik me nooit in verdiept omdat ge0ld me niet uit maakte.

(voordeel van een hi abbo is dat smsen ook in je bundel zit)

grtz
ivo
Oud 12-09-2005, 13:26
madwoman
madwoman is offline
Ik had eerst Orange (abbonement), maar dan had ik geen bereik als ik bij mijn ouders zat (Zeeuw-Vlaanderen, hij ging steeds over op een belgische provider, wat onwijs duur bellen&smsen is). Bovendien is Orange best duur. Nu heb ik Hi (ook abbo) overal bereik en ik bel en sms goedkoper.
Oud 15-09-2005, 15:18
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Ik heb voor 3,50 pm 200 minuten bij Debitel, op het Telfort netwerk. Prima bereik!
Alleen midden in de bergen in het noorden van de VS had ik even geen bereik meer, maar das niet vreemd, ze hadden daar geeneens een douche.

Voor de rest nooit ergens last van.
Oud 15-09-2005, 15:49
Snufje
Snufje is offline
Hema belt trouwens over het telfort netwerk dacht ik.. (maar begin nu te twijfelen of het niet het kpn-netwerk is...)
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 19:25
Alonso
Alonso is offline
Lekker Hi nemen, werkt perfect. Verder zou ik zeker geen tele2 nemen want daar hoor je bijna alleen maar negatieve verhalen over. Trouwens, let wel op dat er geen simlock op je toestel zit, want dan ben je het eerste jaar aan orange gebonden, daarna kan je het gratis er af laten halen.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 13:45
Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 10-09-2005 @ 15:26 :

Ik dacht idd ook dat prepay dan voor mij goedkoper zou zijn, omdat ik bijna alleen maar sms-en en heel weinig bel. Maar toch is een abonnement relatief goedkoper (als je meer dan 120 sms-jes per maand verstuurd). Ik heb sinds kort een abonnement van Debitel (via het netwerk van Telfort). Ik betaal €15,- per maand voor 200 sms óf 100 belminuten.
Verder heb ik eigenlijk overal wel bereik (had hiervoor prepay van Telfort). Vodafone of KPN is echt niet veel beter dan Telfort, zeker in het buitenland niet. Ook vind ik de tarieven dan vanuit het buitenland wel meevallen: 45 cent voor een sms-je.
Mja de meningen verschillen gewoon heel sterk... ik zou anders gewoon is een belwinkel binnenstappen, en heel veel informeren. Dat heeft mij ook heel erg geholpen...
Reageren

Regels voor berichten