Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2005, 23:12
Barry K
Barry K is offline
Op dit moment ben ik een beetje aan het twijfelen over wat ik nou precies wil studeren, daarom post ik hier m'n verhaal en hoop wat reacties te krijgen wat m'n keuze kan verduidelijken (of er een andere kijk op geven).

Op dit moment studeer ik International Financial Management (engelstalige bedrijfseconomie) aan HES Amsterdam.. een HBO-studie dus... Ik heb hiervoor Havo N&T met Economie en M&o gedaan.

De studie die ik doe valt me een beetje tegen... niveau ligt laag, lesmethoden bevallen me niet, projecten sucken, de vakken die ik krijg zijn niet echt leuk en deze krijg ik volgend jaar ook nog.
Voor m'n gevoel wordt het een beetje leuker het 2e semester maar pas 'interessant' in de 3e of 4e.

Nu zou ik dus graag naar de universiteit willen. M'n wiskunde A1,2 of B1 diploma (vwo) lukt wel, en als ik m'n 'p' nou dit jaar haal dan....
wil ik graag 2 universiteits studies doen.
Economie (UvA; dat programma vind ik er erg leuk/interessant uitzien). Dit wil ik sowieso gaan doen omdat economie altijd het interessantst voor mij blijft, althans zo voelt het op dit moment.

En als '2e' studie:
Politicologie (UvA of VU)
Bestuur en Organisatie (VU; is volgens mij niet aan Uva)

Nou wil ik graag reacties van jullie horen;
Is het te doen om 2 betrekkelijk verschillende studies te doen?
Kan het?
Wat vinden jullie ervan?
etc.

Alvast bedankt voor de reacties...
Oud 30-10-2005, 23:35
Verwijderd
Twee studies is te doen. Voor iedereen, als je maar lang genoeg blijft studeren, en nog steeds voor redelijk wat studenten als je niet van plan bent de eeuwige student uit te hangen. Ik ben van plan om psychologie en biologie te gaan combineren; dat zijn ook twee erg verschillende opleidingen, en dat lijkt me toch wel te doen binnen min of meer de normtijd.

Ik denk alleen dat je als je van de havo afkomt al genoeg moeite zult hebben met 1 opleiding. Het percentage HBO-P-ers dat afvalt op de universiteit is heel hoog, en om dan met twee opleidingen te beginnen is dan misschien wat te hoog gegrepen. Maar: ik ken jou niet en weet jouw voorgeschiedenis niet. Misschien zou jij het aankunnen. Misschien niet. Dat is moeilijk te zeggen. Ik denk dat verreweg het grootste deel van de HBO-P-ers het niet aan zouden kunnen, maar een aantal zou het vast wel lukken.

Het lijkt mij dat je het beste kunt beginnen met alleen economie. Gaat dat je goed af, heb je tijd over en ben je bereid die tijd aan extra studeren te besteden, dan kun je altijd nog het daaropvolgende jaar beginnen met je tweede opleiding.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 01:03
Verwijderd
Citaat:
Friday schreef op 31-10-2005 @ 00:35 :
Het lijkt mij dat je het beste kunt beginnen met alleen economie. Gaat dat je goed af, heb je tijd over en ben je bereid die tijd aan extra studeren te besteden, dan kun je altijd nog het daaropvolgende jaar beginnen met je tweede opleiding.
Precies wat ik wilde zeggen. Probeer eerst je eerste jaar op de uni maar door te komen met al je studiepunten. Als je dat gemakkelijk afgaat kan je er altijd nog een tweede bijdoen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 07:09
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik ben het ook met Friday eens.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 07:18
Verwijderd
Viel Spass, denn.
http://www.minocw.nl/bhw/82/index.html
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 10:32
Iduna
Iduna is offline
Wat is er mis met één studie tegenwoordig? Liever één studie goed afronden, dan twee half afraffelen (of beiden goed afronden, maar geen 'sociaal leven' meer hebben ).

Ik zou eerst voor economie gaan, daar je p van halen en daarna wel weer verder zien of je er een tweede studie ernaast aankunt.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 15:01
Li
Li is offline
Ik zou inderdaad eerst maar even rustig aan 1 universitaire studie beginnen. Haal je dan je p met twee vingers in je neus en met een leuk sociaal leven ernaast? Dan kun je wellicht overwegen er een extra studie bij te doen. Het zou mij persoonlijk absoluut niet trekken, maar als je het aankunt lijkt het me prima.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 14:45
Briseïs
Briseïs is offline
Twee studies is op zich wel te doen, maar dan zul je er wel twee moeten hebben met relaties weinig studielast en vooral weinig contacturen, en dat zul je bij economie nu juist wél hebben.

En beginnen met één studie is sowieso beter.
Oud 01-11-2005, 22:46
Barry K
Barry K is offline
Ik heb nog een vervolgvraagje:

Economie op VU of UvA?
Politicologie op VU of Uva?
Oud 03-11-2005, 09:45
Verwijderd
Geen UvA. Überhaupt niet.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 10:24
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Barry K schreef op 01-11-2005 @ 23:46 :
Ik heb nog een vervolgvraagje:

Economie op VU of UvA?
Politicologie op VU of Uva?
UvA. VU is een ongezellige blokkendoos en zo heel veel scheelt de kwaliteit van het onderwijs nu ook weer niet. UvA heeft veel aanbod van vakken en masters en is heel gezellig Het is er alleen wel een ongelooflijke organisatorische puinzooi.
Oud 03-11-2005, 13:34
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 03-11-2005 @ 10:45 :
Geen UvA. Überhaupt niet.

Als je je keuze laat beinvloeden door het uiterlijk van een gebouw ben je wel heel stom bezig. Vu is stuk prettiger door de kleinschaligheid ervan. En alles (naja, bijna alles) is er tenminste goed geregeld.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten