Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2002, 21:27
Chimera
Chimera is offline
'lo!

Ik ben tegenwoordig met een webmail site bezig, welke je kunt gebruiken om op elke plek ter wereld (ja ja) je POP mail te kunnen bekijken.

URL: http://niels.nu/webmail/

Je kunt je aanmelden, accounts aanmaken, en mail lezen. Mail sturen is nog niet geimplementeerd, maar dat komt nog.

Ennuh, ja, ik weet dat ik dezelfde kleurtjes gebruik als in de UBB harvester. Een mooie lay-out komt later wel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2002, 21:30
pietje63
pietje63 is offline
ok, ik heb geregistreert
laat je binnenkort mijn uitslag weten
Oud 11-01-2002, 23:13
Verwijderd
makkelijkste functie in php is wel de mail() functie, maar volgens mij ga je die niet gerbuiken ofzo..
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 23:27
Chimera
Chimera is offline
Mail() ga ik wel gebruiken om mail te versturen ja, die functie wordt nu al gebruikt om je password te mailen.

Met mail kun je alleen geen mail lézen, daat gebruik ik Imap functies voor.

Als iemand ff wil testen: guest/guest kun je als inlognaam gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 23:33
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Mail() ga ik wel gebruiken om mail te versturen ja, die functie wordt nu al gebruikt om je password te mailen.

Met mail kun je alleen geen mail lézen, daat gebruik ik Imap functies voor.

Als iemand ff wil testen: guest/guest kun je als inlognaam gebruiken.

dat je met mail() alleen kan lezen weet ik, maar je zegt dat je nog geen mail kunt versturen met jou script, aangezien dit de makkelijkste functie van alles is, nam ik aan dat je iest anders zou gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 23:38
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
McLaren schreef:

dat je met mail() alleen kan lezen weet ik, maar je zegt dat je nog geen mail kunt versturen met jou script, aangezien dit de makkelijkste functie van alles is, nam ik aan dat je iest anders zou gebruiken.
Het versturen is het probleem niet, het gaat erom dat alle forms eromheen gewoon niet niet bestaan. Kost gewoon tijd, en heeft niet de hoogste prioriteit. Heb juist vandaag het inloggen en aanmelden enzo een beetje afgekregen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 13:04
Chimera
Chimera is offline
Dus...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 16:57
pietje63
pietje63 is offline
ok, inloggen en registreren werkt
alleen heb ik geen id waar ik mijn password van mijn mail account heb (wel een id, boven op zolder)

zal morgen wel eventjes instellen

ps. modify account werkte nog niet
Oud 13-01-2002, 17:23
F10®!@n
F10®!@n is offline
Gaaf is dit! 'k zit alleen een beetje met de security.... als iemand een keer per ongeluk access tot je database krijgt, kan 'ie alle passwords lezen.

Gelukkig heeft chello zelf ook webmail

Oja... als je foute gegevens invult, krijg je nog een beetje een rauwe error:

Citaat:
Warning: Couldn't open stream {blah/pop3:110}INBOX in /var/www/domains/niels.nu/html/webmail/mail.php on line 11
Could not connect
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 17:27
MilieuGaatVoor
MilieuGaatVoor is offline
lekker snel hoor!
en lol die plaatjes in dat testmailtje!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 19:30
Vos
Vos is offline
Kan het niet in het Nederlands...Niet onvriendelijk bedoeld ofzo..??

Voor de rest; leuk intiatief
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 19:33
Jozzy
Jozzy is offline
ziet er goed uit! beetje vaag alleen dat je al een email-adres nodig hebt (voor je pwd dus) om van deze gebruik te kunnen maken.....
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 19:51
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Vos schreef:
Nederlands EN Engels, dat mogelijk uit de browser wordt gehaald. Kan hij daar de standaardtaal van pakken en dat je daarna gewoon de taal kunt instellen. Lijkt mij zeer wreed.

Ik heb alleen ff ingelogd als guest/guest en ik moet zeggen: werkt goed.

Btw, zorg ook voor een goed logging systeem wanneer mensen email kunnen versturen, just in case. Of een protectie dat je iig niet naar dezelfde steeds kunt sturen.
Oud 14-01-2002, 09:55
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
pietje63 schreef:

ps. modify account werkte nog niet
Klopt, dit komt nog. Da's het volgende waar ik mee bezig ga, zodat je je password e.d. kunt veranderen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 09:58
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
F10®!@n schreef:
Gaaf is dit! 'k zit alleen een beetje met de security.... als iemand een keer per ongeluk access tot je database krijgt, kan 'ie alle passwords lezen.
Idd. Maar ik ga d'r vanuit dat dat niet mogelijk is. Die DB is sowieso alleen op localhost benaderbaar, en niet vanaf buiten.

Ik zou best die passwords willen encrypten, maar da's ook niet veilig. Je moet ze toch terug kunnen zetten naar plain-tekst.

User-account passwords zitten wel als MD5 in de DB, en worden ook in MD5 in je cookie gezet. Denk dat ik maar 'es ga proberen met sessions te werken.

Over die connectie-error: Klopt, ik ga daar nog een leuke informatieve site van maken.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 09:59
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Vos schreef:
Meertaligheid op basis van wat je browser als accept-language stuurt ligt in de planning. Maar vooralsnog eerst alleen in het engels.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 10:00
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Btw, zorg ook voor een goed logging systeem wanneer mensen email kunnen versturen, just in case. Of een protectie dat je iig niet naar dezelfde steeds kunt sturen.
Bestaat al. Alle acties worden gelogged, samen met IPs. Is ook proxy-proof BTW. Itt s.com
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 17:23
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Bestaat al. Alle acties worden gelogged, samen met IPs. Is ook proxy-proof BTW. Itt s.com
maar dat betekend dus dat mensen niet met een proxy erop kunnen terwijl ze die gebruiken? Er zijn ISP's waarbij je een proxy moet gebruiken.

En in hoeverre? want je kunt ook via een bouncer of shell IRCen en dat kan niet beveiligd worden.
Oud 15-01-2002, 08:53
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
dystopia schreef:
maar dat betekend dus dat mensen niet met een proxy erop kunnen terwijl ze die gebruiken?
Nee. Met proxy-proof bedoel ik dat het systeem kijkt of je een proxy gebruikt. HTTP proxies geven namelijk normaliter het IP-adres van de gebruiker door:

Code:
function get_ip() {
	if(getenv(HTTP_X_FORWARDED_FOR)) {
		return getenv(HTTP_X_FORWARDED_FOR);
	}
	else {
		return getenv(REMOTE_ADDR);
	}
}
Enige probleem is nu nog dat als iemand thuis een proxy gebruikt, ik het IP-adres van z'n lan krijg Misschien een idee die functie zo uit te breiden dat hij daar ook op checked.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten