Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Vraag & Aanbod

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2005, 21:31
teig
teig is offline
Omdat de nichtje van mijn vriend gaat verhuizen is er geen ruimte meer voor de kat. De kat is een echte buitenkat en in de nieuwe woning kan zij niet meer naar buiten.
Het is een cyperse kat, grijs. Net een jaar oud. Het is een lief beestje en verdiend een leuk plekje waar ze lekker buiten kan ravotten.

Het beestje is nu tijdelijk bij mijn schoonmoeder, maar omdat het niet echt botert met haar andere katten moet ze zo snel mogelijk een ander plekje.

Ze kan opgehaald worden in Wormer ( 20 km van amsterdam) en eventueel kunnen we haar ook een stukje wegbrengen maar dat is in overleg!

Wie helpt teigetje ( ja zo heet ze echt) aan een nieuw huis???
Advertentie
Oud 07-11-2005, 17:21
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Hoi! Ik ben al een tijdje aan het denken om een kat te nemen. Mn huisgenoot gaat binnenkort een tijdje naar het buitenland, en ik vind het toch wel gezellig als er nog iets rondloopt, hoe raar dat ook klinkt
Dus ik heb wel interesse.
Wat ik me afvroeg. Ik heb namelijk wel ervaring met katten, en ik heb van de dierenarts gehoord dat je katten het beste een tijd binnen kan houden als ze verhuizen, om zo aan de nieuwe omgeving te wennen, zodat ze niet weglopen en teruglopen naar hun oude stekkie.
Maar als deze kat dus echt zo'n buitenbeest is kan ik me haast niet voorstellen dat ze daar zin in heeft.
Wat is ze verder gewend kwa eten, 's nachts binnen blijven, kattenluikjes en dat soort toestanden?
Oud 07-11-2005, 17:34
pyres
pyres is offline
Citaat:
Niet Slaan schreef op 07-11-2005 @ 18:21 :
Hoi! Ik ben al een tijdje aan het denken om een kat te nemen. Mn huisgenoot gaat binnenkort een tijdje naar het buitenland, en ik vind het toch wel gezellig als er nog iets rondloopt, hoe raar dat ook klinkt
Dus ik heb wel interesse.
Wat ik me afvroeg. Ik heb namelijk wel ervaring met katten, en ik heb van de dierenarts gehoord dat je katten het beste een tijd binnen kan houden als ze verhuizen, om zo aan de nieuwe omgeving te wennen, zodat ze niet weglopen en teruglopen naar hun oude stekkie.
Maar als deze kat dus echt zo'n buitenbeest is kan ik me haast niet voorstellen dat ze daar zin in heeft.
Wat is ze verder gewend kwa eten, 's nachts binnen blijven, kattenluikjes en dat soort toestanden?
over dat binnen blijven.. dat moet je wel doen hoor
anders loopt dat beest gewoon gelijk weg

laat het een aantal weken "wennen"
ze raden het voor 3 maanden aan maar wij deden het voor 4 weken en dat ging ook
Oud 07-11-2005, 18:02
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
pyres schreef op 07-11-2005 @ 18:34 :
over dat binnen blijven.. dat moet je wel doen hoor
anders loopt dat beest gewoon gelijk weg

laat het een aantal weken "wennen"
ze raden het voor 3 maanden aan maar wij deden het voor 4 weken en dat ging ook
Ja, ik had inderdaad ook 3 maanden gehoord, dat lijkt me ook wel erg lang, zeker als zo'n beestje dat niet gewend is. Maar ik vind het altijd wel fijn om mn kat 's nachts binnen te houden, dus dan moet ie wel komen. Dat is wel het moeilijke van een 'opgevoede' kat overnemen denk ik, ze zijn al heel 'getraind' in hun doen enzo.
Oud 08-11-2005, 10:02
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Niet Slaan schreef op 07-11-2005 @ 19:02 :
Ja, ik had inderdaad ook 3 maanden gehoord, dat lijkt me ook wel erg lang, zeker als zo'n beestje dat niet gewend is. Maar ik vind het altijd wel fijn om mn kat 's nachts binnen te houden, dus dan moet ie wel komen. Dat is wel het moeilijke van een 'opgevoede' kat overnemen denk ik, ze zijn al heel 'getraind' in hun doen enzo.
Ik was ook verhuisd en nam mijn katten mee, maar het is idd wel zielig vond ik om ze binnen te houden, maar beter dan dat ze wegrennen ( ik woon naast een drukke weg) Ik ben na 3 weken ofzo met 1 kat naar buiten gegaan en steeds eventjes, eerst tillen en toen los laten en toen liet ik hem steeds langer en hij kwam gewoon terug en nu wil ie nooit meer naar binnen
Maar het werkt wel
Oud 08-11-2005, 19:17
Meadow
Meadow is offline
Oeh, dat zou ik ook best willen. Helaas mijn moeder niet... Ik hoop voor je dat je 'm krijgt en dat t goedgaat enzo .
Oud 09-11-2005, 11:35
Jolt
Jolt is offline
foto?
Oud 09-11-2005, 11:56
snoopy
snoopy is offline
Als Niet Slaan m niet wil heb ik wel interesse!
Oud 13-11-2005, 18:58
teig
teig is offline
sorry mensen,

Ze is van de week opgehaald door iemand uit de straat. Ik had het topic nog niet laten sluiten omdat ik zeker wilde weten dat alles daar goed zou gaan.
Maar teigetje aardt daar erg goed en moet idd nog een weekje of drie binnenblijven.
Advertentie

Regels voor berichten