Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2005, 13:49
Stefanie
Stefanie is offline
Ik was gisteren op zoek naar vitaminenpillen om weer goed de winter door te komen en toen viel mijn oog op iets. Er stond naast de gewone vitamines ook een verpakking met speciale vitamines (vooral B-vitamines). Dit stond erop:

Dagravit B-complex Als je moe en lusteloos bent kun je nieuwe energie opdoen met Dagravit B-complex. Alle B-vitamines van het B-complex (Vit B1, B2, B3, B5, B6, B11, B12, Inositol, PABA en Intrinsic factor spelen alle een rol bij de aanmaak van zowel lichamelijke als geestelijke energie, het functioneren van het zenuwstelsel en de zuurstofvoorziening. Dagravit B-complex zorgt ervoor dat we er weer tegenaan kunnen.

Wat is hier zo anders aan dan gewone vitamines? En zul je je er ook echt beter van voelen?

Ik ben nu begonnen met gewone Davitamon te slikken en ze zeggen dat je je dan beter voelt, fitter etc. Is dat waar?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 14:04
Estar
Estar is offline
Vitamine B helpt wel degelijk bij vermoeidheid.
Verder is de samenstelling niet zo super bijzonder, het is gewoon een vitamine B boost wat je binnen krijgt.

Ik ken een aantal mensen die zweren bij vitamine B in de maanden met een r in de naam.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 16:35
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Estar schreef op 02-10-2005 @ 15:04 :
Verder is de samenstelling niet zo super bijzonder, het is gewoon een vitamine B boost wat je binnen krijgt.

Ik ken een aantal mensen die zweren bij vitamine B in de maanden met een r in de naam.
Inderdaad. Ik slik het al 2 a 3 maanden (dus ook als de r niet in de maand zit). Vorige week was mijn voorraadje op en ik heb geen tijd gehad om nieuwe te halen. Ik merkte het gelijk; ben nu net zo moe en lusteloos als voordat ik begon met slikken
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 17:36
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 02-10-2005 @ 17:35 :
Vorige week was mijn voorraadje op en ik heb geen tijd gehad om nieuwe te halen. Ik merkte het gelijk; ben nu net zo moe en lusteloos als voordat ik begon met slikken
Dat kan ook psychisch zijn.
Oud 02-10-2005, 20:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij zitten die B-vitaminen ook wel in de gewone Davitamon/Dagravit.

Zelf slik ik Dagravit een keer per dag en soms vitamine C bij en heel soms ook vitamine B.
Oud 03-10-2005, 00:16
FLuKee
FLuKee is offline
Effectiviteit van vitaminepreparaten staat toch behoorlijk ter discussie hoor... Vergeleken met placebo zal het wel niet veel verschillen, maar als je erdoor beter voelt, waarom niet hé.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 07:31
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
De enige reden dat ik vitaminenpillen slik, is omdat mijn moeder daarop staat

Maar ik vergeet ze regelmatig, en ik merk nooit verschil
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 08:14
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 02-10-2005 @ 17:35 :
Inderdaad. Ik slik het al 2 a 3 maanden (dus ook als de r niet in de maand zit). Vorige week was mijn voorraadje op en ik heb geen tijd gehad om nieuwe te halen. Ik merkte het gelijk; ben nu net zo moe en lusteloos als voordat ik begon met slikken
grote kans dat dat gewenning is...

als ik een maand lang iedere dag een middag dutje houd van 20min dan ben ik ook doodmoe als ik het na die periode niet meer doe...
Oud 03-10-2005, 08:17
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Jetteke schreef op 03-10-2005 @ 08:31 :
De enige reden dat ik vitaminenpillen slik, is omdat mijn moeder daarop staat

Maar ik vergeet ze regelmatig, en ik merk nooit verschil
Daarom denken veel mensen dat het een placebo is... Als je gelooft dat je er fitter door wat dan word je dat ook.
Ik denk dat het gerust wel ietszal helpen, maar toch denk ik dat het voornamelijk psychisch is...
Oud 03-10-2005, 11:09
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 03-10-2005 @ 09:14 :
grote kans dat dat gewenning is...

als ik een maand lang iedere dag een middag dutje houd van 20min dan ben ik ook doodmoe als ik het na die periode niet meer doe...
Ja, en het zal er ws. ook wel mee te maken dat het vorige week geen enkele nacht vroeger was dan 2 uur
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 12:03
Verwijderd
als je voldoende vitamine B binnenkrijgt en je hebt geen tekort, heeft het geen zin om nóg meer binnen te krijgen. Dus ik denk niet dat het veel zal helpen.
In een multivitaminetablet zit als het goed is van alle vitaminen en mineralen de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid, dus dat moet echt voldoende zijn
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 15:14
Poeperd
Poeperd is offline
Ik slik gewoon van die gigantische multi dingen van de Trekpleister Die werken ook goed, ik voel me duidelijk minder moe enzo.
Oud 04-10-2005, 12:21
Subbie
Subbie is offline
Naast solgar vitamine die qua prijs boven de 50 euro zitten
zijn de kruidvat vitamines het beste.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 13:43
Lente
Lente is offline
Citaat:
Subbie schreef op 04-10-2005 @ 13:21 :
echt? want ik vroeg me dus af of er (groot) verschil in kwaliteit is tussen verschillende merken.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 14:09
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Ha, die heb ik, die van het Kruidvat.

'Multi A-Z compleet'. Niet duur, en ze zijn nu zelfs in de aanbieding geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 22:12
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Ligt het aan mij of is vitamine B gewoon vitamine B ongeacht het prijskaartje?

Er zal wel wat extra zooi bij zitten dat gezond schijnt te zijn, maar je slikt vitamine B voor de vitamine B toch? Als er een 4dubbele portie in zit pis je iig 3 porties uit
Oud 04-10-2005, 22:50
Verwijderd
ik voel me wel beter als ik alles binnen krijg, maar of dat nu specifiek met die pillen te maken heeft?

Als ik bv een week lang bijna geen groenten en fruit eet dan merk ik dat behoorlijk ja, dus dan merk je het verschil wel als je ineens vitamines gaat nemen en zo slecht blijft eten.

Ik slik nu weer (zomers neem ik ze niet) spectrum performa, hogere concetratie b-vitaminen, "for performane driven adults" jaja.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 23:50
Verwijderd
Ik heb eens de proef op de som genomen en een hele herfst en winter Davitamon-pillen geslikt, keurig zoveel als het flesje voorschreef. Ik heb er helemaal niets van gemerkt. Weggegooid geld dus.

Maar er zullen vast mensen zijn die er baat bij hebben, maar dat is dan het soort mensen dat niet of niet voldoende gevariëerd eet. Als jij een normaal gebalanceerd dieet volgt, dan heb je geen extra vitamines nodig.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 23:58
Bloem
Bloem is offline
Ik eet vrijwel elke dag fruit en groente enzo, en als ik geen vitaminepillen slik ben ik redelijk vaak verkouden/grieperig, als ik ze wel slik ben ik dat bijna niet. Kan natuurlijk toeval zijn, maar dat toeval lok ik dan toch maar uit
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 11:59
Silverchoice
Silverchoice is offline
Wanneer je gewoon gezond eet, kun je die pilletjes bij de drogist laten staan. Scheelt ook weer een hoop centen.
Oud 05-10-2005, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 05-10-2005 @ 00:58 :
Ik eet vrijwel elke dag fruit en groente enzo, en als ik geen vitaminepillen slik ben ik redelijk vaak verkouden/grieperig, als ik ze wel slik ben ik dat bijna niet. Kan natuurlijk toeval zijn, maar dat toeval lok ik dan toch maar uit
het schijnt dat het lichaam verkwistend met vitamine c omgaat als je een overschot binnenkrijgt . Als iemand elke dag 4 x de adh aan vitamine c binnenkrijgt en dan van de ene dag op de andere maar 0,5 keer de adh, voelt diegene zich meteen minder goed en heeft diegene een veel grotere kans om ziek te worden; na verloop van tijd gaat het weer beter. Als iemand elke dag 1 x de adh aan vitamine c binnenkrijgt en dan van de ene dag op de andere 0,5, voelt diegene zich nog wel oke en heeft wel een iets grotere kans om ziek te worden, maar niet veel groter.
Het is niet erg om meer vitamine c binnen te krijgen dan nodig is, maar dan moet je dat inderdaad wel volhouden
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 14:39
esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
Estar schreef op 02-10-2005 @ 15:04 :

een vitamine boost klinkt veel intressanter dan dat het is, je lichaam kan namelijk maar een beperkte hoeveelheid vitamine opnemen, zopveel als je nodiug hebt in principe, de rest pkas je uit.
die benodige hoeveelheid haal je uit je voeding, dus als je gezond eet, en ik het vitamine b geval dus voldoende volkoren producten, krijg je t al binnen en zitten de effecten waarschijnlijk tussen je oren zoals Somebody Special al zegt
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 19:50
knijtert!
knijtert! is offline
Ik heb vandaag gelezen dat teveel vitamine wel schadelijk kunnen zijn. Het verschilt per vitamine of en hoe schadelijk het is.
Over vitamine B las ik dat het slecht voor je is om er te veel van in te nemen.
Oud 07-10-2005, 22:38
Mariposa
Mariposa is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 06-10-2005 @ 20:50 :
Ik heb vandaag gelezen dat teveel vitamine wel schadelijk kunnen zijn. Het verschilt per vitamine of en hoe schadelijk het is.
Alles waar je teveel van inneemt is slecht. En je mag je er misschien niet gezonder door voelen als je vitaminenpillen slikt. Je weet zo toch dat je genoeg vitaminen binnenkrijgt en dat is een gezond gevoel
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 22:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 06-10-2005 @ 20:50 :
Vooral vitaminen die in vet oplossen zijn slecht om teveel van binnen te krijgen. Dit zijn onder andere vitamine A en D. Vitamine B en C lossen echter op in water en scheid je dus uit via je urine als je er teveel van binnen krijgt. Deze worden niet opgeslagen in je lichaam in tegenstelling tot vetoplosbare vitaminen.
Oud 08-10-2005, 22:35
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Mariposa schreef op 07-10-2005 @ 23:38 :
Alles waar je teveel van inneemt is slecht. En je mag je er misschien niet gezonder door voelen als je vitaminenpillen slikt. Je weet zo toch dat je genoeg vitaminen binnenkrijgt en dat is een gezond gevoel
In veel gevallen is het dus een placebo

Regels voor berichten