Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2005, 10:14
DomoBig
DomoBig is offline
Beste Jongens en meisjes, mannen en vrouwen,

Ik heb een probleem,.. ik ben verliefd...

Een jaar geleden zijn mijn beste vriendin en ik 2 jongens tegengekomen. Ik flirtte wat met de een, en zij met de ander. Ik ben nooit verliefd op die jongen geweest waar ik mee "ging". Mijn vriendin daarintegen was/is stapel op de jongen waar zij mee "ging" (ze hebben alleen gekust)

Ik ben *onbewust* de jongen leuk gaan vinden waar zij mee "ging", maar niet zo maar leuk, nee...echt smoorverliefd.. ook hij is echt helemaal gek op mij!

Het is al een dikke 6 maanden geleden dat zij elkaar hun laatste kusje gaven, hij is nooit echt gek op haar geweest, en dat weet ze. Wij gingen steeds meer met elkaar om, en we bleken echt alles *of iig veel* met elkaar gemeen te hebben.
Maar voor mijn vriendin begon ik niets met'm tot een week geleden. Ik was jarig, en ik ging na het uitgaan nog ff mee iets drinken bij'm. Toen kustte hij me. * Ik was zo blij, maar haatte mezelf voor wat dit voor mijn vriendschap ging betekenen met mjin vriendin* (terwijl ze helemaal niets hebben)

Hoe kan ik nou kiezen tussen de jongen waar ik echt echt echt verliefd op ben, en mijn beste vriendin?
Ze vind mij nu echt een giga ***wijf, ik snap dat aan de ene kant ook wel, maar aan de andere kant denk ik: Ze hebben niet echt iets gehad, dus laat me!

Graag jullie mening
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2005, 10:36
Verwijderd
Leg gewoon uit aan je vriendin hoe het zit, namelijk dat je haar heel graag mag en dat je echt wel bereid bent concessies te doen om haar niet te kwetsen, maar dat je op deze jongen zo geweldig verliefd bent dat je jezelf niet wilt kwetsen omwille van haar. Als ze jouw beste vriendin is moet ze ook begrijpen dat jij niet je hele leven liefdes onbeantwoord kunt laten omdat zij die in een grijs verleden ook ooit eens leuk heeft gevonden.

Want elkaars ex inpikken een week nadat een relatie van jaren is uitgegaan, dat doe je natuurlijk niet. Maar zij hebben éénmalig gezoend, een half jaar geleden, en daar is verder nooit iets uit voortgekomen. Het zou absoluut onredelijk zijn als ze jou dat plezier nu zou ontzeggen.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 11:26
elledc
elledc is offline
Je doet er niet om om verliefd te worden, deze gevoelens heb je nu eenmaal niet zelf in de hand
Praat er over met haar en als echte vriendinnen zou ze jou toch wel een kans mogen geven met die jongen. Hij is niet verliefd op haar maar op jou, so...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 11:31
Anaïs
Anaïs is offline
Kan je haar niet koppelen aan die andere jongen waar jij mee 'ging'?

Nee serieus, 'k snap het aan de ene kant wel dat het niet makkelijk is voor jouw vriendin. Ergens voelt ze zich nu waarschijnlijk minderwaardig tov jou, omdat jij er in geslaagd bent hem verliefd te doen worden, en zij niet... Het is natuurlijk niet opzettelijk gebeurd, maar 'k zie er het pijnlijke voor haar wel van in.

Anderzijds mag jij je geluk niet laten afhangen van haar. Als jullie echt overtuigd zijn van elkaar, dan zou ik zeggen: ga ervoor. Probeer nog eens te praten met haar en leg uit dat het niet is wat je gepland is, maar dat het je gewoon overkomen is.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 12:56
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Ze moet zich niet zo aanstellen. Als ze nou meer dan een jaar wat gehad hadden dan had ik kunnen voorstellen dat ze er niet blij mee was, maar dit is wel fckng overdreven.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 13:41
Verwijderd
Hij is haar eigendom niet, en dat is hij ook nooit geweest. Waar doet ze moeilijk over? Dat noemen ze 'jaloers kreng'. Ga ervoor, en als ze er zo'n groot probleem van weet te maken weet je iig dat het minder vriendin is dan je eerst dacht
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 13:52
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 18-10-2005 @ 14:41 :
Hij is haar eigendom niet, en dat is hij ook nooit geweest. Waar doet ze moeilijk over? Dat noemen ze 'jaloers kreng'. Ga ervoor, en als ze er zo'n groot probleem van weet te maken weet je iig dat het minder vriendin is dan je eerst dacht
Inderdaad, komop zeg, zo'n groot drama hoeft ze er echt niet van te maken. Wat had ze nou helemaal met die jongen? Echt een puberale dramaqueen actie dit...

Dus ik zou zeggen, ga er lekker voor en bekijk even wat je verder met die meid wil.
Oud 18-10-2005, 14:24
WolterB
WolterB is offline
Als je vriendin jou het niet gunt om verliefd te zijn, dan is ze óf erg jaloers op je óf wil ze liever de jongen waar jij nu mee 'gaat' iets hebben, waarvan ze weet dat het zal gebeuren.
Oud 18-10-2005, 15:29
Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
Eresh'kigål schreef op 18-10-2005 @ 13:56 :
Ze moet zich niet zo aanstellen. Als ze nou meer dan een jaar wat gehad hadden dan had ik kunnen voorstellen dat ze er niet blij mee was, maar dit is wel fckng overdreven.
Ja precies en 6 maanden is ook echt wel genoeg hoor. Zij vind het misschien rot maar hij is gek op jou. Daar kan hij toch ook niks aan doen. Ze moet niet zeuren, er zijn nog genoeg andere jongens
Oud 18-10-2005, 22:10
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Vind ze hem stiekem toch niet leuk? Leg haar gewoon uit dat je stapel bent en dat zij elkaar toch nooit leuk vonden.
Oud 19-10-2005, 14:43
Multilot
Multilot is offline
Vrouwen

Hoe vind die vriend van die jongen het eigenlijk?

Ik denk dat jullie er beiden niet zo'n groot probleem van moeten maken...
Oud 19-10-2005, 16:09
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Zeg gewoon tegen je vriendin wat er gebeurt is en dat je je voelt aangetrokken tot hem (dus dat je verliefd bent ), maar dat je ook niet wilt dat hij tussen jullie in komt te staan. Zoek ook uit of zij dit wel of niet erg vindt en of zij nog gek op hem is. Als dat geen probleem is, kun je je gang gaan lijkt me.
Oud 20-10-2005, 10:17
DomoBig
DomoBig is offline
Er is intussen een conclusie gekomen:

We zijn verliefd, we hebben geloof ik nu iets samen. Heb echt giga poep aan de rest, en met mn vriendin komt het denk ik ook wel goed. Ze moet het maar accepteren hoor.. ik ben nou eenmaal niet snel verliefd...

Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 16:29
Zonnemeisje
Zonnemeisje is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-10-2005 @ 11:36 :
Leg gewoon uit aan je vriendin hoe het zit, namelijk dat je haar heel graag mag en dat je echt wel bereid bent concessies te doen om haar niet te kwetsen, maar dat je op deze jongen zo geweldig verliefd bent dat je jezelf niet wilt kwetsen omwille van haar. Als ze jouw beste vriendin is moet ze ook begrijpen dat jij niet je hele leven liefdes onbeantwoord kunt laten omdat zij die in een grijs verleden ook ooit eens leuk heeft gevonden.

Want elkaars ex inpikken een week nadat een relatie van jaren is uitgegaan, dat doe je natuurlijk niet. Maar zij hebben éénmalig gezoend, een half jaar geleden, en daar is verder nooit iets uit voortgekomen. Het zou absoluut onredelijk zijn als ze jou dat plezier nu zou ontzeggen.
jij bent helemaal geen nare man!! das hartstikke lief wat je zegt!!

OT: Geheel hiermee eens..
Oud 20-10-2005, 16:42
Multilot
Multilot is offline
Nare heeft fans!
Oud 21-10-2005, 02:01
crook
crook is offline
je vriendin heeft wel een punt, het is het niet waard om ruzie te maken om een jongen, wat betekend die vriendschap voor haar als je met haar ex gaat zitten rommelen? een vriendin hoeft dat bij niet te doen hoor
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 14:14
Bloompje
Bloompje is offline
Citaat:
crook schreef op 21-10-2005 @ 03:01 :
je vriendin heeft wel een punt, het is het niet waard om ruzie te maken om een jongen, wat betekend die vriendschap voor haar als je met haar ex gaat zitten rommelen? een vriendin hoeft dat bij niet te doen hoor
Het verschil is alleen dat die vriendin niets met die jongen gehad heeft.

Ik vind het hartstikke leuk voor je meid! Gewoon verliefd blijven zijn, je vriendin ziet heus wel in dat je er gelukkiger van wordt, ze trekt wel bij (tenminste uit mijn ervaring)
Oud 24-10-2005, 14:42
crook
crook is offline
Citaat:
Bloompje schreef op 24-10-2005 @ 15:14 :
Het verschil is alleen dat die vriendin niets met die jongen gehad heeft.

Ik vind het hartstikke leuk voor je meid! Gewoon verliefd blijven zijn, je vriendin ziet heus wel in dat je er gelukkiger van wordt, ze trekt wel bij (tenminste uit mijn ervaring)
nee, maar haar vriendin vond hem wel leuk, het was alleen niet wederzijds, best lullig dus om dan toch met die jongen aan de haal te gaan
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 04:21
Dwarrelend Blad
Dwarrelend Blad is offline
Citaat:
crook schreef op 24-10-2005 @ 15:42 :
nee, maar haar vriendin vond hem wel leuk, het was alleen niet wederzijds, best lullig dus om dan toch met die jongen aan de haal te gaan
Het gaat hier om wat gekus, een half jaar geleden. Ze hadden niks, ze vond hem alleen 'wel leuk'.

Nu hebben we het over vriendschap, en ECHTE verliefdheid. Het is nog wederzijds ook!!! Dan moet die vriendin zich er toch even overheen zetten hoor

Ik heb uit het verhaal ook gehoord dat ze nu wat hebben en dat het wel ok komt met die vriendin. Eind goed al goed toch?

Kijk als die vriendin nou sterke gevoelens (liefde) zou hebben voor die jongen, ander verhaal.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 10:59
Optima
Optima is offline
al ze niks gehad hebben moet ze niet mekkeren.

Ik bedoel, stel, je hebt een vriendin die met heel de stad kust/neukt. Dan is je poel van vrijgezellen dus in feite op als zij zo reageert bij iedere man met wie jij date.
Oud 29-10-2005, 14:23
Sugafly
Sugafly is offline
Ten eerste heb jij toch echt heel netjes een half jaar gewacht. Ten tweede had zij niks met hem. Ten derde vindt hij jou leuker dan haar. In ieder geval is dat voor haar geen goede basis voor een relatie.
Ik zou zeggen: Praat nog eens een keer goed met haar. Maak duidelijk dat hij echt je grootste liefde ooit is en kijk dan wat voor een vriendin ze is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten