Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2005, 18:19
Sarscel
Sarscel is offline
Eey allemaal

Ik ben al n tijdje aan t wachten op t nieuwe spel van Activision "The Movies". Hij staat al een hele tijd gepland voor 30 september, en vandaag dacht ik, laat ik eens kijken hoe duur hij eigenlijk is. Het is een nieuw spel dus ik had m geschat op zo'n 50 euro, zoals de meeste nieuwe pc-games.

Dus ik heb bij verschillende sites van winkels gekeken, en overal wordt hij pas minstens eind oktober, begin november gereleased . Ik heb ook nergens gelezen dat hij werd uitgesteld enzo...
EN wat erger is, volgens mij, hij is overal 59,99... dat is toch echt iets te duur!!

Ik download wel vaker spellen, ok, wie niet? Maar een echt goed spel waar ik maanden voor wacht wil ik dan ook wel weer kopen! Maar ik ga echt over op downloaden als ze dat spel zo duur maken! ik vond 50 euro al duur, maar ok, dat zijn ze allemaal.

Wat vinden jullie van deze prijs en hoe staan jullie tegenover het downloaden? Natuurlijk is dit geen reden om te downloaden, maarja...

Grtz Sarscel!
Oud 27-09-2005, 18:43
Smobbo
Smobbo is offline
die prijs is tegenwoordig steeds normaler...
omrekenen kunnen we beter maar niet doen (132 gulden klinkt zo lullig).
Als je em echt graag wilt hebben zou ik em gewoon kopen, al is downloaden misschien wel makkelijker (hij kan misschien eerder in de VS uit zijn dan in de EU).
Oud 27-09-2005, 18:45
Verwijderd
Ik speel meer op consoles dan op de pc, dus ik ben die prijzen wel gewend. Idd wel wat teveel, dan lok je downloaden uit imo. Als ze alle spellen nou eens standaard €50 zouden maken, of €40, verdienen, vooral de pc developers, misschien wel meer.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Sarscel schreef op 27-09-2005 @ 19:19 :
Eey allemaal

Ik ben al n tijdje aan t wachten op t nieuwe spel van Activision "The Movies". Hij staat al een hele tijd gepland voor 30 september, en vandaag dacht ik, laat ik eens kijken hoe duur hij eigenlijk is. Het is een nieuw spel dus ik had m geschat op zo'n 50 euro, zoals de meeste nieuwe pc-games.

Dus ik heb bij verschillende sites van winkels gekeken, en overal wordt hij pas minstens eind oktober, begin november gereleased . Ik heb ook nergens gelezen dat hij werd uitgesteld enzo...
EN wat erger is, volgens mij, hij is overal 59,99... dat is toch echt iets te duur!!

Ik download wel vaker spellen, ok, wie niet? Maar een echt goed spel waar ik maanden voor wacht wil ik dan ook wel weer kopen! Maar ik ga echt over op downloaden als ze dat spel zo duur maken! ik vond 50 euro al duur, maar ok, dat zijn ze allemaal.

Wat vinden jullie van deze prijs en hoe staan jullie tegenover het downloaden? Natuurlijk is dit geen reden om te downloaden, maarja...

Grtz Sarscel!

nie schrikken maar ik heb gehoord dat ze de spellen nog duurder willen maken.omdat iedereen download enzo maargoed...ze willen spellen rond de 80 en 100 euro uitbrengen dusja wat is 60 euro daarmee vergeleken? en btw...als je echt zo wanhopig wacht...is dat dan geen 60 euro waard voor die spel?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 22:41
Jolt
Jolt is offline
Een spel kost al gauw 2 miljoen, maar met dat budget kom je nog niet ver

Vergeten veel mensen, maar een goed spel te ontwikkelen zit toch vaker 2 a 3 jaar in.
Oud 27-09-2005, 23:10
Captain N
Captain N is offline
Films maken is ook niet goedkoop, maar voor een nieuwe dvd leg je 20 euro neer.
Door de games 20 euro goedkoper te maken is het veel aantrekkelijker een game origineel aan te schaffen en met een prijs van 40 euro per game halen ze echt de ontwikkel en marketingskosten er wel uit inclusief een dikke winst.
Mits het spel goed is uiteraard, maar die regel gaat voor ieder produkt op.
Oud 27-09-2005, 23:59
Snow
Snow is offline
Citaat:
Captain N schreef op 28-09-2005 @ 00:10 :
Films maken is ook niet goedkoop, maar voor een nieuwe dvd leg je 20 euro neer.
Door de games 20 euro goedkoper te maken is het veel aantrekkelijker een game origineel aan te schaffen en met een prijs van 40 euro per game halen ze echt de ontwikkel en marketingskosten er wel uit inclusief een dikke winst.
Mits het spel goed is uiteraard, maar die regel gaat voor ieder produkt op.
Er is nogal een verschil tussen de levensloop van games en die van films. Films komen eerst in de bios, dan in de videotheek en dan gaan ze nog eens de verkoop in.
Games daarentegen brengen het grootste deel van hun geld op in de eerste paar maanden dat ze uit zijn, daarna worden ze goedkoper en dan gaan ze vaak in de budgetbak. Dus het traject van films duurt veel langer en ze brengen daardoor ook meer op. Gevolg: lagere prijzen voor films.

Om op de vraag van de ts terug te komen: ik koop games als ik vermoed dat ze goed zijn, hoeveel ze ook kosten. Het is naar mijn mening niet mogelijk om het downloaden van een game ethisch goed te keuren... Al kan ik het me wel goed voorstellen dat iemand het (voornamelijk om financiële redenen) doet
Oud 28-09-2005, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Snow schreef op 28-09-2005 @ 00:59 :
Er is nogal een verschil tussen de levensloop van games en die van films. Films komen eerst in de bios, dan in de videotheek en dan gaan ze nog eens de verkoop in.
Games daarentegen brengen het grootste deel van hun geld op in de eerste paar maanden dat ze uit zijn, daarna worden ze goedkoper en dan gaan ze vaak in de budgetbak. Dus het traject van films duurt veel langer en ze brengen daardoor ook meer op. Gevolg: lagere prijzen voor films.
Daar zit ook wel wat in ja.
Maar als ze spellen duurder gaan maken vanwege downloaden, maak je het probleem alleen maar groter denk ik zo. Voor 100 euro ga ik geen spel kopen, of iig een heel stuk minder als dat ik nu zou doen.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 16:49
Sarscel
Sarscel is offline
Citaat:
undertaker schreef op 27-09-2005 @ 23:19 :
nie schrikken maar ik heb gehoord dat ze de spellen nog duurder willen maken.omdat iedereen download enzo maargoed...
Volgens mij helpt dat niet... Normaal downloadde ik alleen spellen die volgens mij niet heel erg goed zijn, en ik zonder het downloaden niet zou kopen... Maar als een spel mij dus mooi lijkt, koop ik het, tenminste zolang het onder de 50euro ligt...

Het duurder maken van spellen geeft in mijn ogen dus juist het verkeerde effect...

Citaat:
Snow schreef op 28-09-2005 @ 00:59 :
ik koop games als ik vermoed dat ze goed zijn, hoeveel ze ook kosten. Het is naar mijn mening niet mogelijk om het downloaden van een game ethisch goed te keuren... Al kan ik het me wel goed voorstellen dat iemand het (voornamelijk om financiële redenen) doet
Ik keur het (en dan ook mijn eigen gedrag) niet goed... Maar waar kies je voor? aan de ene kant een product waarvoor je in mijn ogen mee afgezet wordt, en misschien wel geen donder aan is... aan de andere kant een gratis product, misschien dan wel diefstal: Maar niemand die het echt merkt of je ervoor zal bestraffen, en ten tweede doet "iedereen" het!

dit maakt het niet natuurlijk niet legaal, maarja... veel mensen zouden voor het tweede gaan...
Oud 28-09-2005, 20:52
Snow
Snow is offline
@Sarcel: als iedereen van een berg springt is dat geen reden om het zelf ook te doen en dat je niet betrapt wordt is natuurlijk geen reden die het (ethisch gezien) goed praat.
Er is overigens wel de prachtige uitvinding van de zogenaamde 'Demo': je speelt een deel van het spel en bekijkt vervolgens of het het kopen waard is... Je stimuleert dan het kopiëren niet en je krijgt toch een indruk, waarna je kunt kiezen of je gaat kopen of niet.

@Bossen&Sarcel: als een game 100 euro gaat kosten, dan koop ik het zeer zeker ook niet meer, tenzij het een asskicking goed product is.
Oud 28-09-2005, 21:28
Wammus
Wammus is offline
Ik koop alleen de spellen waarvan ik zeker weet dat ze goed zijn. Ik koop de laatste tijd trouwens meer films dan games maar das wat anders.

Ik download alleen spellen waarvan ik niet zeker ben of die ik de moeite van het kopen toch niet waard vind maar die ik wel een keer wil proberen. Dit vind ik prima en mocht na het downloaden blijken dat het echt een te meesterlijk spel is koop ik het alsnog een paar maanden later in de budgetbak voor de helft ofzo.

Overigens is The movies wel een spel wat ik waarschijnlijk ga kopen. Ik heb er een paar previeuws over gelezen en het ziet er heel vermakelijk uit.
Oud 06-10-2005, 13:30
Marcade
Marcade is offline
The movies is afgelopen dierendag 'gold' gegaan.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 14:25
MazeMouse
MazeMouse is offline
Mijn regel:
Downloaden om te checken of het goed is
1: Kut => verwijderen
2: wel leuk => houden maar niet kopen
3: geweldig => aanschafprijs meer dan waard

En nee, ik doe niet aan demo's want dan krijg je vaak niet een volledig spelbeeld omdat daar een hoop functies uitgesloopt zijn
Oud 12-10-2005, 19:37
Marcade
Marcade is offline
Interessant filmpje:

http://videogames.yahoo.com/gameprev...e=0&eid=400603
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten