Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2005, 06:46
Athlon
Athlon is offline
Ik wil graag op stijldansen gaan.

Mijn vriendin kan niet, want ze woont niet hier in de buurt, zo'n 150km hier vandaan.

Nu leg ik dat aan mijn vriendin uit, en ze wil het niet hebben dat ik dat ga doen, omdat ik dat een vaste danspartner krijg, een meisje, en dat vind ze niet leuk.

Nu weet ik; stijldansen is intiem, maar er gebeurt verder toch niks?

Kreeg ik ook al meteen de vraag dat ik dan maar moet kiezen tussen dansen of mijn vriendin.

Kennen jullie dit? Je wilt alleen op stijldansen, maar je verre relatie houd dit tegen?

wat kan ik nu doen? moet ik het maar afblazen meteen??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2005, 07:17
mcflem
mcflem is offline
Ik snap niet waarom ze zo moeilijk doet.

Mijn vriend woont ook ver weg, als hij zou zeggen dat hij wou gaan stijldansen zou ik het alleen maar leuk voor hem vinden.

Verder: L&R?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 07:22
Verwijderd
Jezus wat een moeilijk wijf . Ik zou gewoon op stijldansen gaan hoor.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 07:24
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 20-09-2005 @ 08:22 :
Jezus wat een moeilijk wijf . Ik zou gewoon op stijldansen gaan hoor.
Precies. Je bent haar eigendom niet.

Zelf niet willen dansen maar ook niet willen dat je het met iemand anders doet... Wat een aansteller.
Oud 20-09-2005, 07:26
Verwijderd
Ga gewoon stijldansen. Wat doet ze moeilijk. En bovendien: als ze bang is dat er "iets" gebeurd tussen jou en je danspartner, dan is dat volgens mij een teken dat ze je niet helemaal vertrouwt. Ga gewoon lekker stijldansen, en laat haar maar moeilijk doen.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 07:41
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
mcflem schreef op 20-09-2005 @ 08:17 :

Verder: L&R?
Ja
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 07:56
Athlon
Athlon is offline
Zelf zit ze op school voor fysiotherapie. Dan ga je ook uit de kleren en moet je bij elkaar 'voelen' waar verschillende spieren zitten. Is dit niet een beetje hetzelfde? Heb ik toch ook geen moeite mee??
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 08:03
Broeder
Broeder is offline
Oprah Winfrey plz
Oud 20-09-2005, 08:06
Verwijderd
als jij je daardoor laat tegen houden, ga je jezelf ( zeker als het uit is ) dat heel erg verwijten.

doen dus, want deze relatie is gedoemd te mislukken
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 08:43
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ze moet niet zo zeiken, gewoon doen.

Laat haar anders deze reacties lezen om wat rede bij te brengen.
Oud 20-09-2005, 08:53
dragonstorm
dragonstorm is offline
heel bergen zit/zat op stijldansen

er gebeurt zelden wat.
niet druk maken.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 09:05
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
jerry ! jerry !

ff serieus, ze moet zich niet aanstellen, je kan altijd wel leuke mensen tegenkomen, dat wil nog niet zeggen dat je ze leuker vindt dan je vriendin.
Oud 20-09-2005, 09:14
fractuur
fractuur is offline
Als ik verhalen hoor van vriendinnen die hebben gestijldansd, hoef je helemaal nergens bang voor te zijn. Gewoon doen. Dan maar ruzie met je vriendin, want als dit al niet mag.
Oud 20-09-2005, 09:19
Sasbeest
Sasbeest is offline
Als ik jou was, zou ik gewoon gaan dansen. Anders neem haar gewoon een keertje mee, zodat ze kennis kan maken met je danspartner. Misschien heeft ze er dan geen problemen meer mee.
Oud 20-09-2005, 09:52
Stefanie
Stefanie is offline
Leg aan haar uit dat zij ook aan mensen 'voelt' tijdens haar opleiding en dat jij dit ook goedkeurd. Door veel te praten kun je haar misschien jou meer laten vertrouwen, want dat vertrouwen is er blijkbaar niet.

Neem haar idd een keertje mee om te kijken en praat er na afloop nog eens over.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 10:26
Verwijderd
Citaat:
Athlon schreef op 20-09-2005 @ 08:56 :
Zelf zit ze op school voor fysiotherapie. Dan ga je ook uit de kleren en moet je bij elkaar 'voelen' waar verschillende spieren zitten. Is dit niet een beetje hetzelfde? Heb ik toch ook geen moeite mee??
Dat is echt wel 'intiemer' (als je daar van wilt spreken zeg maar) dan stijldansen. Ik heb met beiden ervaring
Ik zou gewoon gaan stijldansen en doen wat je leuk vindt. Je kunt haar ook zeggen dat je het haar dan misschien ook wel wilt leren? Dan wordt ze er ook in betrokken en als je dan een keer vrijdansen hebt en ze gaat mee, dan kun je haar ook over de dansvloer slepen
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 10:30
Roos
Roos is offline
Als je nu niet op stijldansen gaat, alleen maar omdat zij er (onterecht) moeite mee heeft, ben je echt een mietje.

Ik bedoel, hoe erg onder de plak wil je dan zitten?

Gewoon doen hoor!
Oud 20-09-2005, 10:56
~louise~
~louise~ is offline
Bleh wat een zeikwijf... Dat je het nog zo hoog opneemt ook
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 11:13
Verwijderd
Hahaha. Dan kun je dus nooit meer iets doen waarbij je je dichtbij meisjes bevindt of met ze in aanraking komt. Gemengd zwemmen zonder je vriendin, naar de sauna, op vakantie, naar een gemengde universiteit, oh no! Wil ze je ook een burqa aantrekken?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 11:40
Verwijderd
Als ik zou moeten kiezen tussen zó'n vriendin, of stijldansen, zou ik duidelijk voor het stijldansen kiezen

En halfnaakt ontdekken waar iemands bilspieren zitten, is veel intiemer dan netjes aangekleed een hand op iemands rug leggen
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 12:01
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 20-09-2005 @ 11:26 :
Dat is echt wel 'intiemer' (als je daar van wilt spreken zeg maar) dan stijldansen. Ik heb met beiden ervaring
Aha, de vriendin van de TS gaat dus wel gewoon vreemd, maar hij mag niet op stijldansen gaan, want dan zou hij ook wel eens vreemd kunnen gaan!

Dump die sloerie.
Oud 20-09-2005, 12:13
Athlon
Athlon is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 20-09-2005 @ 13:01 :
Dump die sloerie.
Allemaal leuk en aardig; maar graag wel RESPECT voor anderen opbrengen, graag!

Deze opmerking gaat me wat ver eerlijk gezegd, zou een man van 25 zoals jij toch moeten weten??
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 12:16
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Roos schreef op 20-09-2005 @ 11:30 :
Als je nu niet op stijldansen gaat, alleen maar omdat zij er (onterecht) moeite mee heeft, ben je echt een mietje.

Ik bedoel, hoe erg onder de plak wil je dan zitten?

Gewoon doen hoor!

Ze moet echt niet zo zeuren zeg...
Als ze het echt niet wilt hebben is dat toch een (vrij duidelijk!) teken dat ze je niet vertrouwd...
Ik zou toch denken dat er meer kans is dat er wat gebeurd tijdens uitgaan dan tijdens stijldansen...
Stijldansen is niet meer dan dat: Dansen.
Oud 20-09-2005, 12:19
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Athlon schreef op 20-09-2005 @ 13:13 :
Allemaal leuk en aardig; maar graag wel RESPECT voor anderen opbrengen, graag!
Ze gaat zelf vreemd man!
Oud 20-09-2005, 12:45
mara18
mara18 is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 20-09-2005 @ 13:19 :
Ze gaat zelf vreemd man!
Omdat ze dat nou toevallig voor school moet doen
Dat is nu wel nogal overdreven.

Maar wat zij je verbiedt is nog veel meer overdreven. Komaan, op de duur zou je toch gewoon geen vriend/vriendin meer willen! Wat een beperking van je vrijheid
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2005, 13:09
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Waarom zou ze dat niet willen hebben? Misschien kan jij haar dan ook leren dansen, misschien draait ze dan bij? Ik zou m`n vriendje wel dumpen als ik mijn dansen moest opgeven voor hem denk ik..
Oud 20-09-2005, 13:37
Verwijderd
Wat een stom wijf.
Mijn advies: Gewoon op stijldansen gaan en kijken wat er gebeurd!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 13:41
Verwijderd
Ik mocht van mijn eerste vriendje niet op salsales. Dat werd een enorme ruzie, en 2 weken later was het uit, niet alleen daardoor hoor. Iemand die zo ziekelijk jaloers is, is sneu. En misschien is het nog wel sneuer dat jij überhaupt hier haar misschien gelijk in wil geven en dingen die jij graag wilt doen opoffert, omdat madame een probleem heeft met haar eigenwaarde.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 13:44
pipimädchen
pipimädchen is offline
Wat doet het er toe, je valt toch op mannen

Een vent die uit zichzelf op stijldansen wil, ahahhHAHAHAHA

Oud 20-09-2005, 13:55
zeep007
zeep007 is offline
mijn ouders waren op professioneel niveau dansers en die zeiden altijd dat je nooit met iemand anders moest gaan dansen, dan met je partner. Wat de argumentatie daarvan was zou ik eigenlijk iet weten. Misschien wel omdat hun 5 dagen in de week trainden.

Maarja, het zou je eigen keuze moeten zijn. Misschien dat je haar eens kan uitnodigen om een dansles bij te wonen. Dan kan ze ook zien hoe het is, en hoe het eraan toegaat. Hier kan het iig wel bij danslessen.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 14:17
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Jezus, ik zou echt wel gaan stijldansen. En ze vertrouwt jou zo wel erg wenig moet ik zeggen. Ik zou het juist leuk vinden als mijn vriend dat ging doen!
Oud 20-09-2005, 14:26
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ok, ik geef toe, ik zou ook een beetje jaloers zijn, maar tjee om gelijk te moeten kiezen tussen en haar en stijldansen getuigd wel van heel weinig vertrouwen in jouw als persoon. Heeft ze daar enige reden toe?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 14:34
Al Murphy
Al Murphy is offline
Ik snap echt niet waarop dat voor die meid zo belangrijk is dat ze haar vriend laat kiezen tussen haarzelf of een hobby. "...dat ik dan maar moet kiezen tussen dansen of mijn vriendin."

Maar ok, blijkbaar bepaalt zij de regels in deze relatie (ook al leven jullie 150 km van elkaar af). Als het feit dat jij met een andere meid zou staan dansen zo belngrijk voor haar is, of als jouw relatie met haar zo onbelangrijk is, kan je misschien inderdaad ook beter de keuze maken: of zij, of dansen.

Denk eraan dat alles wat je in de toekomst zonder haar zal doen, een soortgelijk twistpunt kan worden. Voordat je het weet heb je dan al ruzie als je naar een feestje van een ex-klasgenoot gaat.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 14:43
WolterB
WolterB is offline
Mss is ze bang dat dat je je danspartner leuk gaat vinden.
Leg dr uit dat je voor haar kiest en doet ze nog steeds bekrompen, dan is ze hele erg kortzichtig
Oud 20-09-2005, 14:46
Experiment
Experiment is offline
In de Ellegirl ofzo stond een keer een artikel over topsporters, ook een meisje dat op zeer hoog niveau stijldanste. Zij had ook een ander vriendje dan haar vaste danspartner.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 14:49
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
beetje off-topic opmerking, maar vroeger (heel vroeger, toen ik nog een iel klein manneke was ) op judo. en da's ook gemengd. nou is dat wat minder romantisch dan stijldansen, maar fysiek contact is toch wel redelijk gegarandeerd. maar als mn toenmalige vriendinnetje daar moeite mee gehad zou hebben zou ik dr meteen gedumpt hebben; je moet elkaar toch kunnen vertrouwen. lijkt me wel zo handig in een relatie.
Oud 20-09-2005, 14:53
Nyawa
Wat een onzin. Zeker bij Beginners Brons (wat jij gaat doen neem ik aan) valt het best mee met dat intieme, vaak dans je dan ook nog met meerdere mensen en krijg je pas later een vaste danspartner. Ook op dansavonden - bij de 2 dansscholen waar ik dans tenminste - dans je vaak met meerdere mensen. Ik ken in mijn groep eigenlijk nauwelijks mensen die dansen met hun vriend/vriendin. Ik zou gewoon voor het dansen kiezen. Hoe zit het voor de rest in jullie relatie? Is ze wel vaker jaloers?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 15:20
Sennah
Sennah is offline
Ten eerste: ZO, wat een heftige reacties allemaal!
Ten tweede: ondanks dat iedereen direct zo negatief en neerbuigend over je vriendin typt, geef ik ze wel gelijk. Ik vind het persoonlijk niet normaal dat iemand die fysiotherapie doet, hier wel moeilijk over doet. Hoe zou ze reageren als jij díe opleiding zou doen?
Leg haar gewoon rustig uit waarom je dit wilt en dat jij inderdaad ook niet moeilijk doet over háár opleiding en cariere keuze. (zij zal als het goed is haar hele leven mensen op verschillende plaatsen blijven betasten, misschien ben jij na een paar jaar wel uitgekeken op die danslessen)
Dus vraag haar maar wat nou eigenlijk het probleem is en laat jezelf niet aan de ketting leggen.
succes!
Oud 20-09-2005, 15:27
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 20-09-2005 @ 10:52 :
Leg aan haar uit dat zij ook aan mensen 'voelt' tijdens haar opleiding en dat jij dit ook goedkeurd.

(1)

Door veel te praten kun je haar misschien jou meer laten vertrouwen, want dat vertrouwen is er blijkbaar niet. Neem haar idd een keertje mee om te kijken en praat er na afloop nog eens over.

(2)

(1) Waarom moet hij haar dat uitleggen? Ze weet zelf goed genoeg wat ze doet tijdens haar opleiding (en wat ze nog vaker zal doen in haar beroep). Haar onredelijkheid (hij mag geen andere danspartner dan hijzelf) neem je niet weg door zelf onredelijk (zij mag ook professioneel geen andere mensen aanraken) te zijn.

(2) Door veel te praten ga je in dit geval - denk ik - vooral het risico lopen om nog meer op elkaars zenuwen te werken.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 16:05
Mindfields
Mindfields is offline
Ik weet niet wat voor cursus je gaat doen, maar bij mij had je geen vaste danspartner hoor. Komt pas als je verder gaat. Leg haar dat maar uit. Verder is stijldansen absoluut niet intiem, vooral niet bij gewone dansen zoals de jive. Leg haar dat maar uit, dan vindt ze het vast niet zo erg.
Verder kan ik me haar reactie best voorstellen hoor! Maar ze heeft 't gewoon fout, gewoon uitleggen.
Oud 20-09-2005, 16:12
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 20-09-2005 @ 17:05 :
Ik weet niet wat voor cursus je gaat doen, maar bij mij had je geen vaste danspartner hoor. Komt pas als je verder gaat. Leg haar dat maar uit. Verder is stijldansen absoluut niet intiem, vooral niet bij gewone dansen zoals de jive. Leg haar dat maar uit, dan vindt ze het vast niet zo erg.
Verder kan ik me haar reactie best voorstellen hoor! Maar ze heeft 't gewoon fout, gewoon uitleggen.
Wil je het gaan doen als sport of gewoon brons halen en dan iets anders..(of is er geen verschil) Ik snap haar reactie aan de ene kant wel. Maar ik had hem waarschijnlijk niet uitgesproken. Ze kan toch zelf ook wel nagaan dat ze het jou niet kan verbieden en dat ze uberjaloers aa het doen is?
Oud 20-09-2005, 16:19
snoopy
snoopy is offline
Ik vind het vrij ver gaan van je vriendin. Mijn vriend studeert ook fysiotherapie en ik doe daar ook niet moeilijk over (terwijl ik nog wel wat jaloerser ben dan gemiddeld). Ik bedoel: ik zou misschien ook niet staan juichen, maar je moet wel je gevoel voor realiteit bewaren: wat denkt ze nou dat er gebeurt? Je houdt iemands handje vast en wordt meteen verliefd? En zij dan? Als ze aan andermans billen/benen/wahtever zit? Is ze dan aan het vreemdgaan? Nee, toch? Het gaat om het gevoel wat je ergens bij hebt! Als je met haar danst, dan dans je heel close. Met je danspartner niet. Als zij aan jouw billen zit wordt ze daar opgewonden van, met haar klasgenoten niet.

Laatst gewijzigd op 20-09-2005 om 16:26.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 16:24
Nienna*
Nienna* is offline
Jaloezie kan soms ver gaan... dat weet ik zelf al te goed.
Ik zou eens goed met haar praten en proberen erachter te komen waar die jaloezie vandaan komt. Waarom is ze zo bang je kwijt te raken?

Het gaat inderdaad wat ver jou te laten kiezen tussen stijldansen en je vriendin. Eerst dacht ik altijd dat iemand die van me zou houden mij niet zou kunnen laten kiezen tussen iets of iemand dat of die ik mag. Tegenwoordig denk ik daar anders over; soms moet je gewoon voor jezelf kiezen.
Praat met haar, ze zal er wel enigszins haar redenen voor hebben.

Edit: hoe lang hebben jullie eigenlijk wat?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 16:36
thunder110
thunder110 is offline
Waar is ze nu eigenlijk bang voor?
Oud 20-09-2005, 17:06
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Erover praten, vragen waarom ze er problemen mee heeft en uitleggen waarom ze zich er geen zorgen over hoeft te maken. En als dat niet werkt... dan zou ik het evengoed gewoon doen

Je mag toch wel iets doen wat je graag wilt
Oud 20-09-2005, 17:14
thegoodlife
thegoodlife is offline
Wat een onzin. Als jouw hobby nu neuken zou zijn en je dat in groepsverband wilt gaan doen zou ik haar commentaar wel kunnen plaatsen, maar nu niet. Of eigenlijk wel. Ik denk dat zij vrij onzeker is en het niet kan hebben als jij om andere vrouwen heen hangt of frequent iets met vrouwen of een bepaalde meid gaat doen.

Echter, zoals ik het vind, je kan ook gewoon vrienden zijn met een meisje zonder dat daar verder iets bij is. Als jij je hobby wilt uitoefenen en om wilt gaan met andere vrouwen, wie is zij dan om je tegen te houden? Wilt ze je vasthouden, is ze bang dat je iets beters tegenkomt? Lijkt me niet echt een gezonde basis voor een relatie. En als zij het zo snel wilt uitmaken, jou wilt laten kiezen tussen haar en je hobby... Wat zegt dat je over wat zij voor jou voelt?
Oud 20-09-2005, 17:30
Verwijderd
Als je nou al zoiets 'kleins' laat bepalen door je vriendin, dan kom jij in de toekomst zwaaaaaaar onder de plak, kerel! Ga dansen, in godsnaam!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 17:33
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Gewoon op stijldansen gaan. Je bent toch een kerel laat dan ook zien dat je er 1 bent. En al die professioneler stijldanser hebben toch ook niet met elkaar. En die zien elkaar elke dag. Dus vaker.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 17:48
Roos
Roos is offline
En, heb je je al opgegeven?
Oud 20-09-2005, 17:50
Mariekje*
Mariekje* is offline
Hmm ik kwam zo'n maand geleden ook ineens op het idee van stijldansen, maar ook mijn vriend zag het niet zo zitten. Gewoon het 'idee' geloof ik.. En dat begrijp ik eigelijk ook wel. Tenminste, ja eigelijk wel.. Het is soms best intiem natuurlijk.. Wat ik zelf misschien ook wel niet zo erg zou zien zitten...

Inmiddels ben ik zelf weer gaan twijfelen en laat ik mijn 'idee' dus voorlopig maar gewoon voor wat het is, mede omdat ik het nu lichamelijk voorlopig toch niet aankan.

Ik vind dat ze niet zo moet zeuren, zeker niet als zij (zoals al meerdere opmerkte) een opleiding doet tot fysiotherapeute. Krijg dan ook een beetje het gevoel alsof ze jou niet vertrouwt; bedoel vreemdgaan kan je overal en heus niet alleen tijdens een fucking tango of foxtrot. Enfin begin er gewoon nog eens over, en leg haar ook de vergelijking voor wat betreft haar opleiding.. Zeurt ze na een gesprek nog steeds, in dat geval denk ik dan toch maar gewoon doen.. Je kan veel voor elkaar laten, maar lang niet alles natuurlijk. En als jou het écht leuk lijkt... Dan zeg ik: "Dansen Kreng!"

Laatst gewijzigd op 20-09-2005 om 17:54.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten