Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2005, 21:37
Type
Type is offline
Volgens de medische wetenschap is er geen 'THC-gewenning'. Je zou, in theorie, van dezelfde hoeveelheid THC even stoned moeten worden, of je nu 10x hebt geblowd of 10000x.

Maar ik merk, na 4 jaar redelijk wat weggerookt te hebben, dat ik niet meer zo stoned word als vroeger. Misschien krijg ik, op een lege maag, met een sterke joint nog een seconde of 30 dat oude gevoel terug, maar voor de rest ben ik enkel lichtelijk sedated.

Mijn eigen ondervindingen vertellen mij dus dat er wel zoiets is als een THC-gewenning; niet dat je niet van 1 hijs stoned zou kunnen worden, maar dat er een heel ander soort van stoned zijn optreed na een lange periode blowen, die veel minder overweldigend is.

Ik zou graag van jullie speculaties horen over hoe dat kan, of jullie hetzelfde ondervinden, eventuele medische verslagen die het hierover hebben.
Barst los.
Oud 02-10-2005, 21:49
JCG
JCG is offline
Volgens mij bestaat er wel zo iets als thc ontwenning. Gisteren sinds een half jaar weer een blowtje gerookt. ik kan me niet herrineren dat ik van 1 blowtje zo erg van de wereld kon zijn.
Oud 02-10-2005, 22:15
Verwijderd
volgens mij ligt het niet aan de tolerantie van je lichaam/drempelwaarde die verhoogd wordt, dan wel aan de reden dat je geest gewend raakt aan een bepaalde mate van stonedheid en dat die die mate normaal gaat vinden en uit jezelf steeds meer gaat blowen om stoneder te worden.

Ik denk dat je net zo stoned bent als vroeger, maar dat je bijzonderheid ervanaf gaat en dat de stonedheid een "2e natuur" wordt, waardoor het lijkt alsof je minder merkt, terwijl je eigenlijk steeds meer ontdekt aan het gevoel, waardoor het minder bijzonder wordt, naarmate je het vaker doet. Je gaat het zegmaar op een andere manier ervaren

Laatst gewijzigd op 02-10-2005 om 22:22.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 22:23
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
sjek schreef op 02-10-2005 @ 23:15 :
volgens mij ligt het niet aan de tolerantie van je lichaam/drempelwaarde die verhoogd wordt, dan wel aan de reden dat je geest gewend raakt aan een bepaalde mate van stonedheid en dat die die mate normaal gaat vinden en uit jezelf steeds meer gaat blowen om stoneder te worden.

Ik denk dat je net zo stoned bent als vroeger, maar dat je bijzonderheid ervanaf gaat en dat de stonedheid een "2e natuur" wordt, waardoor het lijkt alsof je minder merkt, terwijl je eigenlijk steeds meer ontdekt aan het gevoel, waardoor het minder bijzonder wordt, naarmate je het vaker doet. Je gaat het zegmaar op een andere manier ervaren
Oud 02-10-2005, 22:35
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:

Dat denk ik ook, bovendien blijft THC heel lang in je lichaam zitten en ben je gedurdende een lange tijd een beetje verdoofd (na veel spacecake merk je dat goed)
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 22:42
Verwijderd
Citaat:
hmmmm schreef op 02-10-2005 @ 23:35 :
Dat denk ik ook, bovendien blijft THC heel lang in je lichaam zitten en ben je gedurdende een lange tijd een beetje verdoofd (na veel spacecake merk je dat goed)
zooo ik had een keertje veel spacecake gegeten op een vrijdag en ik liep zaterdag en zondag nog als een speeskees rond en ik kan me er weinig van herrineren
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 23:30
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Mwoah,
nee, ik ben niet op dezelfde manier gaer zoals ik dat een jaar of drie geleden was.
Maar dat is ook grotendeels omdat je op gegeven moment de effecten van thc wel kent en jij dus het effect bestuurt in plaats van het effect jou.

Vrienden/kennissen me die ongeveer tegelijk of later dan ik zijn begonnen maar wel een vergelijkbaar rookpatroon hebben ontwikkeld heb ik een ongeveer vergelijkbaar proces zien doorlopen.

Beginnende smokers doen een beetje aan als een soort karikatuur van zichzelf, het soort dat je geleidelijk onder controle hebt en het als een (inderdaad) tweede natuur deel van jezelf wordt.

Het is volgens mij echter niet het soort controle dat je echt los kunt laten of die je bewust uitoefent. Ik kan wel op een fiets gaan zitten en mezelf expres eraf laten flikkeren, maar ik kan niet níét kunnen fietsen als ik dat zou willen.

*vaag, maarja, izsadc
Oud 03-10-2005, 01:49
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 03-10-2005 @ 00:30 :

Het is volgens mij echter niet het soort controle dat je echt los kunt laten of die je bewust uitoefent. Ik kan wel op een fiets gaan zitten en mezelf expres eraf laten flikkeren, maar ik kan niet níét kunnen fietsen als ik dat zou willen.

*vaag, maarja, izsadc
Maar in tegenstelling tot fietsen, als je een half jaartje niet geblowd hebt en dan weer een jointje rookt, is t oude effect (van de eerste beginperiode) weer helemaal terug.
Oud 03-10-2005, 09:19
Verwijderd
Ik denk dat je 2 soorten gewenning moet onderscheiden;
- lichamelijke gewenning
- geestelijke gewenning
Met blowen treedt er alleen een geestelijke gewenning op die ook weer wegvaagt als je een tijdje stopt met blowen. imho
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 10:16
Wammus
Wammus is offline
Ik sluit me compleet aan bij wat er tot nu toe gezegd is en heb daar weinig aan toe te voegen behalve dan dat dat ook is wat ik de afgelopen 4 jaar ondervonden heb.
Oud 03-10-2005, 11:44
squat
squat is offline
Citaat:

Lijkt me niet, vroeger was ik na een halve joint helemaal van de wereld. Niet eens in staat om te lopen.. Tegenwoordig kan ik een hele joint oproken zonder stoned te worden.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 14:34
Mir-idiotA
Ik denk idd hetzelfde als jij, maar misschien was het ook zo in de tijd dat ik blowde dat ik gegroeid ben en dus dezelfde hoeveelheid daarom minder deed
maar dat weeeet ik allemaal niet meer was 15 dus zal wel in dat jaar nog gegroeid zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 16:08
nps
nps is offline
ja had ik wel hoor, ik werd vroega ook altijd anders stoned. Dikke lachkicks, de draad kwijtraken van wat je vertelt, als een zombie rondlopen. Als ik nu blow wordt ik een beetje vaag maar that's it.
Oud 03-10-2005, 20:00
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Als ik lang niet geblowt heb en ik doe het weer een keer weet ik weer hoe ik ook al weer komt dat ik iedere keer weer een verslaving opbouw.

Blowen is gewoon leuk.
Oud 03-10-2005, 20:13
Verwijderd
interpunctie!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 19:17
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:

Second that
Oud 04-10-2005, 19:24
Verwijderd
wel veel mensen die het met me eens zijn
kom op zo kunnen we toch geen discussie houden
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 09:47
Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Ik ben het niet met je eens.
Oud 05-10-2005, 18:46
Verwijderd
wat een onderbouwde post zeg
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 18:53
Verwijderd
haha doe maar niet zo trots sjekkie
wat jij zegt wilde iedereen zeggen, alleen je was ons gewoon voor
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Oma schreef op 05-10-2005 @ 19:53 :
haha doe maar niet zo trots sjekkie
wat jij zegt wilde iedereen zeggen, alleen je was ons gewoon voor
nou en ik wilde gewoon ff patsen jah
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 15:04
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Blowen als je niet hebt gegeten is echt naatje

Voor de rest sluit ik me bij iedereen hier boven aan m.u.v. sjek
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 07:54
Moustache
Moustache is offline
Citaat:
Blowen als je niet hebt gegeten is echt naatje
het kán ook goed vallen

toffe sig btw
Oud 07-10-2005, 10:10
little nemo
little nemo is offline
Citaat:

'je geest' .. zou je dat nader kunnen definieren ?? zo is het wel een beetje vaag, het lijkt net alsof je claimt dat er een scheiding is tussen lichaam en geest en dat het materiële THC je immateriële geest beïnvloed en dat je geest er wel aan went (materieel verschijnsel) en je lichaam niet
Oud 07-10-2005, 15:58
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Ik neem aan dat hij 'psyche' bedoelt, en de gewenning is in dit geval niets anders dan linguïstisch programmeren...
Oud 07-10-2005, 18:02
Hulk
Hulk is offline
ik zelf werd in het begin na een normale tijd stoned, later duurde het langer, en toen had ik een periode dat ik van 1 hijs al stoned werd. Maar wel op een heel andere manier dan in het begin. Echt op een KUT manier. Psychotisch meer. Ben er toen natuurlijk ook mee gestopt, want ik vond de joint roken zelf wel leuk maar het effect totaal niet..

Ik had bij wijze van test laatst nog een joint gerookt, 5 hijsen ofzo en voelde me al snel wous worden in mn kop. We waren tv aan het kijken, en ik probeerde het te volgen, maar het lukte totaal niet. Ik ben toen maar naar bed gegaan en kon ook nauwelijks in slaap komen, zag allemaal 'duivelse' beelden voor mn ogen. Ik deed toen muziek op (zag ik ook allemaal patronen etc...). Ben uiteindelijk in slaap gevallen maar zelfs de nachten erna keerden die 'beelden' nog terug... Blowen is in ieder geval helemaal niks voor mij, en andere drugs denk ik ook nie. Ik ben behoorlijk psychose gevoelig denk ik.

Ff iets mee ontopic: Het is toch zo dat er na verloop van tijd een soort voorraad THC in je hersenen wordt opgeslagen. Zodat je ook sneller stoned wordt?
Oud 07-10-2005, 18:11
KiMZz
KiMZz is offline
Ik werd in het begin knetterstoned van een halve joint (delen met iemand anders, alleen blowen is saai), nu zou ik van zo'n joint niet meer stoned worden maar sinds ze bij The Grass Company nieuwe jointjes hebben ben ik toch regelmatig flink van de kaart!
Van eveneens een halve joint ja. Met shotjes af en toe hoor.
Oud 08-10-2005, 13:03
hmmmm
hmmmm is offline
Die 'medische onderzoeken' zijn gedaan op gewenning aan THC.
Latere studies (met behulp van cannabispreparaten) hebben echter aangetoond dat bij hevig en langdurig gebruik van Cannabis er wel degelijk sprake is van een tolerantie.

Bovendien zijn er ook latere studies naar THC die tolerantie aantonen op heel hevig gebruik.
De tolerantie ontwikkelt zich waarschijnlijk op receptorniveau (Iversen, 2000).

Onderzoeken naar de werking van de cannabinoïde antagonist SR 141716A bewijzen niet, maar suggereren wel in sterke mate dat ten gevolge van chronisch misbruik van cannabis afhankelijkheid kan ontstaan (Stahl, 2000, p. 518).

Er wordt door sommigen gespeculeerd dat niet bij alle cannabinoïden tolerantie toe treedt, maar hier is naar mijn weten nog geen nader onderzoek naar gedaan. Dit zou dus ook verklaren waarom je 'anders stoned/high' wordt...

Laatst gewijzigd op 08-10-2005 om 13:14.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 14:20
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Voor het "oude" gevoel terug te krijgen lijkt bij mij een veel hogere dosis dan vroeger noodzakelijk, of het gebruik van een waterpijp o.i.d.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 15:37
coopergirl
coopergirl is offline
Zoals vast reeds al is benoemd; je kent het thc effect waardoor je het meer controle over de uitwerking krijgt. Ik denk dat het iets in die trant zal zijn..
Reageren

Regels voor berichten