Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
niet stoppen..
je kunt er blijkbaar niet zelf uitkomen.. anders had je geen hulp gezocht. Heb het er de volgende keer met je psych over.. en vraag dan of je een ander kunt krijgen. Omdat je je bij haar/hem niet veilig, vertrouwd, op je gemak enz voelt en er niets mee op lijkt te schieten. En mss ziet je psych al wel dat je vorderingen maakt.. kleine dingen die jou niet opvallen. Maar kap er niet zomaar mee! Ik weet waar het mij heeft gebracht, blijf zoeken tot je een goede psych hebt getroffen.. mss duurt het even maar je hebt er wel een hoop profijt van |
![]() |
|
Lieve Lieke
Ikzelf heb al heel lang hulp van psychiaters/maatschappelijk werksters/groepsleiders/psychologen enz. Ik ben ervan overtuigd dat wanneer je wílt dat iets werkt, het ongetwijfelt werkt. Je moet er voor (leren) openstaan. Ik kon dit in het begin niet. Ik wilde liever niet praten, wat konden al die mensen me schelen. Ik bleef liever in mezelf gekeerd en in mijn eigen wereld. Maar ik heb leren vertrouwen in de mensen. Ik ben dus ook dingen in gaan zien en heel veel mensen die me in therapie gehad hebben, ben ik nu erg dankbaar, want doordat ze bleven volhouden, hebben ze me geraakt met wat ze zeiden, en dat heeft me sterker gemaakt en veel inzichten in mezelf gegeven. Kortom: sta ervoor open, oordeel niet meteen. ook als het niet zo lekker loopt. Dat komt niet door deze mensen, maar ligt toch een beetje in jezelf.
|
Verwijderd
|
hmz jah..
kheb wel gelopen bij het riagg een tijdje.. maar heeft me volgens mij echt geen reet geholpen, ben dr toen weer mee gestopt. Kheb wel een keer een gesprek gehad bij VSK (is vereniging voor vrouwen die in aanraking zijn gekomen met seksueel misbruik).. Dat heeft me wel geholpen, ik heb daar alleen geen verdere gesprekken gehad omdat ik zelf niet ben misbruikt ofzo (mn moeder wel, zo kwam ik daar terecht) en dacht dat zij me dan wel niet zouden kunnen helpen. Maar aan dat ene gesprek daar heb ik veel meer gehad dan aan die bij ut riagg.. Het lag volgens mij ook aan de omgeving, bij VSK zat ik gewoon in de keuken van een huis met een kop thee bij een vrouw die heel aardig was en gewoon luiserde en vragen stelde. Bij Riagg zit je op zo'n kantoor waar een vrouw zo voor je zit in van die opgestelde stoelen met een dossier voor dr neus waarin ze dingen opzoekt en aantekeningen maakt, en dan echt zo'n inpersoonlijke plek.. Voelde me daar totaal niet op mn gemak om lekker te lullen.. Misschien maakt dat bij jou ook verschil, ik weet niet precies waarvoor je dan gesprekken hebt enzow.. Maar als het dus met seksueel misbruik te maken heeft kun je het altijd zeggen en dan kan ik VSK voor je opzoeken.. en ja, praat et met je psych over |
![]() |
|
Wat je in ieder geval NIET moet doen is daar stoppen.... want dan ga je het zeerwaarschijnlijk alleen maar verder opkroppen enzow... ennuhm, je kunt nog altijd zeggen dat je het idee hebt dat het niet werkt.. misschien dat je een andere psych. kan krijgen..
Zelf heb ik eerst bij een psycholoog gelopen, en daarna bij een psychiater. Het ging niet meteen beter ofzo, maar t hielp me wel -je moet trouwens ook niet meteen teveel verwachten van een psych. dat gaat met kleine stapjes- Ik ben een tijdje trug behoorlijk ingestort, en toen heeft ze me op dagbehandeling gezet. Naja ok, ik mocht zelf aangeven of ik dat wilde of niet, maar goe. Die dagbehandeling helpt me wel, samen met de medicijnen. Tis alleen vaak zo, dat het dan op de groep goed gaat, en thuis fout, helaas.. maar ik merk wel dat ik vooruit ga, en niet meer dat ik het gevoel heb dat ik aan t wegglijden ben..
||
Citaat:
zonder die medicijnen zou mijn moeder nu al twee jaar lang in bed liggen dan toch maar wel die medicijnen...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Voldoet het huidige kiesstelsel? RobertL | 15 | 22-12-2012 09:43 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Mijn werk Gast4545 | 2 | 29-02-2008 15:39 | |
Werk, Geld & Recht |
Werken bij de Landmacht TLO | 34 | 02-08-2005 23:06 | |
Psychologie |
vinden jullie dat ik hierbij hulp nodig heb en waar vind ik die? aapje | 12 | 02-12-2004 22:27 | |
Werk, Geld & Recht |
Denken jullie dat ik werk zal kunnen vinden (wel een beetje leuk natuurlijk..) flipvla | 6 | 09-08-2003 20:21 | |
Psychologie |
maatschappelijk werk?? shy girl | 20 | 15-10-2002 21:02 |