Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2005, 17:15
Troll
Troll is offline
Ik wou net me computer opstarten, en ineens gaf hij een Foutmelding dat "Kan Oleaut32.dll niet kan starten. Controleer het bestand om een oplossing te vinden". Nou kan ik zomar mappen openen want dan zijn ze gewoon leeg. Als ik zoek komen er steeds meer "oleaut32.dll" bestanden bij. Hij bestaat dus wel. Ook internet werkt niet meer. IE wilt geen paginas openen. En firefox en netscape niet eens starten.

Wie weet wat ik moet doen????

Want om heel windows opnieuw te installn voor 1 bestandje??

edit. het is windows 98 SE

Laatst gewijzigd op 05-10-2005 om 17:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2005, 17:25
freyk
freyk is offline
Al je computer herstart?
En over welke windows besturingsysteem praten we?
Oud 05-10-2005, 19:30
dragonstorm
dragonstorm is offline
oh, shit. Dat is pretty fucked..

OLE is een CORBA-achtig systeem dat ervoor zorgt dat applicaties makkelijk met elkaar samen kunnen werken (bvb, intergratie van IE/Excel met andere programma's). Equivalent aan bonobo.

Ehm ehm ehm... ik kan me alleen voorstellen dat 'm ergens in 'C:\Windows\System\System32' of iets in die trant zou moeten staan, dus als je een schone versie van dat bestand kan vinden, zet 'm op een floppy en kopieer 'm naar die directory. Let op dat je niet zomaar van bijvoorbeeld windows xp hetzelfde kan doen, omdat de ABI van die 2 waarschijnlijk verschillen.

Anders kun je iets als parted downloaden, deze kan FAT partities resizen. Zoek de DOS versie en zet 'm op een floppy, en gebruik het om een partitie te maken voor je data. Installeer daarna windows weer opnieuw. In prinicpe kun je ook (als je daaraan kan komen) een linux live-cd a la knoppix gebruiken, daar zit parted ook op geloof ik.

ik hoop geholpen te hebben.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 19:52
freyk
freyk is offline
Citaat:
dragonstorm schreef op 05-10-2005 @ 20:30 :
ik kan me alleen voorstellen dat 'm ergens in 'C:\Windows\System\System32' dus als je een schone versie van dat bestand kan vinden, zet 'm op een floppy en kopieer 'm naar die directory.
Als het goed is, staat dat bestandje in een van je .cab bestanden van je windows 98 cd, Troll.

Laatst gewijzigd op 05-10-2005 om 19:54.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 20:13
dragonstorm
dragonstorm is offline
ja, en dan heb je cabextract oid nodig om 'm eruit te halen. Lijkt mij pijnlijker dan windows installeren

tenminste, ervan uitgegaan dat je alle data op 'n andere partitie hebt gezet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten