Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2005, 18:05
Verwijderd
Kunnen jullie mij mss advies geven wat te kiezen/ doen?

Er zijn 2 meisjes: Eén dat ik heb leren kennen via een vriend en dat best wel klikte van de 2 keren dat ik ze heb gezien en ik heb er nu heel veel msn-contact mee. Donderdag ga ik ze nog es zien (zij het plus haar vriendin wel). Van haar heb ik alleszins het gevoel dat ze mij eventueel wel ziet zitten. En ik vind het ook een heel tof meske, hoewel ze mss wel te wild voor mij is (zij is ook 16 terwijl ik een brave 20-er wordt over een week) en hoewel ik er niet zooo hard voor warm loop, om het grof uit te drukken.

Aan de andere kant is er een meisje op mijn nieuwe kot dat ik heel mooi en lief en charmant vindt en die volges een vriendin van mij op kot al heel goed met mij opschiet ondanks ze meestal lang nodig om te ontdooien bij nieuwe mensen. Het probleem is daar wel bij dat ik nooit zal weten of ze ook maar het idee in haar kop heeft om samen iets te worden, omdat zij nooit iets zal laten blijken.

Snapt ge mijn dilemma? Aan de ene kant een meisje waar ik (volgens mij mezelf dan toch ) wel 'kans' op maak, maar niet zoo stapel op ben en aan de andere kant een meisje waar ik heel erg op gesteld ben, maar waar ik niks van kan weten en dus ook het serieuze risico loop om een blauwtje op te lopen.

Wat moet ik doen volgens jullie? Mij concentreren op de één of de ander?

Dank u . Oja, en ik heb nog nooit een echte relatie gehad, kwestie van mijn onervarenheid ook in het oog te behouden .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2005, 18:08
Cookie
Cookie is offline
Persoonlijk zou ik voor nr 2 gaan. Dat ze niets laat merken wil niet zeggen dat ze niets voelt.
Wees wel zeker van je keuze.
Oud 30-10-2005, 18:24
I C U
I C U is offline
Die tweede.

Wat heeft het voor zin om je te concentreren op iemand waar je toch al niet stapel op bent? Okay, leuk meissie, maar meer niet. Duidelijke zaak toch?
Die tweede: probeer haar te ontdooien, zoek haar op, praat met haar over simpele dingetjes en probeer haar zo uit haar tent te krijgen... Als ze een beetje los komt zal ze eerder geneigd zijn je te laten merken wat ze van je vindt. Vooral rustig aan doen trouwens! Wie niet waagt wie niet wint...
Oud 30-10-2005, 18:30
kusj
kusj is offline
keuze 2.
Ik had het ook , en heb voor keuze 1 gekozen, uiteindenlijk heb ik het na 5 weken uitgemaakt om iets met keuze 2 te beginnen en dat is ..

Alleen het probleem dat 1 en 2 nogal goede vrienden zijn
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 18:48
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Ehm, kiezen doe je op gevoel lijkt me, daar kan geen enkele forummer een rationele raad bij geven.
Zoals je zelf lijkt aan te geven, gaat je voorkeur stieken uit naar nr2 omdat je dat een leuker meisje vindt. Of je wel of geen kans bij iemand maakt, maakt in een geval van verliefdheid weinig uit.
En wanneer zij moeilijk contact maakt of laat blijken wat ze van je vindt, mag dat geen belemmering voor jou gevoel richting haar vormen. Dan toon jij toch wat je voor haar voelt, wie weet dat ze dan zelf ook wat gevoel durft te tonen.
Oud 30-10-2005, 18:51
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
WolterB schreef op 30-10-2005 @ 18:20 :
As I said before:
Als je 'moet' kiezen tussen 2, dan ben je op allebei niet verliefd genoeg
Oud 30-10-2005, 19:13
Cookie
Cookie is offline
Toepasselijke nick heb je trouwens.
Oud 30-10-2005, 19:22
havana
havana is offline
Citaat:
Cookie schreef op 30-10-2005 @ 20:13 :
Toepasselijke nick heb je trouwens.
Dat zeker

Maar sowieso ga voor nummer 2!
Wat heeft een relatie voor zin met een persoon die je wel leuk vind maar waar het ook bij blijft. En misschien is ze wel te verlegen om te zeggen wat ze van je vind en je kan het iig altijd proberen. En daarbij vind ik 20 en 16 toch wel een groot verschil in leeftijd wat ook problemen met zich mee kan brengen...
Oud 30-10-2005, 19:25
Anijs
Anijs is offline
Ligt eraan wat je wilt.

Wil je gewoon een meisje? nr. 1

Of...

Wil je echt een meisje dat je heel leuk vind? nr.2
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 20:23
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Je neemt met meisje nr 1 (zonder aan meisje nr 2 te vertellen) en vogelt ondertussen achter haar rug om uit hoe nr 2 over je denkt?

Oh nee, sorry, dat is ethisch niet verantwoord.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Anijs schreef op 30-10-2005 @ 20:25 :
Ligt eraan wat je wilt.

Wil je gewoon een meisje? nr. 1

Of...

Wil je echt een meisje dat je heel leuk vind? nr.2
Goh ja, wete, moest het in het onwaarschijnlijke geval lukken met het tweede meisje, dan ben ik wel zeker van plan om er werk van te maken om de relatie goed gaande te houden. Ik zie met haar gewoon zo'n idealistisch vredig beeld van ons beiden in een zetel, omdat ik zelf ook niet altijd even sociaal uit de hoek kan komen. Klinkt allemaal wat dom en verward mss, maar ja, als het met 2 iets wordt, dan hoop ik toch zeker op een vervolg. Bij 1 heb ik dat gevoel zo niet echt. Zo had ik het eigenlijk nog niet bekeken. Bedankt alleszins allemaal voor de denkpistes waar ik nog niet aan had gedacht. I love you all .

En ja, die nickname haha, nog niet bij stilgestaan, sloeg eerder op mij toen ik die had gemaakt, maarja, mss is dit wel een onderbewust teken .
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 20:53
Akilina
Akilina is offline
Je hebt een sterke voorkeur voor meisje 2, dus ik zou ook voor haar gaan. Gewoon proberen iets met haar af te spreken of nader tot haar te komen via één of andere manier. Ik snap je onzekerheid, maar ja, als jij het initiatief neemt, zul je wel snel genoeg merken of zij ook interesse in jou heeft. Ik denk echt niet dat je zo snel een blauwtje zult lopen. En wie niet waagt, wie niet wint.

Mocht na een tijdje blijken dat de interesse niet wederzijds is, dan kun je misschien altijd nog het contact verder aanhalen met meisje 1. Misschien dan niet met de opzet om een serieuze relatie met haar te beginnen, maar gewoon om leuk contact te hebben met iemand van het vrouwelijke geslacht.
Oud 30-10-2005, 21:14
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
havana schreef op 30-10-2005 @ 20:22 :
Dat zeker

Maar sowieso ga voor nummer 2!
Wat heeft een relatie voor zin met een persoon die je wel leuk vind maar waar het ook bij blijft. En misschien is ze wel te verlegen om te zeggen wat ze van je vind en je kan het iig altijd proberen. En daarbij vind ik 20 en 16 toch wel een groot verschil in leeftijd wat ook problemen met zich mee kan brengen...
Kvind dat leeftijdsverschil eigenlijk helemaal niet groot. kan prima toch?
Oud 30-10-2005, 21:59
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ga gewoon voor degene die je echt heel leuk vind. Ga op onderzoek uit en versier haar!
Oud 30-10-2005, 23:05
punxnotdead
punxnotdead is offline
Citaat:
WolterB schreef op 30-10-2005 @ 18:20 :
As I said before:
Als je 'moet' kiezen tussen 2, dan ben je op allebei niet verliefd genoeg
Bullshit imho. Je kan ook op 2 personen tegelijk erg verliefd zijn. Ik spreek uit ervaring.
(is wel heel vervelend trouwens)

ontopic
Je zegt zelf dat je meisje 2 leuker vind. Dan is de keuze makkelijk lijkt me.
Oud 30-10-2005, 23:30
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
punxnotdead schreef op 31-10-2005 @ 00:05 :
Bullshit imho. Je kan ook op 2 personen tegelijk erg verliefd zijn. Ik spreek uit ervaring.

ontopic
Verwar je liefde niet met lust? Dat heb ik vaak.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 07:35
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
punxnotdead schreef op 31-10-2005 @ 00:05 :

ontopic
Het kan ook, dat sluit ik in mijn stelling niet uit, maar dat het niet genoeg is, daar draait het in dezen om.
Als je in zo'n geval moet kiezen, moet je dat niet doen met je verstand, want voors en tegens afwegen is natuurlijk wel goed, maar dan blijf je uiteindelijk, mocht één van twee een relatie worden, zitten met het idee dat je ook voor de ander had kunnen kiezen en hoe dat dan zou gegaan zijn.
Ik denk dat de keuze gevoelsmatig moet zijn, de keuze waar jij je het meest prettig bij voelt en ook de keuze voor de persoon waar de TS (in dit geval) het meest voor voelt.
Dit hoeft dus níét de bèste keuze te zijn, maar misschien juist wel de meest moeilijke.
In dat geval ben je op één van twee toch meer verliefd dan de ander, dus niet op allbei even verliefd en is het gevoel voor de ander zwakker dan voor de één en logischerwijs moet je in zo'n geval, wil je achteraf geen spijt hebben, kiezen voor de persoon waar jij het meest voor voelt.
Oud 31-10-2005, 10:29
Spiteful
Spiteful is offline
Het lijkt mij gewoon veel te snel om nu al een keuze te maken... Ik zou het iig in jouw plaats nog echt niet weten. Ja, je voelt duidelijk meer voor nr 2, maar dat kan miss nog veranderen, je kent 1 nog nauwelijks. Maar ik gok toch dat je al een beetje verkocht bent aan 2.
Je kan overigens imo perfect stapel zijn op twee meisjes. Kheb het al verschillende keren voorgehad en dat is dikke pest. Je kan nl. gewoonweg niet kiezen tot er, na lange tijd, toch één 'favoriet' overblijft, met je verstand kiezen lukt toch niet goed, en mijn verstand raakt er ook niet altijd uit. De *****rij is dan nog dat ik blijkbaar vaak verliefd word op fantastische meisjes die ik van mijn leven niet volledig uit mijn kop kan zetten.
Kben een jaartje geleden om een of andere reden goed verliefd geworden op een mooi meisje dat ik nauwelijks kende, kzal haar Kat noemen, gewoon op uiterlijk zeg maar. Kheb er niets mee aangevangen, ze leek mij toch totaal onbereikbaar en kende haar tenslotte niet echt, maar niets aan te doen, het werd alleen maar erger. Een paar maanden geleden begon het dan toch wat te minderen, kzag haar niet zo veel meer, andere leuke meisjes leren kennen... Ik was alweer een beetje verliefd aan het worden op een ander meisje en ik denk dat zij mij ook wel leuk vond. Maar nu heb ik haar een paar weken niet meer gezien en toevallig K. beter leren kennen, ze is volgens mij wel geïnteresseerd in een vriend van mij . Guess what, t'is een heel leuk meisje en kben weer helemaal van de wereld. Nogal kansloos, maar ja, ik moet er mee leven. Gelukkig dat ik niet zo jaloers aangelegd ben, kzou er anders helemaal gek van worden...
Oud 02-11-2005, 20:57
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
seCond ChoiCe schreef op 30-10-2005 @ 19:05 :
VERHAAL
Zijt gij 'n Belg
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 20:59
maarten030
maarten030 is offline
Meisjes waaraan je twijfelt, nooit aan beginnen. De basis moet juist zijn dat je echt voor iemand gaat. De rest er omheen is gelul.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 20:18
.:zonnetje:.
.:zonnetje:. is offline
de 2de

dan maar de kans op een blauwtje kijk je gaat dan met iemand waar je van denkt te houde je kan ook met iemand gaan waar je niet van houd en je hele leven om het so maar te seggen der aan vast te sitten su6 der mee
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 15:31
nietzijweer
nietzijweer is offline
Nummer 2.

Als je haar niet echt leuk had gevonden had je het ook niet zo erg gevonden een blauwtje te lopen, succes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten