Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2005, 14:13
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ben vandaag (alweer) flauwgevallen, dit keer in de collegezaal, maar opzich niet slecht met allemaal dokters in de zaal.

Ik werd misselijk, voelde me warm en voelde het langzaam aankomen, maar hoopte dat het overging door mn hoofd tussen mn knieen te doen. Wat er daarna gebeurd is, weet ik niet. Ik schijn omgevallen te zijn tegen een vriendin naast me en die schijnt geroepen te hebben en toen hebben ze m'n pols gemeten, maar die was heel slap/laag en toen hebben ze me ergens neergelegd. Ik ben 3-5 min buiten westen geweest en kan me niets herinneren. Ik wist ook niet meer waar ik was, wat er gebeurd was en reageerde verder nergens op...

'Normaal' als ik flauwval heb ik hele erge pijn, maar nu was er totaal geen aanleiding toe. Ik heb gewoon goed gegeten, geslapen, dus ik begrijp er niets van. De artsen vonden dat ik te lang buiten westen was, normaal kom je eigenlijk meteen weer bij, maar nu dus niet. Moest naar de SEH, maar daar wisten ze het ook niet. Het was iig niets ernstigs wat aanleiding had gegeven... (overgens had ik een lage bloeddruk, maar dat heb ik eigenlijk normaal ook)


Mijn vraag: wat kan de aanleiding geweest zijn? Want je valt niet zomaar flauw en blijft niet zomaar zo lang buiten westen...

iemand een idee of dit ook wel eens meegemaakt?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 14:47
Freestyler*
Freestyler* is offline
lage bloeddruk is risicogeval toch?
maar niet warm?
benauwd?
ijzer in orde?

ik val ook latijd flauw, maar kan het ook altijd herleiden tot iets psychisch
Maar als je zegt dat je geen aanleiding weet.
En het was toevallig ook niet zo dat je je gewoon even niet lekker voelde, bang was dat je flauw zou gaan vallen en juist daarom flauwviel?
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 14:57
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 19-09-2005 @ 15:47 :
lage bloeddruk is risicogeval toch?
maar niet warm?
benauwd?
ijzer in orde?

ik val ook latijd flauw, maar kan het ook altijd herleiden tot iets psychisch
Maar als je zegt dat je geen aanleiding weet.
En het was toevallig ook niet zo dat je je gewoon even niet lekker voelde, bang was dat je flauw zou gaan vallen en juist daarom flauwviel?
Ik heb eigenlijk altijd al een lage bloeddruk gehad, maar ben nog nooit met die reden flauwgevallen. Afgelopen keren dat ik ben flauw gevallen, was altijd nadat ik heel veel pijn had...

het was niet warm, airco in de zaal. Was ook niet benauwd. Ijzer weet ik niet, word binnenkort gemeten. Ik slik vitaminenpillen en daar zit ook ijzer in...

Ik voelde me kiplekker tot een minuut voordat ik flauwviel. Ben ook niet bang voor flauwvallen. Val natuurlijk liever niet flauw, maar weet dat het beter is en dat het daarna weer over is...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 15:34
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Hoe zit het met je zout- en vochthuishouding?

edit: vitaminepillen met ijzer betekent niet dat je geen bloedarmoede kunt hebben, je krijgt natuurlijk wel wat meer ijzer binnen dan als je ze niet slikt, maar er zit lang niet voldoende in. Ik slik ze ook, maar ik heb ook regelmatig behoorlijk last van bloedarmoede.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 15:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb vorig jaar gehad met het vak EHBO dat als het kort duurt dat het flauwvallen is en dat het heel veel verschillende oorzaken heeft maar dat het ook een epileptische aanval kan zijn als het langer duurt. Daarbij hoef je echt geen rare bewegingen ofzo te maken. Dat kan wel maar hoeft niet. Aangezien ik me herinner dat je wel vaker flauwvalt, zou het dan niet zoiets kunnen zijn?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 16:20
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 19-09-2005 @ 16:42 :
Ik heb vorig jaar gehad met het vak EHBO dat als het kort duurt dat het flauwvallen is en dat het heel veel verschillende oorzaken heeft maar dat het ook een epileptische aanval kan zijn als het langer duurt. Daarbij hoef je echt geen rare bewegingen ofzo te maken. Dat kan wel maar hoeft niet. Aangezien ik me herinner dat je wel vaker flauwvalt, zou het dan niet zoiets kunnen zijn?
Bij één aanval spreekt men meestal nog niet van epilepsi, maar als dit in de toekomst nog vaker voorkomt zou je het eens kunnen noemen bij de huisarts.
En je kunt ook vaak flauwvallen en daarbij rare bewegingen maken zonder epilepsie te hebben.

