Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2005, 20:39
phi
phi is offline
hoi

Ik weet niet echt waar dit bericht hoort, dus post ik 't maar op 2 plaatsen.
Op werelddierendag is mijn kat 'Poespoes' gestorven. Ze was slechts 1 jaartje oud. Ze was heel speels, heel lief, echt begripvol voor alles, ze luisterde heel goed. Toen ze enkele maanden oud was, heeft ze haar bekken gebroken. Door die breuk waren we nog meer aan haar gehecht, omdat we echt heel veel geld hebben uitgegeven aan haar.

We zitten natuurlijk met gemengde gevoelens nu. Enerzijds bedroefd, een serieus gemis in ons gezin, anderzijds heel nieuwsgierig naar de doodsoorzaak.
De kat had ik 's avonds naar binnen geroepen, ze zat gewoon aan de achterdeur. Ze kwam binnen, liep wat achter me aan, ging aan haar melk ruiken, maar dronk er niet van. Ik ging naar boven, me omkleden. Plotseling hoorden we haar schreeuwen. Mijn vader is naar haar toe gelopen, ze heeft nog n paar kokhalsbewegingen gemaakt, en dood neergevallen...
De dierenarts is gekomen naar ons thuis, ze heeft haar dan ook meegenomen en onderzocht.

Haar maag was heel groot, er zaten gistingen in en de maag was gekeerd. Dit is natuurlijk de doodsoorzaak, de gekeerde maag, waardoor de bloedvaten afgesnoerd werden, maar we weten nog steeds niet hoe ze aan die gisting komt... Volgens de dierenarts is't geen gif voor muizen of ratten of iets dergelijks.

Kan iemand me alsjeblief helpen, zeg wat je denkt wat 't kan zijn, want't houdt ons heel erg bezig (stel je voor dat't kwaad opzet is...) Mijn moeder is huisarts, en dacht persoonlijk aan epilepsie,maarja, die maag die gekeerd was...

Alsjeblief!Help ons!
Oud 05-10-2005, 20:45
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
phi schreef op 05-10-2005 @ 21:39 :
Door die breuk waren we nog meer aan haar gehecht, omdat we echt heel veel geld hebben uitgegeven aan haar.

Ik denk dat het gewoon ouderwets rattengif is.
Oud 05-10-2005, 20:48
phi
phi is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 05-10-2005 @ 21:45 :

Ik denk dat het gewoon ouderwets rattengif is.
De kat was na 5à10min dood... Rattengif werkt veel trager,net als gif voor muizen.
Oud 06-10-2005, 20:29
MC Bobie
MC Bobie is offline
koop een nieuwe
Oud 09-10-2005, 09:55
Timothy
Timothy is offline
Epilepsie komt bij katten zelden tot nooit voor, dus daar zou ik me niet aan vastklampen.
Een maagdilatatie en -kering is (bij honden althans) o.a. een gevolg van de voeding. Waarschijnlijk heeft je poes buiten iets gegeten wat in de maag is gaan gisten. Hierbij komen gassen vrij, waardoor de maag opzwelt, met als gevolg de kering.
Wat de precieze oorzaak is, zul je waarschijnlijk niet te weten komen, omdat je niet weet wat ze buiten gegeten heeft.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten