Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2002, 21:04
Aerial
Aerial is offline
Ongeveer anderhalf jaar geleden raakte ik bevriend met iemand die ik K. zal noemen. K. zat in een parallelklas en we raakten bevriend toen we een paar keer met dezelfde excursies meegingen. Hij werd een steeds betere vriend van me, maar sinds ongeveer driekwart jaar zit ik me ongelofelijk te ergeren aan zijn gedragingen. K. is onverzorgd, praat constant over alleen zijn problemen, vraagt heel veel aandacht van me terwijl ik helemaal geen zin meer heb om met hem te praten, maar dat wil ik hem niet zeggen want dan grijpt hij dat weer aan als een kans om nog meer tegen me te praten of juist om zichzelf iets aan te doen... Ik weet niet meer wat ik moet doen..
help...
Oud 17-06-2002, 00:07
rabecca
rabecca is offline
1) eerlijk zeggen dat je afstand wil nemen.

2) om iets kleins ontzettende ruzie maken en hem niet meer aankijken
Oud 17-06-2002, 16:16
damaetas
damaetas is offline
pff; zit ook nbtje met dat probleem, gelukkig zie ik hem nu minder.

je zou een paar keer een gesprek kunnen afbreken (niet te plots hoor) zodat hij zelf minder zin krijgt om met je te praten. heeft hij geen andere vrienden dan?
Oud 17-06-2002, 16:31
Rosie
Rosie is offline
Mij lijkt het wel zo eerlijk om eerlijk er een ont to one gesprek over te hebben..
En als vriendschap maar van 1 kant komt groei je toch wel uit elkaar...

Succes ermee..

xxxx Rosie
Oud 17-06-2002, 17:54
Verwijderd
oeh, dat probleem had ik ook ja.. was bevriend geraakt met een meisje wat op een gegeven moment helemaal 't verkeerde pad op ging enzo.. mede door mij, want door mij had ze weer zelfvertrouwen, en toen raakte ze echt compleet van alle remmen..

is me pas een paar weken geleden gelukt om haar officieel te dumpen, toen ik gehoord had dat ze door de school had lopen lullen over dat ik suicidaal was en dat ik mezelf paranoide noem omdat ik dat van mezelf vind of iets dergelijks.. (kuch, het is een nummer van black sabbath).. dat ik mn kat met hekserij heb zwanger gemaakt om later de kittens te offeren, kortom: echt een hele hoop onzin.. toen was ik echt ontzettend kwaad geworden en haar gezegd dat ik haar niet meer wil zien en dat als ze zo doorgaat ze helemaal geen vrienden meer overhoudt.. achteraf bleek dat ze niet alles had geluld wat me is verteld, maar ik ben toch blij dat ik het heb gedaan..

vooral als ik zo zie wat ze allemaal aan het doen is, ze heeft onlangs twee tepelpiercings, een neuspiercing en een tattoo genomen.. 'voor de lol' zoals ze het uitdrukte. van welk geld dan? van gejat geld. Ja, dat bedoel ik dus..
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 19:11
Aerial
Aerial is offline
tnx voor jullie replies..een one to one-gesprek zie ik niet zitten, ik kan sowieso niet goed met iemand praten dus dat gaat niet. Ik denk dat hij het zelf intussen ook wel doorheeft dus ik ontloop hem gewoon enzo..
Reageren

Regels voor berichten