Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Lekker laten gaan werkt duidelijk niet, dan moet er ook geen kritiek zijn als de problemen keihard worden aangepakt.'
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
'Je was erbij, dus je bent erbij.' Ik vind het wel een goede aanpak. Op die manier vermijd je in elk geval dat groepen echt als groep herrie gaan schoppen. Veelal bestaat een groep uit enkele agressievelingen en een hoop meelopertjes die tegen die agressievelingen opkijken. Door het gedrag van enkelen aan allen toe te rekenen bereik je in elk geval dat het verweer 'ja, maar ik deed niks, ik was er alleen maar bij' niet meer gevoerd kan worden. Hopelijk zijn jongeren dan minder bereid om in groepen rond te hangen of herrie te schoppen. Op die manier isoleer je agressievelingen waarschijnlijk wat meer.
Of het ook dogmatisch is in te passen in het stelsel van het strafrecht vind ik eigenlijk wat minder interessant. Het is waarschijnlijk wel te vatten in een soort van medeplichtigheid, maar dat weet ik verder ook niet. Belangrijker is dat dat tuig wordt aangepakt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar serieus, ik geloof best dat er groepjes zijn die zware overlast veroorzaken. Het lijkt me wel een interessant experiment, deze aanpak van de problemen.
||
Citaat:
Ik denk dat het een goede maatregel is, maar hij moet op de juiste momenten gebruikt worden.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee, maar zodra er iets gebeurt moet je wel wegwezen. De kans bestaat dan natuurlijk dat je niet snel genoeg wegbent, maar ik neem aan dat je uiteraard wel in staat zult worden gesteld te bewijzen dat je er alles aan hebt gedaan om je aan de groep te onttrekken, zodat je straffeloos blijft.
Je wordt ook niet gestraft omdat je in de buurt bent van een delinquente jongere, je wordt gestraft als je je in een groep delinquente jongeren bevindt en je distantieërt je onvoldoende op het moment dat er delicten gepleegd worden. Verder heb ik eigenlijk überhaupt geen problemen met dit soort aanpak, aangezien ik überhaupt een hekel heb aan groepen hangende jongeren. Hebben die gasten geen school ofzo? Waar is de leerplichtambtenaar? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Maar dat gebeurt toch al?
![]() Naja, verder vertrouw ik er op dat Cohen hier wel goed over nagedacht heeft, over wat de eventuele consequenties kunnen zijn. Alleen zijn die opsporingsambtenaren in Amsterdam wat minder, maar goed. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Misschien dat het hier gaat om een soort omkering van de bewijslast: als jij je in zo'n groep bevindt ben je gewoon strafbaar, en is het aan jou om te bewijzen dat je géén deel hebt genomen aan het feit. Slaag je daar niet in, dan word je gestraft. En eerlijk gezegd, hoewel het dogmatisch behoorlijk onzuiver is en op gespannen voet staat met de onschuldpresumptie, heb ik er weinig problemen mee. |
![]() |
||
Citaat:
Maar als het groepje waar je bij staat dag in dag uit mensen loopt te etteren, en je vervolgens gepakt wordt wanneer je er lachend bij staat te kijken hoe ze ruiten in gooien, of iets dereglijks, dan verdien je alles wat er gebeurd.
|
Verwijderd
|
Nouja, je wordt natuurlijk op zoiets niet veroordeeld. Maar het is best denkbaar dat waar vroeger het redelijke verdenking-vereiste moest zijn vervuld wilde iemand opgepakt kunnen worden, dat tegenwoordig niet meer hoeft, waarbij het aan de opgepakte is om aan te tonen dat ten aanzien van hem géén redelijk vermoeden van schuld aan enig strafbaar feit bestaat.
|
![]() |
|
Ik dacht dat er al verschillende topics over zijn, maar Amsterdam of elders. Mijn mening is dat er gewoon een soort samenscholingsverbod moet komen voor jongeren op plaatsen waar dat overlast voor omwonenden geeft. 45 euro boete per overtreding, eens kijken of de jeugd nog doelloos gaat rondhangen op straat.
De plaatselijke APV maakt het mogelijk, alleen wordt te weinig in praktijk gebracht! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
bullshit dus. |
![]() |
|
Ik vind het een heel strak plan van meneer Cohen
![]() De bedoeling hiervan is waarschijnlijk dat ze door iedereen te pakken degene die er alleen maar bijstaan en hard "Ja maar ik doe toch niets" roepen eindelijk eens een keer tot het inzicht komen dat dat het dus juist is wat ze verkeerd doen en daar ben ik hard voorstander van. Hoe harder ze ze aanpakken hoe beter maarja dat is mijn mening natuurlijk maar ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
beetje flauw niet?
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Eigenlijk boycot ik persoonlijk het flutkrantje de metro (op aanraden van iemand anders toch maar een stukje gelezen
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar zouden ze daadwerkelijk voor overlast zorgen? Of zou dit weer een media stunt zijn om reacties zoals die van Wilders uit te lokken. Ohnee, Cohen's plan he. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Laat staan zaken als vernielingen, berovingen en mishandelingen zoals dat vaker bij dat soort hanggroepen voor komt.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Kind van 8 jaar moet ook voor de rechter Love & Peace | 41 | 13-07-2007 00:19 | |
Normen & Waarden Negrotiator | 34 | 31-12-2003 13:40 | |
gemEEnteraaD--- Floef | 73 | 10-03-2002 09:58 |