Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2005, 14:58
doornroosje15
doornroosje15 is offline
hallo! ik wil al sueprlang meedoen aan een auditie voor acteren of toneelspelen, zelf kan ik niet veel vinden op internet . Dus mij vraag aan jullie was of jullie een site weten waar ik audities ka nvinden, en de adressen ervan. alvast bedankt!
Oud 16-10-2005, 21:05
Verwijderd
ik denk dat je dan beter in de krant bij de kleine advertenties kunt kijken en/of je inschrijven bij een castingbureau
Oud 19-10-2005, 21:01
Noddy
Noddy is offline
schrijf jein bij castingbureaus ofzo.
bijv. www.starsteps.nl
daar zijn wel veel audities, maar dan moet je wel vollid zijn en dat kost geloof ik 39 euro ofzo.

Kijk anders op http://auditie.nl/ ofzo er is echt wel wat te vinden op internet, ik zou nog maar wat beter rondkijken.
Oud 20-10-2005, 08:41
Rooster
Rooster is offline
is schrijfles geen beter idee dan een auditie?

maar ontopic:
Meestal is er wel iets te vinden bij een mededelingenbord.
Bij de theaters en schouwburgen hier in de buurt hangen meestal wel een paar blaadjes en/of posters voor een nieuw toneelstuk waar ze nog mensen voor zoeken.
(voornamelijk in iets kleinere theaters)
Pas nog voor een nieuw toneelstuk van een grote vereniging uit Eindhoven die iets gaat doen over de oude lijken die zijn opgegraven. (om maar een voorbeeld te geven)

Er zijn ook verenigingen, maar dat is meer lid worden en je hebt een rol. Geen auditie, maar wel acteren. Welke rol is dan afhankelijk van je kunnen. Ik denk dat dit wel goed is voor jou.

Voor audities van grote stukken moet het toch al meer gaan vanuit agenten of bureaus, of het moet zo zijn als bij Kruimeltje e.d., dat er geen bekende spelers zijn van de goede leeftijd.

en verder kun je toch wel heel erg veel op het internet vinden.
Oud 21-10-2005, 18:11
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
www.harryklooster.nl en schrijf je in. Daar komen ook veel acteurs/actrices van gtst ed vandaan.
Oud 21-10-2005, 18:17
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Overigens zul je niet echt verder komen dan figuratie. Zelfs soapsacteurs hebben een toneelopleiding gedaan. Of ze worden per toeval een keer ontdekt, maar dat komt zelden voor.
Oud 21-10-2005, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 21-10-2005 @ 19:17 :
Overigens zul je niet echt verder komen dan figuratie. Zelfs soapsacteurs hebben een toneelopleiding gedaan. Of ze worden per toeval een keer ontdekt, maar dat komt zelden voor.
Er zijn maar weinig soapacteurs met een echte toneelopleiding achter de rug hoor... (wat was dat een kromme zin ) En anders hebben die toneelopleidingen hen weinig goed gedaan.

Via Harry Klooster (screentests) komen de meesten als een personage in de soap, dacht ik..
Oud 21-10-2005, 23:02
Verwijderd
Citaat:
Noddy schreef op 19-10-2005 @ 22:01 :
schrijf jein bij castingbureaus ofzo.
bijv. www.starsteps.nl
daar zijn wel veel audities, maar dan moet je wel vollid zijn en dat kost geloof ik 39 euro ofzo.
Begin er niet aan, dat is (naar mijn mening) echt een heel slecht castingbureau. Je schiet er niks mee op.
Oud 30-10-2005, 15:28
Laen
Laen is offline
de audities voor cats gaan bijna beginnen, of zijn net begonnen..
Oud 30-10-2005, 19:34
Dark Dawn
Dark Dawn is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 22-10-2005 @ 00:01 :
Er zijn maar weinig soapacteurs met een echte toneelopleiding achter de rug hoor... (wat was dat een kromme zin ) En anders hebben die toneelopleidingen hen weinig goed gedaan.

Via Harry Klooster (screentests) komen de meesten als een personage in de soap, dacht ik..
Tsja, maar daar moet je 100 euro per maand voor betalen, en je hoeft er alleen maar goed uit te zien over het algemeen..
Oud 30-10-2005, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Dark Dawn schreef op 30-10-2005 @ 20:34 :
Tsja, maar daar moet je 100 euro per maand voor betalen, en je hoeft er alleen maar goed uit te zien over het algemeen..
I know

Ik zeg ook niet dat ik het een goed castingbureau vind ofzo. Het is vooral afzetterij en het draait eigenlijk alleen maar om het uiterlijk. Maarja, dat is nu eenmaal soap... en ik weet niet eens of de topicstarter daar wel naar op zoek is.
Oud 31-10-2005, 07:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Dark Dawn schreef op 30-10-2005 @ 20:34 :
100 euro per maand? Het is eenmalig 27,50 Voor figuratie althans.

Ik heb van 2 ex goede tijden acteurs les gehad en die hebben beide een toneelopleiding afgerond
Oud 31-10-2005, 07:18
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 31-10-2005 @ 08:15 :
100 euro per maand? Het is eenmalig 27,50 Voor figuratie althans.

Ik heb van 2 ex goede tijden acteurs les gehad en die hebben beide een toneelopleiding afgerond
Wie dan?
Ik had op de site gekeken en ik geloof dat Erik de Vogel (Ludo) en Sebastiaan Labrie (Ray) de enigen waren die écht de toneelschool hadden gedaan.
Oud 31-10-2005, 07:25
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Angela Schijf en Michiel Varga... Maar goed, dat ze een opleiding hebben zal dan ook wel de reden zijn dat ze les mochten geven Misschien dat t toevallig de enige 2 waren met een opleiding dan
Oud 31-10-2005, 07:33
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 31-10-2005 @ 08:25 :
Angela Schijf en Michiel Varga... Maar goed, dat ze een opleiding hebben zal dan ook wel de reden zijn dat ze les mochten geven Misschien dat t toevallig de enige 2 waren met een opleiding dan

Zou kunnen.
Oh ja, van Angela Schijf wist ik trouwens ook ja
Oud 31-10-2005, 18:04
Dark Dawn
Dark Dawn is offline
Het is ook niet gezegd dat je een toneelopleiding nodig hebt om goed te kunnen acteren, Je leert er techniek en het ontwikkelen van je spel, maar talent heb je of niet.
Toch zie je bij veel soaps wel dat er ook geen sprake is van enig talent, maar gewoon van een lekker wijf/vent....
Oud 31-10-2005, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Dark Dawn schreef op 31-10-2005 @ 19:04 :
Het is ook niet gezegd dat je een toneelopleiding nodig hebt om goed te kunnen acteren, Je leert er techniek en het ontwikkelen van je spel, maar talent heb je of niet.
Toch zie je bij veel soaps wel dat er ook geen sprake is van enig talent, maar gewoon van een lekker wijf/vent....
Talent kun je best ontwikkelen hoor. En daar is een toneelopleiding erg handig voor Natuurlijk zijn er autodidacten en natuurtalenten enzo, maar je moet er vanuit gaan dat je zonder toneelopleiding niet echt ver in de toneelwereld zal komen (soap misschien wel ja, maar daar gaat het inderdaad om het uiterlijk, niet zozeer om talent).

en daarnaast: ook mét toneelopleiding is het natuurlijk moeilijk door te breken. Vaak is het ook gewoon een kwestie van de goede contacten en ellebogenwerk.
Oud 05-11-2005, 19:46
Winner
Winner is offline
Citaat:
Rooster schreef op 20-10-2005 @ 09:41 :
is schrijfles geen beter idee dan een auditie?
*gniffelt*

Ontopic (maar voortbordurend op bovenstaande): Haal in ieder geval even je cv en begeleidende briefje naar castingbureau's door de spellingcontrole.
Oud 18-11-2005, 10:46
Verwijderd
www.nftvm.nl misschien iets?
Oud 18-11-2005, 11:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 31-10-2005 @ 08:25 :
Angela Schijf deed gymnasium toen ze in GTST zat, dus kan onmogelijk een toneelopleiding hebben gedaan daarvoor. Ik herinner me zelfs dat zij ooit op tv heeft gezegd dat zij juist wél bij toeval ontdekt werd.
En ik ging net nog even op haar site kijken en bij haar biografie en CV staat niet dat ze een toneelopleiding heeft gedaan, alleen dat ze wat acteerlessen heeft gehad.
Of bedoel je gewoon jeugdtheater ofzo? Dat vind ik niet echt een opleiding.
Oud 18-11-2005, 12:08
Verwijderd
idd volgens mij was zij 16 oid toen zed in gtst kwam en daarna heeft ze geloof ik niet echt n opleiding nog gedaan, toen kwam 42nd street al snel op dr pad en is t balletje vanzelf gaan rollen geloof ik.
tenminste, dat denk ik
Oud 18-11-2005, 21:54
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Balance schreef op 18-11-2005 @ 12:37 :
Angela Schijf deed gymnasium toen ze in GTST zat, dus kan onmogelijk een toneelopleiding hebben gedaan daarvoor. Ik herinner me zelfs dat zij ooit op tv heeft gezegd dat zij juist wél bij toeval ontdekt werd.
En ik ging net nog even op haar site kijken en bij haar biografie en CV staat niet dat ze een toneelopleiding heeft gedaan, alleen dat ze wat acteerlessen heeft gehad.
Of bedoel je gewoon jeugdtheater ofzo? Dat vind ik niet echt een opleiding.
Hmz Ik kan me echt herinneren dat ze zoiets zei... Misschien een korte opleiding docent ofzo... Het is wel behoorlijk lang geleden.
Oud 25-12-2005, 15:05
Soulwing
Soulwing is offline
www.auditieforum.tk

allemaal suggesties

Regels voor berichten