Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2005, 02:21
D@mien
D@mien is offline
Ik heb dus automatische updates op mijn computer aanstaan, en hij vraagt lief of hij dingen mag installen enzo, maar als ie klaar is dan krijg ik vaak zo'n popup die vraagt of ik nu wil rebooten of later. Als je op 'later opnieuw opstarten' rost dan gaat hij naar je sys.tray en komt hij om de 10 minuten naar boven om dezelfde vraag te stellen. Ik wil dit gezeur zo graag uitschakelen, maar de enige manier die ik weet is de service stoppen..en dat is weer zo'n gedoe steeds...
Ik vroeg mij dus af of iemand een manier weet om ervoor te zorgen dat ik 1x kan kiezen wanneer ik wil opstarten (nu of later) en dat ie vervolgens gewoon stopt met zeuren...
Oud 10-11-2005, 08:08
dafelix
dafelix is offline
afaik doet hij dat niet, alleen na een reboot (of windows-update service uitschakelen, of alle ballontjes uitschakelen)
Oud 10-11-2005, 09:07
T_om
T_om is offline
hmm, dit is geen ballontje. Ik zit zelf nu ook te werken met die !^%#* popup Helpt ook wel om em uit beeld te slepen, blijft ie daar lekker staan. Of ff snel rebooten |-)
Oud 10-11-2005, 10:15
Wammus
Wammus is offline
Waarom reboot je niet gewoon na het instaleren van de updates. Dan ben je van het gezeik af en zo lang duurt het ook weer niet (hier ongeveer 20 seconden).
Oud 10-11-2005, 10:33
Verwijderd
Dat is vast wel ergens in de registry aan te passen, maar ik weet echt niet waar. Meestal restart ik maar gewoon, dat moet vroeg of laat toch.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 10:35
Verwijderd
Als je 'm handmatig updatet krijg je die onzin niet.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 12:13
M@rco
M@rco is offline
Dat kan niet. De enige oplossing is gewoon opnieuw opstarten en zó lang duurt dat nou ook weer niet. Het is maar één keer per maand, waar maak je je druk om?

Bovendien, hoe eerder je die updates hebt geïnstalleerd, hoe beter:
http://tweakers.net/nieuws/39783
Oud 10-11-2005, 12:17
Verwijderd
Citaat:
hppa schreef op 10-11-2005 @ 11:35 :
Als je 'm handmatig updatet krijg je die onzin niet.
Dan moet ik er weer om denken. Het leuke aan computerrs is nou juist dat ze een hele hoop dingen voor jou kunnen doen, zodat je er zelf niet meer om hoeft te denken.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 12:26
dafelix
dafelix is offline
onwetendheid is de grooste fout in security, mijn inziens is 't dus beter handmatig te doen, ipv alles klakkeloos aan je OS over te laten

overigens, afaik komen er 2x per maand (de 2e en 4e dinsdag) patches uit, en checkt windowsupdate meerdere keren per dag. beetje nutteloos
Oud 10-11-2005, 14:24
M@rco
M@rco is offline
Vertrouw je je OS niet?
Ik zie niet in wat handmatig updates installeren voor meerwaarde heeft, het levert je alleen onnodige extra muisklikken op.

En dat AU meerdere keren per dag checkt is helemaal niet nutteloos, stel dat er onverhoopt tussentijds tóch een update komt?

Laatst gewijzigd op 10-11-2005 om 14:27.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 14:31
Verwijderd
Citaat:
dafelix schreef op 10-11-2005 @ 13:26 :
onwetendheid is de grooste fout in security, mijn inziens is 't dus beter handmatig te doen, ipv alles klakkeloos aan je OS over te laten
Neau shit. Ik ben dan ook niet onwetend maar heb er bewust voor gekozen dit en dat automatisch te laten doen, na uiteraard eerst te hebben gecontroleerd of dat op de lange termijn wel goed zou gaan.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 01:46
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 10-11-2005 @ 13:17 :
Dan moet ik er weer om denken. Het leuke aan computerrs is nou juist dat ze een hele hoop dingen voor jou kunnen doen, zodat je er zelf niet meer om hoeft te denken.
Correct.

Wat mij altijd opvalt is dat Windows XP ofwel heel erg vaak die site controleert, ofwel altijd op een verkeerd moment. Multiplayer-games onderbroken zien worden doordat Windows Update denkt dat er iets kritieker is dan mijn speelplezier, is erg vervelend.

(Terzijde, ik vind mijn systeem (achter een hardwarematige firewall) veilig genoeg om maar eens in de paar weken te updaten, maar kan me voorstellen dat velen daar anders over denken.)
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 08:40
T_ID
T_ID is offline
Uitzetten en een keer in de zoveel tijd zelf updaten. Een manier om van die automatisch bepaalde zooi af te komen zonder direct alle updates stil te zetten heb ik nog niet kunnen vinden.
Reageren

Regels voor berichten