Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() voor moi 1, ik bepaal wel wat ik doe
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een 1 dus. Niks staat vast. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar stel dat er voor iedereen een ware op deze aardkloot rondhuppelt dan is de kans dat je hem/haar tegenkomt 1 op 3 Miljard Beetje zonde van de tijd om dan te gaan zoeken naar DE ware. Ik zeg ook 1. niks ligt vast, behalve in je agenda en zelfs dan is ook altijd maar de vraag of je die afspraken gaat halen.
Laatst gewijzigd op 14-09-2005 om 14:41. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ontopic: 1. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
1 gebeurtenis of omstandigheid die vooraf niet te voorzien, niet te berekenen is geweest => coďncidentie, een samenloop van omstandigheden. trouwens om op dit topic een zinig antwoord te kunnen geven zou je eerst moeten kunnen bepalen wat vrije wil en lot is, aangezien dit onmogelijk is door de verschillende meningen hierover kan je niet bepalen wat onder lot/vrije wil valt. want is het nou toeval dat jouw familie een bepaalde erfelijke aandoening heeft, en zelfs dan bij de meeste erfelijke aandoeningen krijgen niet alle kinderen die aandoening maar een bepaald percentage, het is onmogelijk te bepalen welk kind wat krijgt, zelf bij simpele allelen als de kleur van de ogen is dit niet met 100% zekerheid te zeggen. je kan lot bv. bepalen als wetenschappelijke feiten. door de massa van de aarde en omliggende massas, is de gravitatiekracht bepaald op 1g, waardoor massa op het oppervlak zich op een bepaalde manier gedraagd, of dat water kookt op 100 graden, de namen 1g en 100graden zijn niet van belang. maar waar de TS eigenlijk op richt (temiste denk ik) is vrije wil in menselijke context in hoeverre bepaal jij je leven qua dit kan ik alleen zeggen dat doormiddel van het eeuweoude actie-reactie dat je zeker kan zijn van een bepaalde reactie op de manier waarop jij leeft, echter is de actie aan willekeur van de situatie en persoonlijkheid gebonden, en de reactie even willekeurig. toch kan je spreken over lot op de simpelste manier je word geboren dus ga je dood elk mens gaat ooit dood, maar dan kan je weer door gaan over de manier waarop en wanneer. conclusie: ik weet het niet maar vind het prettig om in het idee van vrije wil te geloven.
||
Citaat:
lot is in de meest gangbare context hetgeen wat al bepaald is een reden is een motivatie (als je kijkt waar mensen het lot gebruiken "de loterij" kan je al zeggen dat dat op toeval gebasseerd is) mischien is toeval en lot wel hetzelfde.
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
(die over relatieve definities en bepalingen van woorden in menselijke context, waardoor niet bepaald kan worden wat iets als lot of toeval EXACT betekend, die ja ![]() ben allang blij dan je een realist ben verder ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
vrij wil is inderdaad een raar begrip, omdat je niet kan kiezen wat je denkt... maar ik vraag me af of er niet veel meer dingen te maken hebben met 'het lot'
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
mijn geloof Snakeboy | 5 | 12-01-2007 14:31 | |
verklaring voor het lot? f_ckedup | 219 | 03-02-2005 14:04 | |
Verhalen & Gedichten |
De visie en het visioen Reynaert | 3 | 06-01-2005 23:29 | |