Ja dit is niet zo nuttig, maar dacht ik even aan
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 17:20
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb het ook 1 keer gehad. Ik voel toen in die periode regelmatig flauw, maar toen ben ik ook even buiten bewustzijn geweest. Ik ben hiermee alleen niet naar de dokter geweest... Ik was in die tijd ook overspannen enzo dus dacht dat het daarmee te maken zou hebben. Meer psychisch dus...

Ben jij misschien ook veel met dingen bezig in je hoofd? Maak je je ergens druk om? Het is in ieder geval wel een teken van je lichaam dat er iets is....
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 17:31
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Bij een flauwte (als je bloed ziet, of slecht gegeten hebt en je wordt onwel), kom je eigenlijk altijd gelijk weer bij, als je gaat liggen. In ieder geval binnen een minuut.

Die lage bloeddruk kan een oorzaak zijn, maar dan kom je ook gelijk weer bij. Als je ligt, krijgen je hersenen weer voldoende bloed.

Het feit dat je pols zo "slap" was geeft wel iets aan. Was je pols ook onregelmatig? Dat zou aanwijzing kunnen (kunnen!) zijn voor atriumfibrilleren, dit is een hartritmestoornis die vrij veel voorkomt (vaak mild & niet ernstig, maar wel vervelend).
Hebben ze ECG-plakkers opgeplakt bij de SEH om dit te checken?

Ik zou in ieder geval eventjes naar de huisarts gaan en misschien ook dit vermoeden uitspreken. Die diagnose is heel lastig te stellen omdat je inderdaad opeens zo'n "aanval" kunt krijgen (wat ze doen is een 24-uurs ECG, maar voor hetzelfde geld is er in die 24 uur niks geks gebeurd).

Het kunnen ook 10.000 andere dingen zijn, maar dit kwam het eerst bij me op. Hopelijk heb je er iets aan.

Heb je zelf misschien een idee wat het kan zijn? Behalve de lage bloeddruk?

Heb je nu nog steeds klachten of ben je weer goed opgeknapt?

succes

ps: je zegt dat je dit soms ook met pijn hebt. Waar heb je dan pijn?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 05:21
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Roos schreef op 19-09-2005 @ 18:31 :
Bij een flauwte (als je bloed ziet, of slecht gegeten hebt en je wordt onwel), kom je eigenlijk altijd gelijk weer bij, als je gaat liggen. In ieder geval binnen een minuut.

Die lage bloeddruk kan een oorzaak zijn, maar dan kom je ook gelijk weer bij. Als je ligt, krijgen je hersenen weer voldoende bloed.

1) Het feit dat je pols zo "slap" was geeft wel iets aan. Was je pols ook onregelmatig? Dat zou aanwijzing kunnen (kunnen!) zijn voor atriumfibrilleren, dit is een hartritmestoornis die vrij veel voorkomt (vaak mild & niet ernstig, maar wel vervelend).
Hebben ze ECG-plakkers opgeplakt bij de SEH om dit te checken?

Ik zou in ieder geval eventjes naar de huisarts gaan en misschien ook dit vermoeden uitspreken. Die diagnose is heel lastig te stellen omdat je inderdaad opeens zo'n "aanval" kunt krijgen (wat ze doen is een 24-uurs ECG, maar voor hetzelfde geld is er in die 24 uur niks geks gebeurd).

Het kunnen ook 10.000 andere dingen zijn, maar dit kwam het eerst bij me op. Hopelijk heb je er iets aan.

2) Heb je zelf misschien een idee wat het kan zijn? Behalve de lage bloeddruk?

3) Heb je nu nog steeds klachten of ben je weer goed opgeknapt?

succes

4) ps: je zegt dat je dit soms ook met pijn hebt. Waar heb je dan pijn?
1) Volgens mij was mijn pols ook onregelmatig. Van horen zeggen dan. Volgens mij hebben ze me geprobeerd rechtop te zetten in mn stoel om mn pols te voelen, maar toen ze die gevoeld hadden, werd gezegd dat het helemaal niet goed was / ernstig was, en is er meteen gebeld naar de SEH en ben ik meteen neergelegd met mn benen omhoog gehouden. En verder wat ik kon zien op dat schermpje later was het iig niet steeds hetzelfde. Hij was ook heel laag overgens 54 oid.

2) Ik heb zelf werkelijk geen idee. Ik voelde me prima. Het enige is dat ik erg moe ben de laatste tijd, maar ja dat is niet onlogisch met nieuwe studie beginnen ed. Verder wat gestresst, maar ook dat was ik vorig jaar...

3) Klachten. Gister vooral hele dag nog beroerd gevoeld en slapjes. Niet zo beroerd gelukkig als na het flauwvallen. Nu is het nog te vroeg om er iets over te zeggen. Ik hoop vooral dat het niet nogmaals gebeurt. In de collegezaal was niet erg slecht, maar straks bv in de spits in de metro is minder...

4) Ik ben 2x flauwgevallen zonder reden. 1x heel lang geleden, 1x na het douchen, voor het ontbijt. Dus dat zou goed mn lage bloeddruk geweest kunnen zijn. Ik ben verder 3x flauwgevallen met verstoppingsbuikpijn. Ontzettende krampen, flauwvallen en dan heel snel naar de wc moeten. Vervolgens 1x flauwgevallen met kramp in m'n voet. Werd er 's nachts wakker van en kon de volgende dag niet meer lopen, omdat m'n voet vast zat, helemaal verkrampt was en het deed heel erg veel pijn. Verder ben ik recent (10 juli oid en eind juni) 2x flauwgevallen met ontzettende buikpijn, onverklaarbaar waar die vandaan kwamen. Is radiologisch onderzoek naar gedaan (gal/nierstenen) en die had ik niet.

Wat m'n moeder gister nog dacht, dat ik misschien diabetis heb. Maar daarvan heb ik niet alle symptomen, maar dat hoeft natuurlijk niets te zeggen. Het verklaard iig m'n moeheid en kan het flauwvallen ook verklaren... zit overgens ook in de familie.

Heb overgens voor a.s. vrijdag een afspraak bij de huisarts (althans, een invaller ).

Bedankt voor je reactie iig .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 05:22
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 19-09-2005 @ 18:20 :
Ik heb het ook 1 keer gehad. Ik voel toen in die periode regelmatig flauw, maar toen ben ik ook even buiten bewustzijn geweest. Ik ben hiermee alleen niet naar de dokter geweest... Ik was in die tijd ook overspannen enzo dus dacht dat het daarmee te maken zou hebben. Meer psychisch dus...

Ben jij misschien ook veel met dingen bezig in je hoofd? Maak je je ergens druk om? Het is in ieder geval wel een teken van je lichaam dat er iets is....
Stress zou het bij mij kunnen veroorzaken. Alleen is er afgelopen 2 jaar niet echt iets veranderd. Dus dan is de vraag waarom het nu er opeens uit zou komen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 05:23
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 19-09-2005 @ 16:42 :
Ik heb vorig jaar gehad met het vak EHBO dat als het kort duurt dat het flauwvallen is en dat het heel veel verschillende oorzaken heeft maar dat het ook een epileptische aanval kan zijn als het langer duurt. Daarbij hoef je echt geen rare bewegingen ofzo te maken. Dat kan wel maar hoeft niet. Aangezien ik me herinner dat je wel vaker flauwvalt, zou het dan niet zoiets kunnen zijn?
Ze hadden vorig jaar iemand die een epileptische aanval had en die maakte wel rare bewegingen, dus dat hebben ze eigenlijk meteen naast zich neergelegd. Maar ik zal mn huisarts allert houden ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 05:25
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 19-09-2005 @ 16:34 :
Hoe zit het met je zout- en vochthuishouding?

edit: vitaminepillen met ijzer betekent niet dat je geen bloedarmoede kunt hebben, je krijgt natuurlijk wel wat meer ijzer binnen dan als je ze niet slikt, maar er zit lang niet voldoende in. Ik slik ze ook, maar ik heb ook regelmatig behoorlijk last van bloedarmoede.
Zout en vocht. Ik drink gewoon normaal. Niet superveel, maar ik denk net genoeg op een dag. Zout weet ik niet. Toen ik bouilon kreeg, knapte ik op zich redelijk op, maar het kan ook gewoon langzaam weggetrokken zijn...

Ik moest sowieso terug naar de huisarts om bloed te laten nakijken, dus zal ik meteen zeggen dat ze ook op ijzer moeten checken. Zei de behandelend arts ook: ijzer, ka, na, glucose enz.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 16:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 20-09-2005 @ 06:23 :
Ze hadden vorig jaar iemand die een epileptische aanval had en die maakte wel rare bewegingen, dus dat hebben ze eigenlijk meteen naast zich neergelegd. Maar ik zal mn huisarts allert houden ...
Bij een epileptische aanval kan je rare bewegingen maken (een tonisch-clonische aanval) maar het hoeft niet. Ik heb geleerd dat als iemand lang weg is je er wel rekening mee moet houden, ongeacht dat het een aanval is zonder rare bewegingen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 14:26
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
even nog een vraagje... zou menstruatie hier iets mee te maken kunnen hebben?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 14:54
Mara
Mara is offline
Jazeker. Mijn nicht viel eerst elke keer flauw vlak voor haar menstruatie, het heeft dus zeker invloed.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 15:06
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 22-09-2005 @ 15:54 :
Jazeker. Mijn nicht viel eerst elke keer flauw vlak voor haar menstruatie, het heeft dus zeker invloed.
het was bij mij de dag na mn menstruatie, en ik ben bijna geen bloed verloren...

raakte je nicht ook buiten bewustzijn?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 15:07
Mara
Mara is offline
Ja. Duurde soms een paar minuten heb ik gehoord. Veel details weet ik verder niet, het is echt al járen terug namelijk, toen ze aan de pil ging hield 't op
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 16:16
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
Gothic schreef op 22-09-2005 @ 15:26 :
even nog een vraagje... zou menstruatie hier iets mee te maken kunnen hebben?
Zou ook kunnen. Zeker in combinatie met een lage bloeddruk en misschien laag HB (verklaart misschien ook moeheid). Ik denk dat je gewoon ff je bloedtesten af moet wachten.
__________________
you can't milk a cow with your hands in your pants!!
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 10:44
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Gothic schreef op 20-09-2005 @ 06:21 :
Wat m'n moeder gister nog dacht, dat ik misschien diabetis heb. Maar daarvan heb ik niet alle symptomen, maar dat hoeft natuurlijk niets te zeggen. Het verklaard iig m'n moeheid en kan het flauwvallen ook verklaren... zit overgens ook in de familie.
Diabetes zal het niet zijn. Als je diabetes hebt, maak je zelf geen (of veel te weinig) insuline meer aan. Symptomen zijn vaak veel afvallen, heel veel dorst, erg veel plassen( tot 3 à 4 keer per uur), oververmoeid, ...

Flauwvallen of een hypoglycemische coma bestaat natuurlijk wel, maar is het gevolg van te weinig suiker in je bloed, of dus ook wel van een relatief overschot aan insuline.

Zoals jij het vertelt heeft het niet zoveel met suikerziekte te maken. Maar als je seffens naar de dokter gaat zal die je dat ook wel vertellen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 11:45
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
kan toch nog altijd bloedarmoede en/of een ijzertekort zijn hoor, ik heb dat ook heel erg gehad, en zelfs 3 keer per dag ijzerpillen moeten slikken, hielp uiteindelijk nog niets.
dus die vitaminepillen met ijzer/gezonde dingen waar ook ijzer inzit eten hoeft niets te zeggen..
__________________
I'm in the forest
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39.