Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen 2005

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2005, 18:24
Verwijderd
Ik heb er echt niks mee.
Ik vind het niet eens leuk en er is geen sfeer wat ik wel met de kerst heb.
Dat je als kind voor de gek wordt gehouden en dan eigenlijk cadeautjes krijgt van je ouders slaat nergens op.
Niet dat ik toen klaagde, maar goed.

Nee, voor mij mag Sinterklaas weg.
En als ik zelf knideren heb, verhuis ik wel naar een ander land.
Advertentie
Oud 10-11-2005, 18:29
Bloem
Bloem is offline
Ik vind het superleuk, echt zo'n beetje het gezelligste feest van het jaar Wij vieren het thuis altijd met surprises en kadootjes, en gewoon al dat gedoe vooraf, erachter proberen te komen wie wie heeft enzo Veel leuker dan kerst!
coopergirl
coopergirl is offline
Met Sinterklaas zelf heb ik niet zoveel. Het is meer de sfeer er omheen die ik leuk vind. Sinds vorig jaar geloofd mijn jongste zusje niet meer.. Best jammer
Bij ons is het altijd een gezellige avond met z'n 5en, warme chocolademelk erbij, vervolgens een glas fles rode wijn erbij <3 En dan cadeautjes
catootje
catootje is offline
De voorpret is voor al leuk!!
Verwijderd
Ik vind het leuk. Er is hier juist wel sfeer, famillie komt hier naar toe, gourmet stel komt tevoorschijn, en cadeautjes uitpakken.
Oud 10-11-2005, 18:32
Verwijderd
Sinterklaas is geniaal.
Oud 10-11-2005, 18:39
Lipgloss
Lipgloss is offline
Ik vind Sinterklaas belachelijk en luguber.
Belachelijk omdat die ouders hun kinderen gewoon voorliegen
Luguber omdat we vieren dat die gozer DOOD is, we vieren zijn sterfdag...
Oud 10-11-2005, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Lipgloss schreef op 10-11-2005 @ 19:39 :
Ik vind Sinterklaas belachelijk en luguber.
Belachelijk omdat die ouders hun kinderen gewoon voorliegen
Hoezo vieren we z'n sterfdag nou weer?
Oud 10-11-2005, 18:49
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
Ik vind Sinterklaas belachelijk en luguber.Belachelijk omdat die ouders hun kinderen gewoon voorliegen
Je bent nu twaalf. Wordt het niet eens tijd dat je de waarheid leert te accepteren?
Citaat:

Zelf vind ik het een übergezellig feest. Vooral lekker nostalgisch, omdat ik het vroeger altijd zo spannend vond.
Oud 10-11-2005, 18:51
MTpower
MTpower is offline
Ik vind het voor kleine kinderen, ik doe er niet meer aan
Oud 10-11-2005, 18:53
Quay
Quay is offline
het spreekt me helemaal niet meer aan omdat ik geen kindje meer ben en we het niet vieren
Oud 10-11-2005, 18:55
Syzygy
Syzygy is offline
Eens kijken....

- truffelpepernoten
- heel veel chocola
- en cadeaus

Point made.
Oud 10-11-2005, 19:01
Verwijderd
Ik vind het heerlijk en een enorm mooi gebaar naar kinderen, echt een dag speciaal voor hen en voor hen voelt dat ook enorm fijn. Tenminste, zo voelde het voor mij wel vroeger. Heel spannend en leuk en gezellig. Je was er ook weken mee bezig. Op school dingen knutselen, liedjes leren, intocht kijken, schoen zetten (en hem 's ochtends vroeg snel gaan pakken en in bed leeg eten ) en dan uiteindelijk pakjesavond. Heerlijk, echt zo'n ceremonie, super fijn

Ik vind het nu nog steeds leuk om het te vieren, schoen zetten met m'n zus, intocht kijken. Echt super

(En voorliegen, mja, vind ik niet, 't is gewoon een soort grote fijne verrassing, 't enige neppe eraan is dat die oude man eigenlijk helemaal niet zo oud is en dat zwarte pieten echt niet alle pakjes rond brengen, maar kinderen krijgen toch nog steeds fijn snoepgoed en leuke cadeautjes.)
Oud 10-11-2005, 19:08
Verwijderd
Ik vind Sinterklaas erg leuk, het is net jarig zijn want er is snoep en er zijn cadeautjes en je gaat dingen met familie en/of vrienden doen, alleen dan is het net of iedereen tegelijk jarig is
En de voorpret is ook geweldig, schoentjes zetten, kinderen die op school dingen doen, volwassenen en oudere kinderen die druk bezig zijn met cadeautjes en lootjes en suprises, heerlijk
Oud 10-11-2005, 19:15
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Sinterklaas > Kerst, dat moge duidelijk zijn. Lekker snoepen enzo

En dat naïeve van die kinderen, ik vind dat prachtig Ze zijn ook allemaal zo blij met die zut in de zweetschoentjes
Oud 10-11-2005, 19:47
Zwoek
Zwoek is offline
Doet me niet zo veel meer. Kerst vind ik veel gezelliger.
Pepernoten blijf ik overigens gewoon eten
Oud 10-11-2005, 19:51
Verwijderd
Uit de topictitel blijkt gewoon al gelijk wat de TS van Sinterklaas vindt.

Ik vind Sinterklaas opzich wel leuk, maar we doen er tegenwoordig zo goed als niet meer aan. Krijgen een envelopje van de oma's met een 'Koop zelf maar iets leuks'. Erg fijn, maar nee, zo zag ik Sinterklaas toch niet voor me eigenlijk...
En nu doen we thuis toch maar weer surprise, mijn moeder gelijk zeuren dat ze er niet teveel tijd aan gaat besteden enzo (dan denk ik; doe dan níet mee, als je het niet leuk vindt). Ik heb voor de vierde keer (van de zes) mijn zusje. En geen tijd om een leuke surprise te maken.
Maarja..
Oud 10-11-2005, 20:04
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
hppa schreef op 10-11-2005 @ 19:32 :
Sinterklaas is geniaal.
Meer kan ik er niet over zeggen.
Oud 10-11-2005, 20:14
wizkid
wizkid is offline
Ik vind de sfeer rond Sinterklaas wel heel leuk en als je ziet hoe kleine kinderen nog ermee omgaan Van mij mag ie blijven
Oud 10-11-2005, 20:22
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Ik ben verliefd op sinterklaas. (L)
Oud 10-11-2005, 20:32
Uice
Uice is offline
Sinterklaas is het gaafste feest dat er is. Wint het met gemak van Kerst (flikker op met Kerst).
Oud 10-11-2005, 20:32
Uice
Uice is offline
Citaat:

Nee, we vieren zijn geboortedag als heilige.
Oud 10-11-2005, 20:42
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Citaat:
Juice schreef op 10-11-2005 @ 21:32 :
Ja, en hij was heel lief. (L)
dus een beetje respect voor de oude man hé lipgloss
Oud 10-11-2005, 21:25
Verwijderd
Sinterklaas is juist leuk! Volgens mij vind ik het nu nog zo leuk omdat ik weet hoe leuk ik het vroeger vond. Spannend, maar erg leuk altijd!
En trouwens nu ook nog met suprises voor elkaar maken, super leuk allemaal hoor.

Kerst dat vind ik een beetje een saai feest waarop je gezellig met de familie bij elkaar moet komen en veel (en lekker) moet eten.
Oud 10-11-2005, 21:28
Verwijderd
mijn broertje scheit altijd 3 kleuren in zn broek als het bijna tijd is om de eerste zak voor de deur te droppen
Advertentie
Oud 10-11-2005, 21:37
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Als je nog klein bent, is het nog heel leuk en spannend allemaal. Nu doet het me niet zoveel meer. Het schept natuurlijk wel meer sfeer als de winkels mooi versierd zijn in Sint-stijl. Jammer dat het meer en meer verdrongen wordt door Kerst.

Wat ik ook heel leuk vind, is de bekende sketch van Toon Hermans over Sinterklaas. Wie weet welke ik bedoel?
Oud 10-11-2005, 21:49
Subject
Subject is offline
Sinterklaas is het geniaalste feest ooit.
En kerst moet oprotten, ik haat dat.
Oud 10-11-2005, 21:53
Verwijderd
Hoewel het sinterklaasfeest eigenlijk meestal gewoon draait om een gigantische leugen van ouders naar hun bloedeigen kinderen toe, zou ik het toch echt voor geen goud kunnen missen! Het Sinterklaasfeest is zo sfeervol en het maakt kinderen zo blij! Ik hou ervan...

Nee met kerstmis heb ik ook niet veel. Het is benauwend stug aan de religie gebonden, waardoor ik me tijdens kerst altijd het buitenbeentje voel. Alsof ik ergens aan meedoe waaraan ik niet mee mag doen.

Bij Sinterklaas voel ik me altijd welkom! Dus die heeft zeker mijn voorkeur.
Oud 10-11-2005, 22:01
Verwijderd
Citaat:
chocomelsletje schreef op 10-11-2005 @ 21:22 :
Ik ben verliefd op sinterklaas. (L)
ik ook<3
Oud 11-11-2005, 02:07
Wammus
Wammus is offline
Ten eerste vind ik het belachelijk dat de pepernoten al begin oktober in de winkel liggen.Ok pepernoten zijn wel chill maar het lijkt er zo wel heel erg op dat Sinterklaas commercieel compleet uitgemolken word. Een beetje ongeloofwaardig vind ik het ook wel voor kinderen die er nog wel in geloven. Die zien ineens pepernoten en asociëren dat met Sinterklaas en Zwarte Piet terwijl die pas 2 maanden later op tv officëel in Nederland aankomen.

Het Sinterklaasfeest zelf vind ik wel cool. Vooral de naïviteit van de kleine kinderen vind ik geweldig. Als je ze als Zwarte piet een hand voll pepernoten geeft en ze helemaal blij ziet worden. Of een kind dat onwijs hard z'n best heeft gedaan om een mooie tekening te maken, en vervolgens dolsblij is als hij die na 3 kwartier in de rij staan hem dan toch eindelijk aan Sinterklaas mag geven en op de foto mag vind ik geweldig om te zien.

Ook lootjes trekken en surprises maken vind ik cool. Alleen gedichten schrijven is kut maarja dat hoort erbij.

Het kerstfeest vind ik nergens op slaan. Waarom zouden we in godsnaam gaan bidden voor vrede op aarde? Iedereen moet toch in staat kunnen zijn te bedenken dat dit simpelweg niet mogelijk is.

De sfeer daarbij vind ik wel veel beter dan bij Sinterklaas. Een kerstboom met niet te felle kerstliedjes, kaarsjes op tafel en een heel laag gedimd lampje heeft gewoon wat.
Oud 11-11-2005, 05:45
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 10-11-2005 @ 21:32 :
zijn geboortedag is 6 december, 5 december = sterfdag
Oud 11-11-2005, 06:06
Verwijderd
Stom. En kerst is ook stom. Alles wat met schreeuwerige jankkinderen te maken heeft is stom.

En vooral Sinterklaas. Rood staat hem niet.
Oud 11-11-2005, 06:24
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 10-11-2005 @ 19:29 :
Ik vind het superleuk, echt zo'n beetje het gezelligste feest van het jaar Wij vieren het thuis altijd met surprises en kadootjes, en gewoon al dat gedoe vooraf, erachter proberen te komen wie wie heeft enzo Veel leuker dan kerst!
Oud 11-11-2005, 06:37
Uice
Uice is offline
Citaat:
Katje schreef op 11-11-2005 @ 06:45 :
zijn geboortedag is 6 december, 5 december = sterfdag
Sterfdag = geboortedag als heilige.

Het is trouwens ook niet waar wat je zegt, zijn sterfdag is 6 december en zijn geboortedag is onbekend. Waarom Sinterklaas op de vijfde gevierd wordt weet ik niet.
Oud 11-11-2005, 07:42
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Sinterklaas is geweldig
Ik vind het altijd *zo* gezellig! Je bent met vrienden (of familie) onder elkaar en de sfeer is lekker ontspannen en giegelig. Verder is de voorpret natuurlijk geweldig (wie heeft wie) en op de dag zelf alle leuke gedichten

Kerst is ook leuk, maar anders. Kerst is warm en knuffelig. Sinterklaas is kinds en gezellig
Oud 11-11-2005, 07:58
flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Juice schreef op 11-11-2005 @ 07:37 :

Het is trouwens ook niet waar wat je zegt, zijn sterfdag is 6 december en zijn geboortedag is onbekend. Waarom Sinterklaas op de vijfde gevierd wordt weet ik niet.
misschien wil hij met zn verjaardag weer 'thuis' in spanje zijn
Oud 11-11-2005, 08:18
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 11-11-2005 @ 07:37 :

Kerstavond is de avond vóór eerste kerstdag, op die manier is, denk ik, sinterklaasavond de avond vóór sinterklaasdag.
Oud 11-11-2005, 08:27
Naru
Naru is offline
ik vind sinterklaas altijd wel wat hebben, vanwege al die kleine kinderen die dan druk in alle speelgoedwinkels rond lopen te rennen en te gillen en opgewonden zijn..

kerst daarentegen vind ik wel leuker, de sfeer is leuker en gezelliger en ik vind het verhaal erachter mooi
Oud 11-11-2005, 10:13
Verwijderd
Citaat:
hppa schreef op 10-11-2005 @ 19:32 :
Sinterklaas is geniaal.
Oud 11-11-2005, 11:40
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik vind het altijd reuze gezellig! Maar het was natuurlijk leuker toen ik erin geloofde. Maar nu doen we suprises en dat is nog steeds hartstikke leuk om te doen!
Oud 12-11-2005, 12:38
Femic
Femic is offline
Ik heb een stukje van de intocht op TV gekeken en dat vond ik eigenlijk wel weer heel leuk. Al die kinderen met gloeiende wangen en glinsterende ogen van de opwinding, helemaal gelukkig. Ik vind 't leuk dat we zo'n traditie hebben. Vorig jaar hebben we thuis geen Sinterklaas gevierd, maar op mijn initiatief doen we dat dit jaar wel weer en dat vind ik eigenlijk wel heel gezellig
Oud 12-11-2005, 23:14
Vice
Vice is offline
Ik vind het idioot dat ouders tegen hun kinderen liegen. Eerst zeggen dat Sinterklaas wel bestaat en daarna zeggen dat het gewoon een kerel verkleed in jurk en baard is.
Oud 12-11-2005, 23:23
Faerie
Faerie is offline
Citaat:
Vice schreef op 13-11-2005 @ 00:14 :
Ik vind het idioot dat ouders tegen hun kinderen liegen. Eerst zeggen dat Sinterklaas wel bestaat en daarna zeggen dat het gewoon een kerel verkleed in jurk en baard is.
dat hoort gewoon bij je jeugd vind ik.
het is gewoon echt hartstikke leuk voor kinderen.

Kerst vind ik nu trouwens leuker en veel gezelliger. Sinterklaas vind ik eerlijk gezegd meer voor kinderen, en in mijn familie zitten verder geen kinderen.
Oud 20-11-2005, 14:14
DP17
DP17 is offline
Afschaffen!!

Gister was ik in Groningen, echt duizenden kinderen die daar de sint stonden op te wachten. Niet normaal joh, en volgend jaar horen ze dat ie niet bestaat kom aan zeg.......... sinterklaas is alleen naar maar goed voor de omzet van speelgoed!

Het is één grote commerciële stunt
Oud 20-11-2005, 17:15
Vice
Vice is offline
Citaat:
Faerie schreef op 13-11-2005 @ 00:23 :
dat hoort gewoon bij je jeugd vind ik.
het is gewoon echt hartstikke leuk voor kinderen.

Kerst vind ik nu trouwens leuker en veel gezelliger. Sinterklaas vind ik eerlijk gezegd meer voor kinderen, en in mijn familie zitten verder geen kinderen.
Ik vind kerst ook voor kinderen.
Oud 20-11-2005, 17:36
Verwijderd
Citaat:
DP17 schreef op 20-11-2005 @ 15:14 :
Afschaffen!!

Gister was ik in Groningen, echt duizenden kinderen die daar de sint stonden op te wachten. Niet normaal joh, en volgend jaar horen ze dat ie niet bestaat kom aan zeg.......... sinterklaas is alleen naar maar goed voor de omzet van speelgoed!

Het is één grote commerciële stunt
Het is ook goed voor het plezier van kinderen! Dat zeg je zelf: duizenden (echt?) kinderen die staan te wachten... dat zouden ze niet doen als ze het niet leuk zouden vinden he . Daarbij boeit het toch niets of de speelgoedwinkels meer omzet maken? Dat is alleen maar goed voor de economie (en ook wel leuk voor de eigenaars van de winkels).
Oud 20-11-2005, 20:16
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Op zich is het wel grappig, maar omdat ik het al jaren niet meer vier heb ik er eigenlijk niet veel meer mee.
Oud 20-11-2005, 20:42
Verwijderd
Sinterklaas moet blijven!

al is het alleen om de chocoladepepernoten
Oud 24-11-2005, 12:18
saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:
Nebula schreef op 10-11-2005 @ 19:49 :

[afbeelding]
hihi lol
Oud 24-11-2005, 15:51