Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2005, 18:18
insanityforsale
insanityforsale is offline
Mijn buurman heeft laatst een katje langs de weg gevonden, hij is net 7 weken en ontzettend bang voor zijn omgeving, maar lief dat hij is! Nu kan mijn buurman 'em niet houden ivm andere huisdieren die hij heeft, en wij zouden hem graag willen hebben. Probleem is, mijn vader is allergisch!

Weet iemand of je pillen kan slikken om de allergie te onderdrukken, of de allergie helemaal kan oplossen? Het schijnt een echte ras-kat te zijn, ik weet niet of dat helpt..

Alvast bedankt voor de moeite en ik hoop dat iemand goed advies kan geven!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 18:23
wizkid
wizkid is offline
--> Lichaam & Gezondheid
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 18:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hoe allergisch is je vader? Het kan namelijk wel, mits het niet heeeeeel erg is. Mijn vader was vroeger ontzettend allergisch, maar kon de laatste tijd toch tegen en niet al te harige hond. De vader van mn vriend is het ook, maar kan wel tegen het konijntje dat buiten blijft. Zolang hij er maar niet te veel mee geconfronteerd wordt. En er zijn inderdaad pillen.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 18:41
Qamra
Qamra is offline
Veel stofzuigen en (buiten!) borstelen dat beestje; dat helpt ook.
Oud 24-09-2005, 19:26
cagie
cagie is offline
Mijn moeder is behoorlijk erg allergisch. Wij hebben wel 11 jaar een kat gehad (we wisten van te voren ook niet dat ze allergisch is).
Zodra ze ging werken en niet meer hele dagen thuis zat was haar allergie een stuk minder doordat ze op die manier niet constant geconfronteerd werd met hem. Daarnaast zorgde we ervoor dat de kat niet op de bovenverdieping kwam en al helemaal niet in haar bed. Op die manier had ze in ieder geval tijdens het slapen geen last van haar allergie.
Zolang zij er niet al te veel mee werd geconfronteerd ging het wel goed.
Tot zover ik weet zijn er niet echt pillen of iets dergelijks tegen allergie. De arts die de allergie bij mijn moeder constateerde gaf ook het advies om de kat weg te doen. (Wat we overigens niet hebben gedaan omdat we allemaal ontzettend gek waren op hem )
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 20:02
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Ja, dat kan wel Ik ben zelf ook allergisch voor onze kat, maar tis aardig te onderdrukken met pillen.. Ikzelf slik Reactine, dat helpt voor mij wel.. Misschien ff bij de huisarts vragen als je vader er dan nog last van heeft..? Naarmate de kat ouder wordt, neemt de allergie ook af hoor Bij mij is het nu ook veel minder, dan toen onze kat heel klein was
Oud 24-09-2005, 20:07
w
w is offline
Ik zelf heb ook allergie voor katten, maar wij hebben er zelf wel 2. Wij hebben dit opgelost door een speciaal halletje voor de katten te maken zodat ze niet in huis komen, en dat ze naar buiten kunnen wanneer ze willen. Misschien is dat een idee??? Dat je ze dus niet voortdurend in huis hebt.
Oud 24-09-2005, 23:20
insanityforsale
insanityforsale is offline
Dank jullie wel voor de reacties!

Mijn vader heeft de ergste variant van de allergiën, ofzo, en de huisarts had gezegd dat het niet zo'n goed idee was om huisdieren te nemen zonder daarbij medicijnen te slikken/laten prikken. Maar goed, ik ben lekker eigewijs en probeer toch een manier te verzinnen >>;

Ik denk dat dat Reactine spul een goed idee is, ga het meteen morgenochtend met m'n ouders overleggen! Nogmaals, dank jullie wel voor de reacties, misschien lukt het nu alsnog!
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 07:12
Verwijderd
Citaat:
insanityforsale schreef op 25-09-2005 @ 00:20 :

Ik denk dat dat Reactine spul een goed idee is, ga het meteen morgenochtend met m'n ouders overleggen! Nogmaals, dank jullie wel voor de reacties, misschien lukt het nu alsnog!
Als je heel erg allergisch bent helpt dat niet. Mijn zusje slikt ook pillen tegen allergieën (meer tegen hooikoorts, maar dat zijn dezelfde pillen) en zodra zij in een kamer is waar ook een kat is, heeft zij er toch verschrikkelijk veel last van.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 07:49
Maarten
Maarten is offline
Pillen en gewend raken is niet erg gezond imo.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 09:25
Miracle
Miracle is offline
Ik ben ook allergies voor katten en als ik in een huis zou wonen waar katten zijn, dan zou het alleen maar erger worden. Dan ontwikkelt de allergie zich dus verder.

Ik slik in het voorjaar en de zomer medicijnen, maar het gaat niet helemaal weg daardoor. Ik merk wel dat ik wat minder snel vatbaar ben, ik nies bijv. niet direct als ik een stoffige kamer binnen loop. Nu ben ik gestopt met m'n medicijnen en niet ik dus wat vaker 'zomaar'

Maar het schijnt dat ik een wat bijzondere vorm van allergie heb, dus wie weet is het bij jouw vader wel heel anders.
Oud 25-09-2005, 10:02
Roos
Roos is offline
Citaat:
insanityforsale schreef op 25-09-2005 @ 00:20 :
Dank jullie wel voor de reacties!

Mijn vader heeft de ergste variant van de allergiën, ofzo, en de huisarts had gezegd dat het niet zo'n goed idee was om huisdieren te nemen zonder daarbij medicijnen te slikken/laten prikken. Maar goed, ik ben lekker eigewijs en probeer toch een manier te verzinnen >>;

Laat dat katje joh. Beetje egoistisch om je mening door te duwen als je vader zwaar allergisch is
Oud 25-09-2005, 10:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben ook allergisch voor katten maar wij hebben zelf thuis twee katten en als je iedere dag stofzuigt, niet de kat bij je in bed laat slapen en hem regelmatig kamt dan houd ik het vrij goed uit. Bij mijn tante, die zes katten had en haast nooit stofzuigde had ik er dan veel meer last van. Pillen slikken lijkt me niet zo'n goede optie voor als je echt een kat bij jou in huis hebt. Zo'n allergie zal nooit helemaal verdwijnen en naar mijn idee zijn van die pillen alleen geschikt voor als je eens bij iemand met een kat op visite wilt ofzo.
Oud 28-09-2005, 16:13
ScRaN
ScRaN is offline
Als hij echt heel allergisch is zou'k 't toch ook laten en snel een andere thuis zoeken voor 't katje, misschien ergens anders in de buurt, zodat je het toch kan gaan bezoeken. Zelf ben ik ook allergisch van alles dat een vacht heeft, maar dit is nog wel te onderdrukken met pillen, en soms kan ik er zelfs uit mezelf tegen.
Oud 28-09-2005, 16:20
Stefanie
Stefanie is offline
Ik weet niet of je het ervoor over hebt om pillen te slikken voor een kat. Het mag dan wel een lief beestje zijn, maar ik denk niet dat je vader blij zal zijn als hij zich rot erg voelt door de allergie omdat jij heel graag een kat wil.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 17:44
ekki
ekki is offline
Ik zou het er inderdaad maar niet voor over hebben bij zo'n zware allergie. Pillen slikken vind ik helemaal geen optie. Dan zou die dat dus z'n hele leven moeten doen omdat jij zo nodig een kat wil? Ik begrijp wel goed dat je een kant wilt, ben er zelf ook helemaal gek van (en heb er ook geen vanwege de omstandigheden in dit huis). Maar ik zou niemand er pillen voor laten slikken.
Oud 29-09-2005, 15:25
ook hallo
ook hallo is offline
Heb zelf ook allergie voor katten, stof enz. Daar bestaan wel pilletjes voor, maar volgens mij zijn die niet om continu te slikken (ik slik ze alleen als ik bijvoorbeeld bij iemand blijf slapen die een kat heeft), volgens mij helpen ze dan op een gegeven moment niet meer.

Verder zal ik d'r ook even over nadenken dat je misschien wel over een paar jaar uit huis gaat en dan zitten jouw ouders met zo'n kat opgescheept.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 13:37
Verwijderd
Ik ben ook best allergisch en zo'n pilletje (of twee..) helpt echt niet meer als ik te lang (paar uur) bij een kat zit. Laat staan dat je er één in huis neemt.

Ik vind het ook nogal egoistisch, al snap ik het wel, katten zijn wel heel leuk natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 18:00
Nienna*
Nienna* is offline
Mijn vader is echt gruwelijk allergisch, voor bijna alles, maar toch hebben we een kat en een hond. Hierdoor (mede) krijgt hij heel erg veel last van zijn huid en ook veel niesen en zo, maar uiteindelijk heeft hij er een soort weerstand tegen opgebouwd. Hij heeft er nog steeds erg veel last van, wat minder niesen maar de huid is nog steeds even erg, al dan niet erger.
Toch hebben wij twee huisdieren en dat is omdat mijn vader dit alles voor lief neemt. Hij geeft ontzettend veel om de dieren, met name om de kat (waar hij het meest allergisch voor is), dus hij wil koste wat kost de diertjes houden.
Toen een aantal jaar terug onze vorige kat en hond overleden, hebben we zelfs meteen nieuwe huisdieren genomen (waardoor hij weer opnieuw moest wennen), maar daar heeft hij heel erg op aangedrongen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten