Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2002, 21:49
charly not
charly not is offline
haaallooo
Kan iemand mij misschien een tip geven hoe je het beste een tekst kunt verklaren.. En dan gaat het niet om Nederlands maar met name om Engels. En met de luisteroefeningen enzo van duits, engels en frans.. want ik kan dat dus duidelijk niet. Ik haal daar echt altijd onvoldoendes voor...
HOE kun je dat het beste aanpakken???!!!
Oud 15-06-2002, 22:35
M@rco
M@rco is offline
Meestal helpt het om, als het een artikel is, eerst de kopjes te lezen... plaatjes en evt. bijschriften... dan heb je meestal wel een idee waar het over gaat.

Vertaal ook steeds de woorden die je wél kent, ipv. je druk te maken om de woorden die je níet kent... meestal kun je de meesten daarvan wel raden als je een idee hebt waar een tekst over gaat.

Wat luisteroefeningen betreft... je zal gewoon heel goed moeten luisteren en er het beste van maken, denk ik... vooral met Duits is dat lastig, die lui praten zo snel...

Naja... hoop dat je hier wat aan hebt, ik kan verder weinig tips geven eigenlijk, aangezien ik nogal een talenknobbel heb (voor Duits en Engels vooral, Frans is echt een ramp..) gaat 't bij mij meestal wel vanzelf...
Oud 15-06-2002, 22:41
PV
PV is offline
hm in de meeste lesboeken staan er wel tips geloof ik... er zijn verschillende methodes, je moet zelf uitzoeken wat het beste bij je past
bij engels - tekstverklaren, vind je het handiger om de tekst eerst globaal te bekijken (de titel, de eerste zinnen, evt plaatjes enzo), lees je meteen de hele tekst en maak je daarna de vragen, of lees je eerst de vragen en zoek je daarna de alinea op waar het antwoord in moet staan?
Je zou 6 teksten kunnen oefenen uit zo'n examenbundel, met elke methode 2, en kijk waar je het beste mee scoort

Luisteren is moeilijker... daar kan je wel mee oefenen als je cd's hebt. Maar als je die niet hebt kun je b.v. naar BBC, ARD, ZDF en TV5 enzo kijken en het intensief volgen. Van onderwerpen die in de journaals komen weet je waarschijnlijk al wat af, dan kan je het best volgen. Of kijk naar soaps of zo Ik geloof dat je bij BBC ook kan laten ondertitelen in het Engels, das misschien een goed hulpmiddel.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 23:22
cmoi
cmoi is offline
Citaat:
PV schreef:
hm in de meeste lesboeken staan er wel tips geloof ik... er zijn verschillende methodes, je moet zelf uitzoeken wat het beste bij je past
bij engels - tekstverklaren, vind je het handiger om de tekst eerst globaal te bekijken (de titel, de eerste zinnen, evt plaatjes enzo), lees je meteen de hele tekst en maak je daarna de vragen, of lees je eerst de vragen en zoek je daarna de alinea op waar het antwoord in moet staan?
Je zou 6 teksten kunnen oefenen uit zo'n examenbundel, met elke methode 2, en kijk waar je het beste mee scoort

Luisteren is moeilijker... daar kan je wel mee oefenen als je cd's hebt. Maar als je die niet hebt kun je b.v. naar BBC, ARD, ZDF en TV5 enzo kijken en het intensief volgen. Van onderwerpen die in de journaals komen weet je waarschijnlijk al wat af, dan kan je het best volgen. Of kijk naar soaps of zo Ik geloof dat je bij BBC ook kan laten ondertitelen in het Engels, das misschien een goed hulpmiddel.
jah BBC is te ondertitelen, de duitse RTL geloof ik ook
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 08:55
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
cmoi schreef:

jah BBC is te ondertitelen, de duitse RTL geloof ik ook
BBC: 888
ZDF/ARD is ook soms te ondertitelen, maar ik weet het pagina nummer niet meer daarvan. Het is in ieder geval NIET 888.

Gatara
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 09:43
Main
Main is offline
Bij luistertoetsen is het handig om eerst de vraag+ antwoorden te lezen en dan goed luisteren en niet meer naar de antwoorden te kijken......zo doe ik het altijd en het gaat me steeds beter af.
Suc6
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 09:44
Main
Main is offline
oh ja misschien kan je ook naar de leraar gaan voor tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten