Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2005, 16:25
Fragezeichen
Fragezeichen is offline
Ik heb sinds twee dagen een hele vreemde bult in mijn schaamhaar zitten, zeg maar tussen mijn navel en waar mijn been begint. Het is helemaal dik, zo'n centimeter in doorsnede. Bij aanraken of druk doet het pijn en het is rood en erg dik. Wat zou dat kunnen zijn? Bij mij spoken er al verschillende dingen door mijn hoofd, puist? (kan dat daar, en zo groot en dat doet toch geen pijn?), ingegroeid haartje (maar ik heb me daar niet geschoren, alleen bijgeknipt en ik zie ook niets), ontstoken haarzakje, ontstoken lymfeklier (maar dan is ie wel een beetje verdwaald en naar de oppervlakte toe gekomen), abces?, gezwel (kanker? )

Ik weet het dus echt niet. Heeft iemand nog een idee wat het kan zijn of wat geruststellend advies. Ik heb al geprobeerd het door te prikken want het voelt alsof er vocht in zit en het lijkt ook net of het een soort rondje is met in het midden dan vocht ofzo maar aanraken doet zo'n pijn dat ik niet goed kan voelen. Ik heb het verder alleen nog maar ontsmet omdat ik niet goed weet wat ik ermee aan moet, iemand tips?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 16:34
DutchGirl
DutchGirl is offline
steenpuist
Oud 13-10-2005, 16:35
Ieke
Ieke is offline
In ieder geval een ontsteking. Kanker komt niet in 2 dagen op en is ook niet rood en pijnlijk op deze manier.

Wat voor ontsteking kan ik vanuit hier moeilijk zeggen. Hangt ervanaf hoe het er precies uitziet en waar het precies zit. (in welke mate aan de oppervlakte) Ik kan vanalles bedenken, maar de dokter is de enige die het echt kan weten.
Oud 13-10-2005, 16:40
Fragezeichen
Fragezeichen is offline
Citaat:
Ieke schreef op 13-10-2005 @ 17:35 :
In ieder geval een ontsteking. Kanker komt niet in 2 dagen op en is ook niet rood en pijnlijk op deze manier.

Wat voor ontsteking kan ik vanuit hier moeilijk zeggen. Hangt ervanaf hoe het er precies uitziet en waar het precies zit. (in welke mate aan de oppervlakte) Ik kan vanalles bedenken, maar de dokter is de enige die het echt kan weten.
Dat dacht ik dus ook.

Heeft het zin als ik daarvoor ontstekingremmers ga slikken (paracetamol, ibuprofen, zoiets) of het insmeer met ontstekingremmende zalf?

Kan het ook vanzelf overgaan of moet ik zeker weten naar de huisarts? Nog tips hoe het eventueel sneller overgaat?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 16:56
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Fragezeichen schreef op 13-10-2005 @ 17:40 :
Dat dacht ik dus ook.

Heeft het zin als ik daarvoor ontstekingremmers ga slikken (paracetamol, ibuprofen, zoiets) of het insmeer met ontstekingremmende zalf?

Kan het ook vanzelf overgaan of moet ik zeker weten naar de huisarts? Nog tips hoe het eventueel sneller overgaat?
Dat soort ontstekingsremmers zullen geen effect hebben. Voor de pijn hoogstens, maar zal ook niet veel zijn. Ontstekingsremmende zalf kan misschien wel wat doen.

Hangt ervanaf wat het is, maar ik vind het niet heel verondrustent klinken. Zeker als je verder niet ziek bent (niet lekker, koorts etc) Ik denk dat je best even kan afwachten, tenzij je echt ziek wordt. (maar goed, zelf weten)
Oud 13-10-2005, 17:08
Fragezeichen
Fragezeichen is offline
Citaat:
Ieke schreef op 13-10-2005 @ 17:56 :
Dat soort ontstekingsremmers zullen geen effect hebben. Voor de pijn hoogstens, maar zal ook niet veel zijn. Ontstekingsremmende zalf kan misschien wel wat doen.

Hangt ervanaf wat het is, maar ik vind het niet heel verondrustent klinken. Zeker als je verder niet ziek bent (niet lekker, koorts etc) Ik denk dat je best even kan afwachten, tenzij je echt ziek wordt. (maar goed, zelf weten)
Thanx

Okee, dan kan ik dat nog proberen en voor de rest blijf ik er maar af dan, denk dat dat het beste is. Neem aan dat mijn lichaam het verder zelf wel uit kan zoeken.

Verder voel ik me prima en heb ik nergens last van dus ik hoop dat het meevalt en vanzelf overgaat. Ik wacht denk ik maar gewoon het weekend af, dan kan ik volgende week altijd nog kijken. Morgen heb ik toch geen tijd om langs de dokter te gaan dus er zit weinig anders op dan afwachten

Patienten geruststellen heb je al goed geleerd bij je studie, vind ik
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 17:22
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Fragezeichen schreef op 13-10-2005 @ 18:08 :
Thanx

Okee, dan kan ik dat nog proberen en voor de rest blijf ik er maar af dan, denk dat dat het beste is. Neem aan dat mijn lichaam het verder zelf wel uit kan zoeken.

Verder voel ik me prima en heb ik nergens last van dus ik hoop dat het meevalt en vanzelf overgaat. Ik wacht denk ik maar gewoon het weekend af, dan kan ik volgende week altijd nog kijken. Morgen heb ik toch geen tijd om langs de dokter te gaan dus er zit weinig anders op dan afwachten

Patienten geruststellen heb je al goed geleerd bij je studie, vind ik
Lijkt me het beste ja. Ik zou er zelf voor zorgen dat je er niet teveel druk op krijgt of gaat schuren omdat dat pijn doet. Dat is voor jezelf wat fijner, maar je moet zelf maar kijken hoe het het fijnste is.

ok. Naja, het is ook een kwestie van tijd maken Maar goed, zo lang je niet ziek wordt lijkt me er weinig aan de hand en kan je het best aankijken.
Oud 13-10-2005, 17:53
KiMZz
KiMZz is offline
Ik heb dat ook weleens gehad, dik en rood en als je loopt voel je het ook.. Op een gegeven moment sprong het open, het bleek gewoon een puist of zoiets te zijn.. er zit nog steeds een litteken van maar bij mij zat het op mijn binnenbeen, bovenaan, dus niemand die t ziet..
Ik denk dat het vanzelf wel overgaat
Oud 21-10-2005, 20:11
Joeltje
Joeltje is offline
Hey

Ik heb dat ook gehad ik ben naar de dokter geweest.. Die had me iets gegeven maar dat kon de apotheek niet leveren.. Daarvoor heb ik iets minder sterks gekregen. Ik had per ongeluk het flesje laten vallen maar het werkte in het begin niet echt..

Ik zou graag willen weten.. Ben je al naar de dokter geweest en wat heeft ie gezegd.. Want heb er zelf nog steeds last van en ik krijg er ook littekens van..

Groetjs Joeltje!!
Oud 21-10-2005, 20:40
Fragezeichen
Fragezeichen is offline
Citaat:
Joeltje schreef op 21-10-2005 @ 21:11 :
Hey

Ik heb dat ook gehad ik ben naar de dokter geweest.. Die had me iets gegeven maar dat kon de apotheek niet leveren.. Daarvoor heb ik iets minder sterks gekregen. Ik had per ongeluk het flesje laten vallen maar het werkte in het begin niet echt..

Ik zou graag willen weten.. Ben je al naar de dokter geweest en wat heeft ie gezegd.. Want heb er zelf nog steeds last van en ik krijg er ook littekens van..

Groetjs Joeltje!!
Ik ben niet naar de dokter geweest. Na een dag of vijf (na het weekend) kreeg ik allemaal witte korstjes en werd die bult blauw/paarsig (net een soort blauwe plek). Het deed toen ook geen pijn meer en was een stuk minder dik en dat is nu eigenlijk nog. Ik verwacht dat het nog wel verder wegtrekt. Het maakt me niet zoveel uit als ik er een litteken van krijg, t zit toch in mijn schaamhaar dus je ziet er bijna niets van dan.

Wat heb jij van de dokter gekregen dan en had je er al lang last van? Heeft ie ook gezegd wat het nou is?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 09:58
Joeltje
Joeltje is offline
Ik kreeg een soort tonic en dat moest ik dat sochtends en savonds erop deppen. Ik weet niet meer precies wat het is maar ik weet wel dat ik er nog steeds last van heb.. Het is soms echt vervelend.. Ik weet wel nog dat ie had gezegd dat het door het scheren kwam maar ik vind het zelf niet al te prettig om mezelf niet te scheren en ook al scheer ik het niet het blijft terug komen..

Maar ik heb nu geen zin meer om naar de dokter te gaan maar als iemand een middeltje ervoor heeft dan mag je me dat echt aanraden!!

Groetjs..
Oud 23-10-2005, 13:46
Fragezeichen
Fragezeichen is offline
Hmm, vreemd dat het dan door het scheren zou komen want ik heb het juist op een plaats waar ik me niet scheer.

Vanmorgen stond ik onder de douche en toen jeukte het echt ontzettend dus met afdrogen heb ik er nogal ruw overheen gewreven tegen de jeuk. Toen zag ik dat het glansde en bleek dat er vocht en bloed uit kwam. Ik heb het toen een beetje uitgeknepen en toen is het opengesprongen. Kwam best wel veel bloed en gele prut (pus denk ik) uit. Heb het toen goed ontsmet. Het jeukt nu niet meer en het doet ook geen pijn meer. De vorige keren ging het altijd vanzelf helemaal weg als het eenmaal open gesprongen was dus ik hoop dat dat nu ook nog is want ik kon het niet zover uitknijpen dat het helemaal niet meer dik was.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 19:14
Maija
Maija is offline
steenpuist,
Oud 24-10-2005, 17:02
Joeltje
Joeltje is offline
Ja dat heb ik ook.. Als het pus eruit is dan doet het geen pijn meer.. Maja tis lastig.. want zelf vind ik het wel prettig om te scheren iig een beetje weghalen.. Me moeder zei ook al dat ik moest stoppen met scheren maar dat helpt toch niet..!

Regels voor berichten