Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2005, 09:11
LoeLoe
LoeLoe is offline
Momenteel zit ik in de derde van de PABO en komend jaar is het zo dat ik elke maandag en dinsdag stage zal lopen.

De resterende dagen heb ik een enkele keer les wat erop neer komt dat ik erg veel vrije tijd over heb. Het rotte aan dit rooster is dat de lessen vaak midden op de dag valt en dat het voor mij dan onmogelijk maakt om te werken bij mijn vaste bijbaantje. Dit is een winkel en ja.. daar hebben ze eigenlijk alleen wat aan me als ik hele dagen kan werken. Door de enkele les die ik nu heb is dat nu dus onmogelijk.

Toch wil ik mijn vrije tijd wat nuttiger besteden dan dat ik nu doe. Ik zit tot een uurtje of 11 achter de computer, ga dan een uurtje naar school om vervolgens weer om 14 uur thuis te zijn.

Ik ben echt een ochtendmens, meestal al zo rond een uurtje of 7 wakker. Hebben jullie misschien ideeen van bijbaantjes die ik zou kunnen doen, rekening houdend met mijn schooltijden, zodat ik mijn vrije tijd iets nuttiger kan besteden?

Zat zelf al te denken aan kranten bezorgen maar da's 's morgens rond een uur of 5 en dan ben je om half 8 alweer afgewerkt. Ik zoek dus eigenlijk iets wat je overdag kan doen.

Bij het verspreidingsbureau hier in de buurt zoeken ze voor overdag geen mensen meer, daar ben ik al achteraan gegaan.

Misschien een advertentie ophangen bij de supermarkt voor het geven van bijlessen aan kinderen??

Laatst gewijzigd op 29-09-2005 om 09:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2005, 10:09
Nona
Nona is offline
Bijlessen, oppasbaantjes, callcenterwerk, supermarkten, winkels waar ze je niet alleen voor een hele dag willen... Opties zat.
Oud 29-09-2005, 10:18
Chaucus
Chaucus is offline
Misschien is een huiswerkinstituut wat voor je? Het is dan wel niet s ochtends, maar zal toch vooral pas in de middag na je lessen zijn. Met name als het gaat om studiebegeleiding (ipv specifiek één vak) zou jij met je PABO achtergrond en wellicht nog wat kennis van de stof vanuit je eigen middelbare school tijd misschien wel wat kunnen bereiken.
Oud 29-09-2005, 10:23
Balance
Balance is offline
Misschien dat ze bij een bakker bijvoorbeeld nog mensen nodig hebben die vroeg kunnen werken. Of op stations bij een kiosk; die beginnen soms ook al vroeg.
Oud 29-09-2005, 10:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vakken vullen? Bij V&D vroegen ze hier mensen en dat was of voor 10 uur of tussen 16.00 - 18.00 uur.

Verder idd winkeltjes op het station zoals Kiosk. C'est du Pain enzo. Dat is meestal van zes tot twaalf ofzo.
Oud 29-09-2005, 11:45
LoeLoe
LoeLoe is offline
Probleem is mijn leeftijd. Bij ketens als V&D en supermarkten hoeven ze me echt niet meer.

Echte huiswerkinstituten hebben ze hier niet echt... daar is mijn woonplaats gewoonweg te klein voor.

Echt ver reizen is ook geen optie, omdat ik dan al weer vrij vroeg terug moet voor school. Dat is dus het rotte. Dus callcenterwerk of werken in grotere ketens gaat me niet lukken.

Ik heb vanmorgen advertenties opgehangen in supermarkten en 1 in de plaatselijke krant voor huiswerkbegeleiding. Hopen dat daar op gereageerd wordt. Hoeft het natuurlijk niet meteen storm te lopen maar ik zou het erg fijn vinden als ik daar een paar uurtjes per week mee kan opvullen.

Ik heb ook voor oppassen briefjes opgehangen maar weet niet of mensen daar wat aan gaan hebben aangezien ik tussen de middag vaak weg moet voor school. Voor 's avonds is er (denk ik) wel vraag naar, maar dat is voor mezelf ook maar beperkt omdat ik 's avonds vaak wel al mijn tijd heb volgeplanned.
Oud 29-09-2005, 14:14
Balance
Balance is offline
Citaat:
LoeLoe schreef op 29-09-2005 @ 12:45 :
Probleem is mijn leeftijd. Bij ketens als V&D en supermarkten hoeven ze me echt niet meer.

Echte huiswerkinstituten hebben ze hier niet echt... daar is mijn woonplaats gewoonweg te klein voor.

Echt ver reizen is ook geen optie, omdat ik dan al weer vrij vroeg terug moet voor school. Dat is dus het rotte. Dus callcenterwerk of werken in grotere ketens gaat me niet lukken.
en hoe zit dat in de plaats waar je op school zit? daar zou je ook kunnen gaan werken?
Oud 29-09-2005, 20:45
Hawahaai
Hawahaai is offline
Of gewoon bij het uitzendbureau vragen of je steeds je rooster voor een paar weken door mag geven en ze je bellen als ze je kunnen gebruiken. Op die manier heb ik ook een half jaar een halve dag in de twee weken gewerkt (ik had steeds 1 dag vrij).
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 21:19
Verwijderd
Thuiszorg, horeca
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 21:32
Tom Thumb
Tom Thumb is offline
callcenter
kun je jezelf indelen in de shifts die jij wil werken. Als je wil kun je zelfs 's avonds of op zaterdag werken.
Oud 30-09-2005, 11:26
LoeLoe
LoeLoe is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 29-09-2005 @ 21:45 :
Of gewoon bij het uitzendbureau vragen of je steeds je rooster voor een paar weken door mag geven en ze je bellen als ze je kunnen gebruiken. Op die manier heb ik ook een half jaar een halve dag in de twee weken gewerkt (ik had steeds 1 dag vrij).
Dat is een goede tip! Dat ga ik volgende week even doen want vandaag lukt me niet meer. Ik denk dat ze in de thuyiszorg bijvoorbeeld nog wel wat handen kunnen gebruiken hier op onverwachte momenten. Alleen dat gaat altijd via het uitzendbureau en dat gaat niet als je gewoon zo een brief naar desbetreffend bedrijf stuurt!

Het andere bijbaantje dat ik heb, waar ik op vrijdagavond en zaterdag en vakanties en koopzondagen kan werken wil ik liever behouden, dus callcenterwerk op zaterdag liever niet. Maar toch bedankt voor de tip!
Oud 30-09-2005, 12:54
Experiment
Experiment is offline
Bij thuiszorg heb je vaak flexpools ofzo hoor. Dat hebben ze liever dan dat ze steeds mensen van het uitzendbureau moeten bellen aan wie alles uitgelegd moet worden.

Thuiszorg is vaak 's ochtends en 's middags dus dan zou je bijv kunnen werken van 8.30-11.00 of van 14.00 tot 17.00.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 16:48
LoeLoe
LoeLoe is offline
Jaah en dat zijn dus echt ideale diensten voor me! Dat valt te combineren met school. Woensdag ga ik maar eens rondbellen/praten. Eens kijken wat daaruit voortvloeit
Oud 01-10-2005, 17:00
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 29-09-2005 @ 21:45 :
Dan heb je echt geluk gehad, want ik ben doordeweeks 3/4 vaste dagen beschikbaar en dat weten ze op het uitzendbureau, maar ze hebben eigenlijk nooit dingen voor een halve of een hele dag.. (En ik sta bij meerdere bureas en in meerdere plaatsen ingeschreven en dat is overal zo..) Ben pas één keer gebeld (en toen kon ik ook nog net toevallig niet ).
Oud 01-10-2005, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Chaucus schreef op 29-09-2005 @ 11:18 :
Misschien is een huiswerkinstituut wat voor je? Het is dan wel niet s ochtends, maar zal toch vooral pas in de middag na je lessen zijn. Met name als het gaat om studiebegeleiding (ipv specifiek één vak) zou jij met je PABO achtergrond en wellicht nog wat kennis van de stof vanuit je eigen middelbare school tijd misschien wel wat kunnen bereiken.
Hé, begin je nu al met mensen werven?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 08:35
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Konijn schreef op 01-10-2005 @ 18:00 :
Dan heb je echt geluk gehad, want ik ben doordeweeks 3/4 vaste dagen beschikbaar en dat weten ze op het uitzendbureau, maar ze hebben eigenlijk nooit dingen voor een halve of een hele dag.. (En ik sta bij meerdere bureas en in meerdere plaatsen ingeschreven en dat is overal zo..) Ben pas één keer gebeld (en toen kon ik ook nog net toevallig niet ).
Ik heb me ingeschreven als oproepkracht en ben juist ook op dagen dat opgegeven had dat ik niet kon, gebeld. Ik mocht gemiddeld eens in de twee weken een middag komen werken. Je moet daar inderdaad wel geluk mee hebben. Maar het is het proberen waard.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 23:27
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 01-10-2005 @ 21:39 :
Hé, begin je nu al met mensen werven?
Oud 04-10-2005, 12:32
evanescence
evanescence is offline
misc dat je iets bij de thuiszorg kan vinden, die zijn wel flexibel, of ergens bij mensen schoon gaan maken ofzo...
Oud 04-10-2005, 12:40
MB
MB is offline
Citaat:
Konijn schreef op 01-10-2005 @ 18:00 :
Je moet hen ook opbellen en flink wat motivatie en interesse tonen, als ze niks van je horen dan ben je gewoon nummer 20 op de lijst die ze afbellen als er iets vrij komt.
Oud 04-10-2005, 13:28
Balance
Balance is offline
Citaat:
MB schreef op 04-10-2005 @ 13:40 :
Je moet hen ook opbellen en flink wat motivatie en interesse tonen, als ze niks van je horen dan ben je gewoon nummer 20 op de lijst die ze afbellen als er iets vrij komt.
Inderdaad. Veel uitzendbureaus houden ook bij hoevaak je langskomt, belt of inlogt op hun site (indien van toepassing). Mensen die vaker contact zoeken worden eerder gebeld.
Oud 05-10-2005, 17:44
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Probeer het bij een bakkerij! Ik werk er zelf ook. En ik werk vaak 's ochtends van 6.00 tot 13.00 en 's avonds een paar uurtjes. Misschien ideaal voor jou!
Oud 05-10-2005, 20:43
@Moon
@Moon is offline
Wat ook kan is inschrijven bij Asastudent. Ik werk zelf ook via dit uitzendbureau. Zij hebben allemaal losse jobs. Je kan dus zelf bepalen wanneer je wel of niet werkt. Nadeel is wel dat je dan geen vaste bijbaantje hebt en dus niet zeker bent van een bepaald inkomen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten