Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2005, 21:15
Severus
Severus is offline
Het gaat hier om een animatiefilm van waarschijnlijk eind jaren '80, begin jaren '90.

In de film stond de rivaliteit van muizen en katten centraal. Het was een beetje een lugubere film, met meerdere verhaallijnen. Het speelde zich aan de ene kant namelijk af in een stad, waar de katten de muizen wilden domineren en daar een grote robotkat bouwden, die ervoor zou zorgen dat de muizen werden opgeslokt en gevangen werden gezet in die robotkat. Een kat die hierbij een rol speelde was een grijsblauwe kat in een zakenpak en met een zwart lapje voor zijn oog.

Verder speelde een ander deel van het verhaal zich af in de jungle, waar een vliegtuig was neergestort ergens in Mexico ofzo. Een van de muizen die de crash had overleefd leerde een bloedzuigende vleermuis kennen, die hem uit de jungle redde en terugbracht naar die muizenstad (waar die katten de muizen probeerden te extermineren).

De film eindigde met de overwinning van de muizen over de katten - de muizen slaagden erin om een robotmuis te maken, of juist de robotkat tegen de katten te keren. Die robotmuis of gesaboteerde robotkat zorgde ervoor dat de katten, nadat ze opgeslokt waren geweest, opeens heilig werden en geen kwaad meer deden.

Zoiets was dat. Ik geloof dat ik het als kind op de Duitse zender heb gezien (en we hebben het ook een tijdje op videoband gehad), maar het zal vast wel eens op de Nederlandse TV te zien geweest zijn.

Wie komt dit bekend voor?
Oud 14-10-2005, 21:20
Dinalfos
Dinalfos is offline
Yep. Dat was Cat City. Steengoede show.

Wat me altijd het meeste is bij gebleven is dat ene katje die iedere keer op z'n lazer kreeg van de big boss. En iedere keer kwam hij met een andere verwonding(arm in het gips ofzo) uit het kantoorkamertje
Oud 14-10-2005, 21:26
Severus
Severus is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 14-10-2005 @ 22:20 :
Yep. Dat was Cat City. Steengoede show.

Wat me altijd het meeste is bij gebleven is dat ene katje die iedere keer op z'n lazer kreeg van de big boss. En iedere keer kwam hij met een andere verwonding(arm in het gips ofzo) uit het kantoorkamertje
*zag plaatje van Cat City op Google* Ja, dat was het! Hartstikke bedankt, ik was al heel lang op zoek naar de naam ervan!
Oud 14-10-2005, 21:35
Severus
Severus is offline
Wow! Ik las dat er een deel 2 kwam.

En hier wat screenshots!

En verder hier nog grote screenshots:

http://www.jomagam.hu/mese/keptar/m_mfogo/mfogo.htm

Laatst gewijzigd op 14-10-2005 om 21:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten