Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2005, 18:30
Verwijderd
ik ben de adapter van me laptop kwijt

en die dingen zijn best wel duur, en op de adapter van me broer's laptop staat 19V - 3.42A

en op mijn batterij staat:

14.8Vdc 4800 mAh

kan ik deze adapter nu dus zegmaar gebruiken zonder me batterij te fokken?

op me broers batterij staan andere getallen dan bij die van mij, maar er staat op zijn laptop niet iet svan 19V - 3,42A
dus weet er iemand iets?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2005, 18:43
Verwijderd
mAh is een eenheid van energiecapaciteit. Als op een batterij die X volt spanning levert staat dat hij Y mAh is, dan betekent dat dus dat hij gedurende één uur bij spanning X een stroom van Y milli-ampère kan leveren. Die batterij van jouw laptop kan dus blijkbaar bij een uitgangsspanning van 14.8 V gedurende een uur een stroom van 4.8 A leveren. Maar dat staat los van de laadstroom die nodig is om de batterij weer op te laden. Als je die niet weet kun je wel een adapter erop aansluiten, maar dan is de kans groot dat er niets gebeurt of dat de batterij maar heel langzaam volloopt. Er is eigenlijk maar één manier om te weten of het werkt: proberen. Maar dat is dan wel op eigen risico.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 19:19
Verwijderd
ja, ik had t eerst geprobeerd, omdat ik dacht dat dat toch allemaal t zelfde was () en toen zei me broer dat dat niet zo slim was, omdat je batterij dan kapot gaat, als in mindere capaciteit.

maar hij ging toen wel gewoon aan.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 19:38
Verwijderd
Het kan ook wel. De meeste electrische apparaten hebben een vrij grote tolerantie waarbinnen ze werken en een nog veel grotere tolerantie waarbinnen ze daadwerkelijk kapot gaan. Dan moet het wel heel raar gaan, je moet dan echt denken aan een veranderhalfvoudiging van het voltage ten nadele.

Als hij gewoon aan gaat met die andere adapter kun je gewoon eens proberen daar de accu mee op te laden en dan even bij te houden hoe lang dat duurt en hoe lang je met die accu kunt werken.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 20:01
Verwijderd
ja, het is sowieso tijdelijk. ik heb deze laptop gekocht via school, en er zijn nog een aantal andere mensen die dat ook gedaan hebben, dus ik ga gewoon aan hen vragen wat er op hun adapter staat, maar ik had een game op me laptop staan die ik niet op me computer heb en ik wilde gewoon ff spelen

maar maandag weet ik t dus wel, maar alsnog bedankt!!
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 21:30
]{ing
]{ing is offline
er zijn ook van die universele adapters (Voltage autosensing), Targus maakt deze. 19V/3.42A staat ook op de adapter van mijn notebook, zal ook wel door meerdere merken gebruikt worden
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 12:44
Verwijderd
ja, ik heb em gister weer gebruikt en hij deed gewoo normaal, dus ik neem aan dat t wel goed zit, thanks all .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten