Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2005, 14:04
Verwijderd
Ik voel me enigszins ziekig, maar heb morgen wel gewoon 2 uur les en moet nog uren in de trein zitten en ik heb veel te doen voor school.

Wat kan ik doen om te voorkomen dat mijn koortsigheid echt doorslaat in een griepje?

Ik doe al mn best met vitaminepillen, fruit, gezond eten, maar ik heb sowieso al een slaaptekort dat niet minder wordt (morgenochtend weer half 6 mn bed uit) en heel veel stress.

Tips?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 14:16
Amma
Amma is offline
Citaat:
Xia schreef op 10-10-2005 @ 15:04 :
Ik voel me enigszins ziekig, maar heb morgen wel gewoon 2 uur les en moet nog uren in de trein zitten en ik heb veel te doen voor school.

Wat kan ik doen om te voorkomen dat mijn koortsigheid echt doorslaat in een griepje?

Ik doe al mn best met vitaminepillen, fruit, gezond eten, maar ik heb sowieso al een slaaptekort dat niet minder wordt (morgenochtend weer half 6 mn bed uit) en heel veel stress.

Tips?
Als je je snel beter wil voelen, kan je ibuprofen proberen. Dat is ontstekingremmend, en koortsverlagend en zo. Daar ga je je een stuk beter van voelen. Het kan zijn dat je daarna alsnog ziek wordt, maar het kan je best een dagje op de been houden.
Het schijnt ook dat een borrel drinken wel kan helpen, maar dan wel 1 en niet meer
En vroeg naar bed natuurlijk
Succes!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 14:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij mij helpt het om als ik voel dat ik ziek ga worden om een paar vitamine C pillen te slikken en veel te slapen, dan gaat het al heel snel veel beter maar dit werkt zeker niet bij iedereen.
Oud 10-10-2005, 14:38
ESCO
ESCO is offline
Vitamine C gebruik ik altijd van Goodlife - Maximum c1000 is wel goed spul. Je kan ook die vitamine C troep gebruiken van de supermarkt, maar vaak neemt je lichaam die niet op omdat er een glazuur laagje opzit.
Oud 10-10-2005, 14:40
Verwijderd
Ook als je om half zes op moet, kun je genoeg slaap krijgen. Kwestie van om half tien naar bed gaan.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 10-10-2005 @ 15:40 :
Ook als je om half zes op moet, kun je genoeg slaap krijgen. Kwestie van om half tien naar bed gaan.
Dat klopt. Maar zo vroeg opstaan trek ik ook niet als ik om half 10 in mn bed lig.

Vitaminepillen heb ik overigens al. Ik weet niet wat ik anders moet doen dan wat ik al doe, alleen maar hopen dat ik overleef en dat het niet erger wordt. Het liefst zou ik mn bed in ploffen en voorlopig er niet uit komen, maar ik moet dus nog zoveel. En dat blijft nog wel een tijdje zo..

Ik zie er ook gewoon echt slecht uit.. rode kop, wallen van hier tot Tokyo..bleeeeh
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 09:11
coopergirl
coopergirl is offline
Mijn moeder stopt iedereen vol met Echinaforce van Dr Vogel bij de eerste griep/ verkoudheidverschijnselen. Of het echt werkt weet ik niet aangezien ik nooit een verkoudheid/ griep zonder dat spul heb uitgeziekt.
Oud 11-10-2005, 12:57
luchtballon
luchtballon is offline
Toch maar een tijdje rustig doen en gewoon ziek worden als je ziek wordt en dan goed uitzieken misschien?
Als je het voorlopig druk blijft houden krijg je geen kans om te herstellen als je jezelf die tijd niet geeft, en dan blijf je kwakkelen. Dat heeft ook weinig zin.
Oud 11-10-2005, 13:34
Miracle
Miracle is offline
Griep laat zich bij mij meestal redelijk inplannen. Ik kan het zo een avondje uitstellen, met pijnstillers enzo. Maar je moet er wel een keer tijd voor maken zeg ik altijd maar. Dus ren jezelf niet voorbij, maar ziek gewoon uit als het kan! Het zou toch te gek zijn als je niet eens meer ziek mag zijn...
Oud 11-10-2005, 14:19
wizkid
wizkid is offline

Dit helpt bij mij meestal wel
Kan je gewoon bij de etos enzo krijgen
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 11:32
Konijn
Konijn is offline
Toevallig gister gehoord wat dus schijnt te helpen:
Als je het aan voelt komen, voor je naar bed gaat één/twee glazen pure beerenburg drinken. 's Nachts ontzettend zweten dus, en het schijnt dat je dan dus echt de volgende dag beter bent..
Oud 15-10-2005, 10:35
Verwijderd
bijslapen heeft me goed gedaan . Ik voel me weer een stuk beter!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten