Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2005, 10:50
Quantes
Quantes is offline
Podcasting:

De term podcasting is een samentrekking van iPod, de draagbare MP3-speler van Apple, en broadcasting. Alhoewel de technologie niet alleen bruikbaar is met de iPod, was het succes ervan een belangrijke stap in de ontwikkeling van Podcasting. Podcasting staat, in de meest strikte zin, voor een systeem waarin podcasters audio(MP3)-bestanden met discussies, radioshows, muziekprogramma's, beschikbaar stellen via Internet, en tevens een news feed in RSS-formaat creëren, die een verwijzing bevat naar de MP3-bestanden en automatisch verwerkt kan worden door podcast-aggregators of podcatchers. Deze laatste downloaden die audiobestanden dan automatisch en kopiëren ze ofwel onmiddellijk op een MP3-speler, ofwel melden aan de gebruiker dat hij ze op de PC kan beluisteren.

In de breedste zin staat podcasting voor het verspreiden van digitale bestanden die door speciale programma's afgehaald worden om ze later te gebruiken. Dus dit kan audio zijn (MP3, Windows Media, Real Media), video (MPEG, DivX, QuickTime, ...) of software. De huidige podcastscene heeft iets van de geest en het enthousiasme van de eerste radiopiraten, en gebruikt als lijfspreuk de term 'Almost Live Radio'.

(www.wikipedia.nl)

Wie van jullie heeft weleens een podcast beluisterd/gedownload. Zo ja, wat voor podcast dan? Muziek, een radioprogramma, gesproken woord? Denken jullie dat podcasting radio gaat verdringen?

TS begint:

Heb wel eens podcasts beluisterd en gedownload: van OngekendTalent.nl, StuBru en van universal-download.com, muziek podcasts dus.

Ik denk dat niet podcasts de radio zullen verdringen, maar wel verder zullen groeien. Op je mp3 is het nu eenmaal fijn luisteren, en je hebt toch (in sommige gevallen) het idee dat je naar de radio luistert. Groot voordeel is ook dat je eigen baas bent, dat je gewoon kunt beslissen even door te "spoelen."

Nu jullie!
Oud 30-10-2005, 10:53
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
http://www.justitie.nl/organisatie/m...onner/podcast/

Daar heb ik voor de grap eens naar geluisterd.
Oud 30-10-2005, 13:04
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Ik luister vaak naar de podcast van tvguide.com, waarin ze vaak gasten uit verschillende Amerikaanse tv series hebben. Is wel leuk. Mja, vind het ook wel handig. Alleen is het irritant dat het podcast programmatje van Apple zelf niet door kan spoelen, omdat het gewoon streaming audio is, dus moet je steeds downloaden en in WMP ofzo openen als je alleen een specifiek gedeelte van iets wilt horen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 13:24
Briseïs
Briseïs is offline
ik heb een paar podcasts van de outlaw 666 van kinkfm geluisterd omdat ik dat dus niet op mn mp3speler kan ontvangen
dat was dus vooral muziek. zonder interesseert me ook niet zo. en ik denk zeker niet dat het de gewone radio gaat verdringen
Oud 30-10-2005, 13:58
Blubje
Blubje is offline
Had het nog nooit gedaan, net ff wat gedownload, is wel leuk eigenlijk
Echt allerlei verschillende categorieën enzo...
Gaat radio niet vervangen, want het is helemaal anders eigenlijk.
Reageren

Regels voor berichten