Advertentie | |
|
![]() |
|
http://en.wikipedia.org/wiki/Kabbalah
Als je klaar bent met die sites hebben ze onderin ook nog een flink aantal links naar andere sites. |
![]() |
||
Citaat:
Nee. Ja. Ik kan je ten sterkste afraden om Kabbala te bestuderen. In de eerste plaats omdat je waarschijnlijk niet Joods bent, in de tweede plaats omdat het in Nederland praktisch onmogelijk is om een goede leraar te vinden. Als je écht kabbala wil bestuderen moet je Joods worden en daarnaast in Israël gaan wonen. Kabbala is niet iets wat je zomaar uitprobeert.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
(tweede vraag daarachter is natuurlijk welke stroming dat effect niet heeft, maar ja)
||
![]() |
Citaat:
Het lijkt mij logisch dat als je de pure, echte Kabbalah wilt leren je dat uit de originele versie zou moeten doen, of de best mogelijke vertaling. Maar wat halogeen al zei, je moet er nu eenmaal jarenlang de Torah voor hebben bestudeerd omdat je het anders helemaal niet kunt begrijpen op de manier waarop het bedoeld is. Er zijn veel mensen die roepen dat ze Kabbalah kennen en kletskoek uitkramen, maar er zijn maar weinig mensen geweest op de wereld die het echt op de juiste manier hebben kunnen begrijpen / toepassen. Daarom is het in het jodendom zelfs niet eens toegestaan voor iedereen om Kaballah te leren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar wat is er mis met hippies? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En een vraag stellen aan de heer, de heer heeft geen wifi of adsl of kabel of een fax en rooksignalen zal die zeker niet opvangen. Maargoed, geloof vooral wat je zelf wilt. Ik probeer verder te kijken dan de sluier van dogma's. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Als ik even tijd heb zal ik alles intypen wat ik weet erover (en dat is nogal wat, omdat ik zelf Jood ben, en het een en ander weet over de "zijtakken" van het geloof ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Rejoice rejoice for Juda[NL] has come! |
![]() |
||
Citaat:
![]() (behalve mij, want ik sta erboven ![]() |
![]() |
|
![]() |
Het probleem om echte kabbala te leren lijkt me duidelijk: de enige echt 'hele diepe' kabbala wordt door joden geleerd die voldoen aan de regels (ouder dan 40 jaar etc.). Die geven ook niet zomaar kabbala lessen aan alle geinteresseerden.
Er zijn echter wel delen van de kabbala die wel door anderen geleerd mogen worden (dacht ik). Wat dat betreft zou ik je aanraden Lubavitsche/Chabad (een chasidische stroming binnen het jodendom) websites/organisaties te zoeken waar je er informatie over kunt vinden. Chabad houd zich van alle stromingen nog het meest met kabbala bezig. En over het algemeen verspreiden die geen onzin voor zover ik weet. Misschien heb je hier wat aan.. (ik heb het zelf nog niet helemaal gelezen dus ik weet het niet) (Chabad website met kabbalah artikelen) (artikel daaruit: 'wat is kabbala?')
Laatst gewijzigd op 13-10-2005 om 23:47. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
dat is toch even rein en goed ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
What Does it Mean to "Believe in G‑d"? [mooi maar lang artikel] ~Hadiya~ | 2 | 04-10-2004 22:53 | |
Als het heelal is ontstaan door een explosie.. freakinaround | 82 | 01-06-2004 00:13 | |
Muziek |
Stratovarius' coming out Verwijderd | 137 | 04-05-2004 16:24 | |
Muziek |
Nieuwe Clip Britney Spears levi's | 122 | 02-05-2004 19:50 | |
Films, TV & Radio |
Videoclip Britney Spears - Everytime Love_Fulfilled | 44 | 27-04-2004 19:56 | |
Het jodendom Greenpeacegirl | 314 | 10-09-2003 14:22 |