Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2005, 12:39
very drunk driver
very drunk driver is offline
ik ben al dagen bezig op een laptop met tv out.
ik heb de laptop aangesloten op de tv met een korte kabel. ik heb de software geinstalleerd van hp (daar komt hij vandaan) en het enigste wat ik krijg op de tv is een zwart wit scherm van wat er te zien is op de tv.

ohja de grafische kaart met problemen is een ati radeon 9200 mobility

nu de dingen die ik geprobeerd heb.
*ik wilde gewoon de driver installeren van www.ati.com "klik"
maar toen kreeg ik een foutmelding die ook op de website vermeld staat. "klik"
nu zijn we erachter gekomen dat het probleem is dat je de speciale software van de producent van de laptop moet gebruiken.
dus die hebben we geinstalleerd. de installatie ging goed (op 1 keer systeemherstel na) we konden nu meer instellingen gebruiken. maar wat we ook deden het wilde niet baten. het beeldscherm staat ingesteld als primair en als pal wat we ook deden het bleef zwartwit.

nu zit ik dus met mijn handen in het haar. ik heb al ooit dit probleem opgelost bij mij zelf maar dat werkt niet op dees laptop. wie kan mij helpen?
Oud 16-09-2005, 14:03
Darko
Darko is offline
Ligt het niet toevallig aan de tv? ik heb zelf een jvc tv en daar moet je van het av-kanaal een instelling wijzigen zodat hij s-video pakt. Daarna doet hij het bij mij altijd wel.
Oud 16-09-2005, 14:18
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
kun je ergens composite of rgb instellen ? mijn NVIDIA kaartje wil alleen kleur weergeven als-tie op 'composite' staat namelijk.
Oud 16-09-2005, 15:13
very drunk driver
Citaat:
Darko schreef op 16-09-2005 @ 15:03 :
Ligt het niet toevallig aan de tv? ik heb zelf een jvc tv en daar moet je van het av-kanaal een instelling wijzigen zodat hij s-video pakt. Daarna doet hij het bij mij altijd wel.
misschien is dat het maar ik denk het niet en het is trouwens geen s-video maar composite (tulp plug)

Citaat:
MightyMarcel schreef:
kun je ergens composite of rgb instellen ? mijn NVIDIA kaartje wil alleen kleur weergeven als-tie op 'composite' staat namelijk.
nee dat is het ook niet zoiets kun je niet instellen bij ati radeon.
Oud 17-09-2005, 08:52
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
very drunk driver schreef op 16-09-2005 @ 16:13 :
misschien is dat het maar ik denk het niet en het is trouwens geen s-video maar composite (tulp plug)

nee dat is het ook niet zoiets kun je niet instellen bij ati radeon.
natuurlijk kun je dat wel instellen, anders zou zo'n kaart maar in 50% van de gevallen werken.
Oud 17-09-2005, 17:43
very drunk driver
geloof me maar dat je dat niet kunt instellen. en je hoeft het volgens mij ook niet in te stellen.
Oud 17-09-2005, 18:07
JCG
JCG is offline
staat hij wel op PAL en niet op NSC (of zoiets). Dan krijg ik altijd zwart-wit beeld op mijn tv bij mij dvd speler
Oud 17-09-2005, 19:31
real.scary
real.scary is offline
sommige tv's geven gewoonweg geen kleurenbeeld bij svideo signaal
ff in je handleiding van tv kijken of hij dit dus wel ondersteunt, zeer waarschijnlijk zal hier het probleem liggen
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 21:02
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
very drunk driver schreef op 16-09-2005 @ 13:39 :
het beeldscherm staat ingesteld als primair en als pal wat we ook deden het bleef zwartwit.
Citaat:
JCG schreef op 17-09-2005 @ 19:07 :
staat hij wel op PAL en niet op NSC (of zoiets). Dan krijg ik altijd zwart-wit beeld op mijn tv bij mij dvd speler
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 09:20
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
very drunk driver schreef op 17-09-2005 @ 18:43 :
geloof me maar dat je dat niet kunt instellen. en je hoeft het volgens mij ook niet in te stellen.
vreemde videokaart die zulke basisinstellingen niet heeft.
Oud 18-09-2005, 12:37
very drunk driver
Citaat:
real.scary schreef op 17-09-2005 @ 20:31 :
sommige tv's geven gewoonweg geen kleurenbeeld bij svideo signaal
ff in je handleiding van tv kijken of hij dit dus wel ondersteunt, zeer waarschijnlijk zal hier het probleem liggen
allemaal geweldige ideeen maar toch denk ik helaas. want deze laptop staat in een kroeg en in die kroeg hangen 2 plasma tv's een beamer en 5 kleine lcd schermen en op allemaal hetzelfde beeld. en alle tv's is een ander merk
Oud 18-09-2005, 12:55
very drunk driver
Citaat:
MightyMarcel schreef op 18-09-2005 @ 10:20 :
vreemde videokaart die zulke basisinstellingen niet heeft.
misschien zou je ook zo vriendelijk willen zijn onder welke map die optie bij jouw staat dan kan ik kijken of hij bij een ati radeon daar ook staat.
of ik geef een set foto's van mijn besturingsprogramma van mijn grafische kaart waarop jij kan zeggen waar dat dat staat. want naar mijn weten staat nergens in de ati software een knop met rgb of composite.

en kun jij mij dan ook uitleggen wat het precies is want naar mijn weten is composite de manier waarop je hem aansluit namelijk met een composite kabel oftewel een tulpplug

en rgb heeft iets te maken met een weergave van kleuren. het zou toch raar zijn als je daartussen zou moeten schakelen als ze helemaal niks met elkaar te maken hebben. het is als appels en peren vergelijken

maar verbeter me als ik het fout heb.
Oud 18-09-2005, 15:21
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
bij mij zit de instelling ergens onder 'tv output', 'connection type'. daar kun je kiezen tussen composite en rgb (en nog een paar dingen). lijkt me toch vreemd dat ze bij elkaar staan en dat je er tussen moet kiezen als ze niks met elkaar te maken hebben.
Oud 18-09-2005, 18:52
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
very drunk driver schreef op 18-09-2005 @ 13:55 :
misschien zou je ook zo vriendelijk willen zijn onder welke map die optie bij jouw staat dan kan ik kijken of hij bij een ati radeon daar ook staat.
of ik geef een set foto's van mijn besturingsprogramma van mijn grafische kaart waarop jij kan zeggen waar dat dat staat. want naar mijn weten staat nergens in de ati software een knop met rgb of composite.

en kun jij mij dan ook uitleggen wat het precies is want naar mijn weten is composite de manier waarop je hem aansluit namelijk met een composite kabel oftewel een tulpplug
[afbeelding]
en rgb heeft iets te maken met een weergave van kleuren. het zou toch raar zijn als je daartussen zou moeten schakelen als ze helemaal niks met elkaar te maken hebben. het is als appels en peren vergelijken

maar verbeter me als ik het fout heb.
ik weet niet zeker maar volgens mij was RGB scartaansluiting ( of iig iets wat daarmee te maken heeft )
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 19:20
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
scart-aansluiting gebruiken een rgb-signaal (doorgaans), inderdaad. geloof ik.
Oud 19-09-2005, 21:03
Big Boi
Big Boi is offline
Ati's kaarten (vooral de Radeon reeks) is zoooo slecht met tv-out. Ik heb al jaren geen problemen met het instellen en aansluiten van Nvidia tv-outs (ik heb heel wat 3d kaarten versleten), maar met AL mijn Radeon's is het niet gelukt. Ik heb er 4 gehad waarvan nu de 9800 pro. Dit is zo'n kreng. Het lukt maar niet op alle tv's hier in huis, 5 in totaal, waarvan 2 plasma's.
Na een dikke dag klussen ben ik er maar finaal mee opgehouden. Mijn volgende vid kaarten worden allemaal Nividia's. Bedankt Ati. Je bent een trouwe klant kwijt.
Oud 19-09-2005, 23:28
Verwijderd
Dat heb ik ook gehad met zowel een 8500 LE, een 9700 als een 9800 Pro. In alle gevallen werkte het vreemd genoeg wel goed als er tevens een monitor op de D-sub is aangesloten, ook al staat die monitor uit en staat er geen stroom op! Het ding detecteert blijkbaar dat er een lus in de pinnen van de D-sub zit en al naar gelang er wel of niet een monitor is aangesloten geeft hij het beeld op de TV-out in kleur of in zwart/wit weer.

Waarom? Beats the hell out of me. Maar in mijn geval werkte het om een zgn. dummy te maken: gewoon een losse 15-pins D-sub monitorplug met drie 56 ohms weerstandjes erin. Ik ken niet de precieze pinlayout (tis jaren geleden dat ik dat ding gemaakt heb) maar het werkt nog steeds prima. Gewoon even dat ding in de monitor-out prikken en voilà.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 00:21
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 18-09-2005 @ 20:20 :
scart-aansluiting gebruiken een rgb-signaal (doorgaans), inderdaad. geloof ik.
En composiet video past er ook nog bij. En er kan ook s-video overheen, maar dan wordt er ergens een pinnetje anders gebruikt, dacht ik.
Oud 20-09-2005, 09:38
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
kzeg ook, 'doorgaans', niet altijd. maar ati kaarten zijn vreemd met hun tv-out idd.
Oud 20-09-2005, 11:57
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 20-09-2005 @ 10:38 :
kzeg ook, 'doorgaans', niet altijd. maar ati kaarten zijn vreemd met hun tv-out idd.
Scart heeft volgens mij juist altijd WEL composiet.
Oud 20-09-2005, 15:05
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
zou ook heel goed kunnen; in elk geval, je moet iets in kunnen stellen op die kaart.
Oud 28-09-2005, 15:03
very drunk driver
eindelijk we zijn er uit.
ik zal het uitleggen

hij heeft een kabeltje dat van s-video overgaat naar tulpplug die hierboven afgebeeld staat.
ik heb "precies" hetzelfde kabeltje en daar doe ik al jaren mee en is al 4 computers meegereisd.
hij heeft dat kabeltje gekocht bij een goedkope rotzooiwinkel nou blijkt dat bij s-video kleur en contrast gescheiden zijn en dat goedkope kabeltje had alleen verbinding voor de contrast. hij heeft een nieuw kabeltje gekocht voor 1,50 en hij deed het.
Reageren

Regels voor berichten