Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2005, 18:44
Euryalo
Euryalo is offline
iemand hier ooit boeken van hem gelezen. Ik heb hem laatst weer her-ontdekt. Het klooster van de licht-groene paters ....een paar maanden trug voor het eerst gelezen..en ik vind het geweldig

hebben jullie het gelezen, en wat vind je er van? en kunnen jullie wel bewoorden waarom je het zo vind?
Oud 23-09-2005, 21:06
Verwijderd
Ik heb volgens mij nog nooit iets van hem gelezen, maar ik twijfel. Ik zocht op Google naar wat titels en een heleboel ervan komen me bekend voor. Vooral 'Het bloeien van de porceleinboom'.

Verder kan ik er dus weinig over zeggen, het spijt me. Maar de porceleinboom wil ik zeker een keer lezen, om erachter te komen waarom die titel me zo bekend voorkomt. Heb jij enig idee waar die over gaat?

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 14:21
Euryalo
Euryalo is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 23-09-2005 @ 22:06 :
Ik heb volgens mij nog nooit iets van hem gelezen, maar ik twijfel. Ik zocht op Google naar wat titels en een heleboel ervan komen me bekend voor. Vooral 'Het bloeien van de porceleinboom'.

Verder kan ik er dus weinig over zeggen, het spijt me. Maar de porceleinboom wil ik zeker een keer lezen, om erachter te komen waarom die titel me zo bekend voorkomt. Heb jij enig idee waar die over gaat?

LUH-3417
Het bloeien van de poseleinboom, ja gelezen

t gaat over een familie nou..ik gok vorige eeuw..ehm..moeder verzamelt porselein..er gebeuren allerlei dingen

tis wel knap geschreven, heel triest alleen, ik vind klooster van de lichtgroen paters zelf aardiger, en ave eva ook
Oud 24-09-2005, 16:07
Verwijderd
"Er gebeuren allemaal dingen" is de beste beschrijving van een boek die ik ooit gehoord heb.

Hm. Ik ben niet zo'n fan van de vorige eeuw, dus misschien zal ik de lichtgroene paters eerder een keer proberen. Kloosters zijn wel ok.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 19:11
Euryalo
Euryalo is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 24-09-2005 @ 17:07 :
"Er gebeuren allemaal dingen" is de beste beschrijving van een boek die ik ooit gehoord heb.

Hm. Ik ben niet zo'n fan van de vorige eeuw, dus misschien zal ik de lichtgroene paters eerder een keer proberen. Kloosters zijn wel ok.

LUH-3417
hehe..ok ok..ik ben niet zo'n goede beschrijver, en had haast

klooster van de lichtgroene paters gaat niet over een echt klooster, maar over een groep studenten/jongens die samen in een buitenhuis gaan wonen en door het dorp als paters worden gezien

trouwens met vroige eeuw bedoel ik 1900-2000
Oud 26-09-2005, 18:03
Verwijderd
LUH kent 'Het bloeien van de porseleinboom' via mij en ik duw het binnenkort door zijn lieve strotje.

Ik dig Olaf. Vooral als hij over blonde Martijn schrijft.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 11:19
Euryalo
Euryalo is offline
Citaat:
zuster schreef op 26-09-2005 @ 19:03 :
LUH kent 'Het bloeien van de porseleinboom' via mij en ik duw het binnenkort door zijn lieve strotje.

Ik dig Olaf. Vooral als hij over blonde Martijn schrijft.
is diggen positief
Reageren

Regels voor berichten