Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2005, 19:49
Sandersss
Sandersss is offline
Het Shanghai International Circuit is ontworpen als het race circuit voor het nieuwe millenium. Zo is er een tribune ontworpen die er voor zorgt dat de toeschouwers ruim 80% van het hele circuit kunnen zien.

De architecten hebben het circuit op verschillende plaatsen Chinese symboliek meegegeven. Zo zijn de gebouwen, bedoeld voor de verschillende teams, als Chinese paviljoens in een meer opgezet. Deze architectuur verwijst naar de oude Yuyan tuin in Shanghai.
Het circuit beschikt over zeven bochten naar rechts en zeven naar links. De combinatie van rechte stukken en verschillende bochten, zorgt er voor dat er op het circuit een topsnelheid van 327 kilometer per uur behaald kan worden

Robert Doornbos debuteerde als vrijdagrijder in de Formule1 bij het team van Jordan en was daarmee 1 van de eerste coureurs die op het circuit hebben gereden dit kwam zelfs zo onverwachts dat hij zonder een meter te testen in de wagen sprong en zijn eerste rondjes maakte in de wereld van de Formule1 op vrijdag.

Naam: Shanghai
Plaats: Shanghai
Datum: 16-10-2005
Lengte: 5.451 km
Ronden: 56
Afstand: 307.573

Winnaars:
2004 Rubens Barrichello Ferrari 1:29:12,420

TV-gids:
06.30 Formule 1: GP van China 15 Oct SBS 6
13.15 Formule 1: GP van China 15 Oct SBS 6

07.00 Formule 1: GP van China 16 Oct SBS 6
12.55 Formule 1: GP van China 16 Oct SBS 6
18.05 Formule 1: highlights 16 Oct Veronica

Laatst gewijzigd op 13-10-2005 om 19:51.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2005, 20:00
McDuck
McDuck is offline
Ik heb echt zin in de race.. Hopelijk gaat het weer net zo mooi als in Japan worden!!
Alleen de laatste race is altijd weer zo'n dieptepunt.. want daarna is alles weer voorbij voor een hele lange tijd.. Dan is het weer aftellen tot Australie.. iets van 20 weken.. Ik heb echt zin in maart alweer.
Aan de andere kant is het natuurlijk wel mooi dat er zo'n lange wintetstop is, want dat maakt de eerste race van het jaar altijd nog mooier
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 22:34
Orion2003
Orion2003 is offline
Heb er ook wel weer zin in dit weekend, eindelijk de ontknoping van het constructeurs kampioenschap. Ik hoop dat het Mclaren eindelijk eens mee zit en en ze zondag het kampioenschap overtuigend binnen halen, racend doen ze dat immers met gemak, en wanneer Renault kampioen wordt betekend dat niets anders dan dat er minmaal 1 Mclaren de eindstreep niet haalt, op die manier zou ik het Renault dus niet gunnen.

Voorspelling:

1 Raikkonen
2 Montoya
3 Alonso
4 Fisichella
5 R Schumacher
6 Button
7 Trulli
8 M Schumacher
Oud 14-10-2005, 20:08
MC Bobie
MC Bobie is offline
Citaat:
McDuck schreef op 13-10-2005 @ 21:00 :
Aan de andere kant is het natuurlijk wel mooi dat er zo'n lange wintetstop is, want dat maakt de eerste race van het jaar altijd nog mooier
Voor de mensen die niet zonder autosport kunnen is de A1 een mooie uitkomst. Ik persoonlijk vind het niks maar als je echt niet zonder snelheid kan is het misschien iets.
Dat vind ik het enige voordeel van de A1, ze gaan de zon achterna.

Vanacht ga ik op vakantie dus ik hoop dat ik op vakantie de race kan zien. China vind ik altijd een leuk circuit, brede baan en op dit circuit lag Jos toch een ronde 3e (misschien zelfs 2e?).
Hopelijk wint McLaren het constructeurskampioenschap met weinig verschil en een leuke eindstrijd.

1. Montoya
2. Button
3. Raikonen
4. Alonso
Oud 14-10-2005, 21:42
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Leuk circuit. Ik denk dat MacLaren wel de constructeurstitel wint, ze zijn (met name de tweede helft van het seizoen) gewoon de snelste wagen, dan mag je ook wel een prijs hebben. Maar stiekem hoop ik toch op Renault met Alonso.
Denk dat Kimi deze GP wint, als-ie tenminste geen pech heeft of zo... maja vorige week zagen we dat hij nog kon winnen terwijl hij zijn motor had moeten wisselen.
Oud 15-10-2005, 07:45
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Prachtige gebouwen daar ik vind ze echt prachtig

Ik hoop dat MClaren wat moois kan laten zien aldaar (om even olafs woorden te gebruiken).
Dat zou een mooie troost zijn voor Raikkonen die dit seizoen zo enorm veel pech gehad heeft.
Oud 15-10-2005, 07:59
McDuck
McDuck is offline
Hm het begint voorlopig nog niet al te goed voor McLaren. Maarja, als Raikkonen vanaf P17 in staat is een race te winnen, dan is hij dat toch ook zeker vanaf P3
Niet een hele bijzondere kwalificatie, maarja dat maakt ook niet uit.. Als het morgen maar mooi wordt.
Ik vind trouwens de BAR er hier heel mooi uitzien.. Eigenlijk mooier dan normaal
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 11:33
Orion2003
Orion2003 is offline
De Mclarens zijn beide heel zwaar, conclusie renault leidt tot aan de 1e pitstop daarna verdwijnd Mclaren aan de horizon.
Oud 15-10-2005, 11:39
Verwijderd
Hoop op een 1-2tje van McLaren, zodat ze dat constructeurs kampioenschap toch winnen. Wel leuk dat het nog niet beslist is, houd het goed spannend.
Hoop dat Alonso hier ook weer wat meer risico gaat nemen nu het WK binnen is, net als in Japan.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 20:25
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Wow... 1. Alonso, 2. Fisico, 3. Kimi. Wordt dus spannend nog morgen.
Oud 16-10-2005, 09:04
Verwijderd
Leuke race, jammer dat McLaren het constructeurs kampioenschap niet heeft kunnen winnen, maar wel een mooie overwinning van Renault. En die crash tussen Schumacher en Albers.... Eerlijk gezegd vond ik het (nogal duidelijk) Schumacher zijn schuld, Albers reed idd wat snel, maar zou er goed langs gekund hebben als Schumi gewoon in zn spiegels keek en wat ruimte vrij liet, want nu stuurde hij zn auto gewoon verder links, terwijl Albers er links langs wilde.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 09:04
Verwijderd
Tja Renault kampioen, had liever McLaren kampioen zien worden, maar helaas.
Het is iig beter dan Ferrari.

Verder saaie race, aan het eind werdt het nog een klein beetje leuk met Webber en Barrichello, maar verder was ie niet heel boeiend.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 09:35
Mitros
Mitros is offline
Leuke Race, mooie momenten weer
Alleen die F1 clip van SBS was waardeloos
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 09:46
McDuck
McDuck is offline
Voor mij precies andersom, de race was niet heel geweldig (hoewel de SC's wel interessant waren), maar de jaarclip vond ik echt mooi

En ik vond het trouwens ook prachtig hoe Alonso over de radio 'we are the champions, we are the champions, we are the champions' aan het zingen was.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 09:53
Verwijderd
Citaat:
McDuck schreef op 16-10-2005 @ 10:46 :

En ik vond het trouwens ook prachtig hoe Alonso over de radio 'we are the champions, we are the champions, we are the champions' aan het zingen was.
Het was toch Steve Nielsen die dat aan het zingen was?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 10:46
PV
PV is offline
McLaren natuurlijk weer net de pech met Montoya.. was wel jammer voor de spanning in de race. Maar toch, ik ben niet in slaap gevallen dus dat zegt wel wat

Jaarclip vond ik oke De brand van Albers had ik nog niet vanuit die camerapositie gezien, zag er wel gaaf uit Straks in de herhaling nog maar eens kijken
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 14:10
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
MightyDuck1 schreef op 16-10-2005 @ 10:53 :
Het was toch Steve Nielsen die dat aan het zingen was?
Ik dacht Alonso maar misschien heb ik het fout.
Maakt ook niet uit, het blijft geniaal
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 14:24
Verwijderd
Ik heb een hekel aan dat handgebaar van Alonso, waarin ie steeds laat zien hoeveel keer ie al gewonnen heeft.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 17:53
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
McDuck schreef op 16-10-2005 @ 10:46 :
Ja, was inderdaad mooi ja.

Tja, na het vroege uitvallen van JPM was het al bijna onmogelijk voor MacLaren. Toch nog een leuke race met twe SC-situaties, Schumi die uitvalt tijdens 1 van die situaties en een mooie schuiver van Kartekeyan. En uiteindelijk heeft Alonso toch nog een race gewonnen.
Oud 17-10-2005, 11:56
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
MightyDuck1 schreef op 16-10-2005 @ 15:24 :
Ik heb een hekel aan dat handgebaar van Alonso, waarin ie steeds laat zien hoeveel keer ie al gewonnen heeft.
Ach, Schumacher had ook altijd zijn begaartjes en dingetjes. Op het podium altijd het Italiaanse volkslied dirigeren, en altijd met zo'n sprongetje het podium opkomen..
Ik vind het wel mooi, coureurs die van dat soort dingen gewoontes maken..
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 20:08
knijtert!
knijtert! is offline

Ik moet helemaal afkicken van het einde van het seizoen... Ik kijk nog steeds ieder uur naar het laatste f1nieuws... MAAR ER IS GEEN BOEIEND NIEUWS MEER!
Ik moet een andere bezigheid zoeken
Oud 18-10-2005, 08:28
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 17-10-2005 @ 21:08 :

Ik moet helemaal afkicken van het einde van het seizoen... Ik kijk nog steeds ieder uur naar het laatste f1nieuws... MAAR ER IS GEEN BOEIEND NIEUWS MEER!
Ik ook! Echt jammer.. het begin altijd zo mooi. En na elke race denk je, ach er komen er nog 14,13,12, en dan opeens zijn er nog maar 3 te gaan en voor je het weer is het seizoen weer klaar
Echt jammer..

En er zal voorlopig inderdaad niet zoveel nieuws komen..
Ik zou in ieder geval oppassen voor de massahysterie straks in de winter. Over een maand zal er op internet staan dat Albers bij Williams gaat rijden, een week later zal Doornbos naar Red-Bull gaan, en zo zal het nog wel even door totaan de 1e race. Zo heb ik me een keer helemaal gek laten maken door alle valse geruchten over Verstappen en Arrows. Uitendelijk weet je pas waar iedereen staat als de lichten uitgaan bij de start van de 1e race.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 16:54
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 17-10-2005 @ 21:08 :
Wat dacht je op een terugblik-topic?
Een terugblik op dit jaar, want met name omtrent de GP van Amerika is veel gebeurd, verder Schumi die (waarschijnlijk definitief) onttroond is door de jonge jongens, de inbreng van Nederlanders in de F1 (Albers, Doornbos). Ideetje?
Oud 18-10-2005, 17:50
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck1 schreef op 16-10-2005 @ 15:24 :
Is gewoon vreugde, mag ook wel als je in de F1 races wint.

Terugbliktopic .
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 18:03
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 18-10-2005 @ 17:54 :
Wat dacht je op een terugblik-topic?
Een terugblik op dit jaar, want met name omtrent de GP van Amerika is veel gebeurd, verder Schumi die (waarschijnlijk definitief) onttroond is door de jonge jongens, de inbreng van Nederlanders in de F1 (Albers, Doornbos). Ideetje?
Maar dan krijgen we onzinnige discussies over het wel of niet terecht kampioen zijn van Alonso en Renault en daarna zal dat topic een langzame dood tegemoet gaan vrees is...

Maar als het wel werkt en een leuk topic word dan vind ik het een goe idee
Maar toch zal ieder uur f1racing.nl en formule1.nl bekijken zinloos zijn...
Ik zal het voortaan bij alleen vi.nl en nu.nl moeten houden. Maar dat deed ik al en dan houd ik dus nog steeds tijd over
Reageren

Regels voor berichten