Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2005, 22:50
Roffachick
Roffachick is offline
he ik vraag me af hoeveel mensen een uitkering hebben..of kennen jullie mensen met een uitkering?
Van de jongeren dan en hoeveel mensen er gewoon fulltime werken..

Alvast bedankt
Oud 12-09-2005, 23:28
Verwijderd
Nee, ik ken niemand met een uitkering. Al mijn vrienden zijn studenten.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 14:27
Konijn
Konijn is offline
Ik ken een aantal jongeren met een uitkering, omdat zij ME/CVS hebben. Verder zijn mijn vrienden bijna allemaal studenten, en werkt er niemand fulltime.
Oud 13-09-2005, 14:30
Bloem
Bloem is offline
Ik heb een WaJong uitkering, en ken wel een paar mensen die die ook hebben, doordat ik natuurlijk met mensen met eenzelfde ziekte als die ik ook heb in contact kom/ben. In mijn directe omgeving ken ik niemand, geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 15:14
elledc
elledc is offline
Ik heb na mijn studies halftime gewerkt, maar volg nu een korte opleiding en heb een uitkering aangevraagd. Normaalgezien is dat 340 euro / maand.
Maaaar pas àls de papieren allemaal in orde zijn, want het is een hele heisa aan papieren. En als een detail niet in orde is, laten ze dat niet weten. Je moet zelf contact opnemen om te vragen wanneer die uitkering er eindelijk aankomt. Ik wacht er al lang op.
Maar jah ik woon in Belgie, dit zal misschien anders verlopen in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 15:56
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb geen uitkering en ken ook niemand die dat wel heeft. Ook al mijn vrienden zijn studenten.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 17:13
Mara
Mara is offline
Ik ken geen jongere met een uitkering.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 17:16
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 13-09-2005 @ 18:13 :
Ik ken geen jongere met een uitkering.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 17:49
Roos
Roos is offline
Heb je zelf een uitkering dan, misslinda?
Oud 13-09-2005, 22:43
Verwijderd
Heb hier in de buurt een aantal van die middle age vrouwen rondlopen. Gescheiden van hun man, kinderen allang naar school en best in staat om werk te zoeken. Ze zijn niet afgekeurd en ik denk dat ze best een baan zouden kunnen vinden na goed zoeken. Maar nee, lekker thuis zitten is natuurlijk beter . Maar goed.
Ik ken voor de rest geen jongeren met uitkeringen.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 12:21
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Anneka schreef op 13-09-2005 @ 23:43 :
Heb hier in de buurt een aantal van die middle age vrouwen rondlopen. Gescheiden van hun man, kinderen allang naar school en best in staat om werk te zoeken. Ze zijn niet afgekeurd en ik denk dat ze best een baan zouden kunnen vinden na goed zoeken. Maar nee, lekker thuis zitten is natuurlijk beter . Maar goed.
verdiep je eens in werkloosheidscijfers voordat je onzin zegt. dr is momenteel nou niet bepaald vraag naar wat oudere vrouwen voor 'simpel' werk (hoogopgeleide 'middle age' vrouwen zijn wat zeldzamer, maar vinden wat makkelijker werk). Een 16-jarige is gewoon stukken goedkoper om in dienst te nemen dan een vrouw van 40. daarnaast ontvangen de meeste gescheiden vrouwen alimentatie, en das wat anders dan een uitkering.

ontopic : ik ken geen jongeren met een uitkering. mn zus heeft een tijdje een uitkering gehad toen ze klaar was met studeren, maar die heeft nu werk.
Oud 14-09-2005, 13:50
Verwijderd
Een vriendin van me kreeg drie maanden een uitkering toen ze klaar was met haar studie, en vervolgens vond ze werk.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 15:52
PV
PV is offline
De vriendin van mn broer heeft een uitkering omdat er psychisch is mis met d'r is (wat precies weet ik niet). Maar ze is nu met een opleiding begonnen, ik weet niet of ze die uitkering dan nog krijgt of dat het verandert in studiefinanciering oid.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 16:23
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
PV schreef op 14-09-2005 @ 16:52 :
De vriendin van mn broer heeft een uitkering omdat er psychisch is mis met d'r is (wat precies weet ik niet). Maar ze is nu met een opleiding begonnen, ik weet niet of ze die uitkering dan nog krijgt of dat het verandert in studiefinanciering oid.
Verandert in studiefinanciering. Neem ik aan althans, anders kan ik ook een uitkering aanvragen.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 16:42
Verwijderd
Ik ken geen mensen met een uitkering op dit moment
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 18:11
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 14-09-2005 @ 17:23 :
Verandert in studiefinanciering. Neem ik aan althans, anders kan ik ook een uitkering aanvragen.
het verandert niet in stufi, maar je hebt wel geen recht meer op bijstand aangezien je een andere bron van inkomsten hebt . het kán trouwens wel, bijstand krijgen als je studeert maar alleen in uitzonderingsgevallen.

verder ken ik niemand met een uitkering. vind de term uitkering wel vrij breed opgevat hier
Oud 14-09-2005, 21:58
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ff over de situatie dat iemand met een bijstandsuitkering gaat studeren : dan vervalt je bijstandsuitkering omdat je recht hebt op studiefinanciering en omdat je dan niet meer aan de verplichtingen van de bijstand (kan) voldoen.

je moet echter wel zelf de verandering doorgeven bij de uitkeringsinstantie, en zelf studiefinanciering aanvragen. dat gaat niet 'zomaar' automatisch veranderen in studiefinanciering.
Oud 15-09-2005, 13:06
MB
MB is offline
Onee, ik ken wel iemand. De vader van een vriend van mij heeft een uitkering .
Oud 15-09-2005, 13:21
Bloem
Bloem is offline
Als je een WaJong uitkering hebt kan het trouwens wel dat die (gedeeltelijk) doorloopt, omdat het studeren alleen soms al zoveel energie kan vergen dat je geen mogelijkheid meer hebt om er naast te werken, en stufi niet altijd genoeg dekt. Ofzo
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 16:23
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
MB schreef op 15-09-2005 @ 14:06 :
Onee, ik ken wel iemand. De vader van een vriend van mij heeft een uitkering .
En die behoort tot de jongere
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 16:31
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Rachel schreef op 15-09-2005 @ 17:23 :
En die behoort tot de jongere
jongereN
Oud 15-09-2005, 16:45
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 15-09-2005 @ 17:31 :
jongereN
Bij ja, maak er meteen een drama van als er een letter vergeten wordt :hmm
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 17:56
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Rachel schreef op 15-09-2005 @ 17:45 :
Als je dat al een drama vindt hoop ik niet voor je dat je ooit eens echt inhoudelijk commentaar krijgt
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 17:43
PV
PV is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 14-09-2005 @ 22:58 :
ff over de situatie dat iemand met een bijstandsuitkering gaat studeren : dan vervalt je bijstandsuitkering omdat je recht hebt op studiefinanciering en omdat je dan niet meer aan de verplichtingen van de bijstand (kan) voldoen.

je moet echter wel zelf de verandering doorgeven bij de uitkeringsinstantie, en zelf studiefinanciering aanvragen. dat gaat niet 'zomaar' automatisch veranderen in studiefinanciering.
Maar ehm, als je dan dus niks doorgeeft behoud je gewoon de uitkering? Een uitkering is toch veel hoger dan die 70 euro studiefinanciering?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 18:43
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
PV schreef op 16-09-2005 @ 18:43 :
Maar ehm, als je dan dus niks doorgeeft behoud je gewoon de uitkering? Een uitkering is toch veel hoger dan die 70 euro studiefinanciering?
klopt. maar om recht te hebben op bijstand moet je beschikbaar zijn voor werk. en als je studeert ben je dat (officieel) niet. en aangezien het nou niet bepaalt een geheim is dat je studeert, zal je er vroeg of laat problemen mee krijgen
Oud 17-09-2005, 20:01
Souris
Souris is offline
heb een WAjong uitkering.
maar ik werk wel alleen krijg begeleiding.
heb een lichte arbeidshandicap en heb daarom recht op die uitkering en een jobcoah
Oud 18-09-2005, 08:59
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Rachel schreef op 15-09-2005 @ 17:45 :
Je vergeet niet alleen een letter, je gebruikt een bijvoeglijk naamwoord waar een zelfstandig naamwoord hoort te staan. Letters zijn dr niet om vergeten te worden maar om onderscheid te maken tussen verschillende woorden. Het wordt zo onduidelijk als iedereen maar 'lettertjes vergeet', want 'dat is toch niet erg', totdat je volslagen onleesbare teksten hebt.
Oud 19-09-2005, 23:39
Monica
Monica is offline
Citaat:
PV schreef op 16-09-2005 @ 18:43 :
Dat is zo, ja. Maar als je een uitkering hebt wordt met regelmaat je inkomens- werk- of studiesituatie gecontroleerd. Als daarbij opvalt dat jij studeert, maar je uitkering daarbij hebt gehouden, kan je je uitkering verder wel schudden en zul je ongetwijfeld met boetes te maken krijgen.

Make your choice.
Oud 19-09-2005, 23:42
Monica
Monica is offline
Citaat:
Anneka schreef op 13-09-2005 @ 23:43 :
Vrouwen die jarenlang thuis huisvrouw zijn geweest, óf jarenlang één dezelfde baan hebben gehad, hebben een slechte posititie op de arbeidsmarkt. Dan kan je nog zo beschikbaar en gezond zijn, een baan vinden wordt dan gewoon lastig. Zeker in deze tijden waarin ze vooral goedkope arbeidskrachten zoeken, dat zijn oudere vrouwen niet.
En als jij denkt dat de bijstand betekent dat je thuis op de bank kan zitten en je handjes op kunt houden, dan denk je verkeerd.
Tegenwoordig geldt de Wet Werk en Bijstand, werk gaat vóór bijstand. Ook al is je positie op de arbeidsmarkt niet goed, je zult toch iedere week meerdere malen moeten solliciteren. Tenzij je (volledig) afgekeurd bent, maar dat blijkt niet zo bij die vrouwen.
Oud 20-09-2005, 01:59
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
^ Idd.

Mijn zus heeft nu een uitkering. Ze is 27, dus een jongere is ze niet meer echt, maar toch.
Die uitkering heeft ze omdat ze ontslagen is bij d'r vorige baas en nu zwanger is. Probeer dan maar eens werk te vinden.
Ze moest iedergeval ook een hele hoop papieren invullen en tig keer solliciteren en werk doen op een of andere werkplaats voor debielen (poetsdoeken knippen, wtf ) en ze word constant gecontroleerd.
Een uitkering is dus heus zo makkelijk niet, maar soms moet je wel.
Oud 20-09-2005, 12:14
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-09-2005 @ 00:28 :
Nee, ik ken niemand met een uitkering. Al mijn vrienden zijn studenten.
Jep, en sommige zijn net begonnen met werken.
Oud 23-09-2005, 11:08
Verwijderd
ik ben van plan om een amand na mn 18e verjaardag naar engeland te gaan om daar te werken. Kan ik voor die ene maand ook een uitkering oid aanvragen? ik krijg dan nl. geen kinderbijslag meer en ook geen studiefinanciering oid. Heb nu net te horen gekregen dat k bij mijn lousy baantje ontslagen ben en ik weet zeker dat er hier geen mensen zijn die mij nog aannemen voor 1,5 a 2 maandjes werk...
dus.. what to do?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 11:36
Verwijderd
Als je in Engeland gaat werken, krijg je natuurlijk geen uitkering.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 22:03
Lorelei
Lorelei is offline
Ik heb een (wajong) uitkering aangevraagd en die aanvraag loopt nog.
Reageren

Regels voor berichten