Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2005, 19:01
LiqqY
LiqqY is offline
Ik weet niet of dit hier goed is geplaatst, maar lijkt me beetje wiskundig probleem.

Citaat:
Er is een groep kabouters gevangen genomen. Elk kaboutertje heeft of een blauwe of een rode muts op. Ze zien bij elkaar natuurlijk welk mutsje diegene op heeft, maar ze weten het niet van zichzelf. Ook mogen ze elkaar niet op de een of andere manier vertellen welk mutsje hij of zij op heeft.

Nu krijgen ze een opdracht. Om vrij te komen moeten ze zichzelf sorteren zodat de blauwe mutsjes bij elkaar staan en de rode ook. Hoe doen ze dit?
Iemand ?
Oud 28-09-2005, 19:58
Saycheese
Saycheese is offline
Deze is heel flauw en vast niet de oplossing, maar er staat niet dat ze hun eigen muts niet van hun hoofd kunnen/mogen halen. Dus ze halen hun muts van hun hoofd, kijken welke kleur hij heeft en gaan bij kabouters met dezelfde kleur staan
Oud 28-09-2005, 20:03
Mother Earth
Mother Earth is offline
Nadat de eerste kabouter (Karel) uit de gemengde groep is gestapt, kan iedereen zijn kleur puntmuts zien. Na Karel loopt een willekeurige kabouter (met een willekeurige kleur muts) naar Karel toe en gaat naast hem staan. Hebben ze dezelfde kleur muts, dan zal de willekeurige volgende kabouter naast de twee plaatsnemen, hebben ze een verschillende kleur, dan zal de nieuwe kabouter tussen beide plaatsnemen. Zolang er nog maar een kleur mutsen staat, gaat elke volgende kabouter naast hen staan, vanaf het moment dat er een kabouter plaatsneemt met een andere kleur muts dan de kabouters die er al staan, gaat ELKE volgende kabouter tussen de kleuren in staan. Op deze manier zal de groep zich splitsen in twee groepen, een rode groep en een blauwe groep.

Bron: http://www.gesprekvandedag.nl/forum/...0305/9785.html
Oud 28-09-2005, 20:50
LiqqY
LiqqY is offline
Citaat:
Mother Earth schreef op 28-09-2005 @ 21:03 :
Nadat de eerste kabouter (Karel) uit de gemengde groep is gestapt, kan iedereen zijn kleur puntmuts zien. Na Karel loopt een willekeurige kabouter (met een willekeurige kleur muts) naar Karel toe en gaat naast hem staan. Hebben ze dezelfde kleur muts, dan zal de willekeurige volgende kabouter naast de twee plaatsnemen, hebben ze een verschillende kleur, dan zal de nieuwe kabouter tussen beide plaatsnemen. Zolang er nog maar een kleur mutsen staat, gaat elke volgende kabouter naast hen staan, vanaf het moment dat er een kabouter plaatsneemt met een andere kleur muts dan de kabouters die er al staan, gaat ELKE volgende kabouter tussen de kleuren in staan. Op deze manier zal de groep zich splitsen in twee groepen, een rode groep en een blauwe groep.

Bron: http://www.gesprekvandedag.nl/forum/...0305/9785.html
Dankje (K)
Oud 29-09-2005, 08:49
Verwijderd
Mother Earth, die manier had ik nog nooit gezien . Dat was mijn allereerste wiskunde les van vorig jaar, maar wij hadden smurfen .
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 12:52
LiqqY
LiqqY is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 29-09-2005 @ 09:49 :
Mother Earth, die manier had ik nog nooit gezien . Dat was mijn allereerste wiskunde les van vorig jaar, maar wij hadden smurfen .
wat had jij dan voor antwoord ?
Reageren

Regels voor berichten