Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
een land mag nit zomaar de privacy van burgers schenden als er geen aanleiding voor is oid ik weet het niet meer precies maar ik heb dat iig gebruikt bij een debat over zelfde soort stelling |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
1. Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op eerbiediging van zijn persoonlijke levenssfeer. 2. De wet stelt regels ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer in verband met het vastleggen en verstrekken van persoonsgegevens. 3. De wet stelt regels inzake de aanspraken van personen op kennisneming van over hen vastgelegde gegevens en van het gebruik dat daarvan wordt gemaakt, alsmede op verbetering van zodanige gegevens. Art. 8 EVRM 1. Eenieder heeft recht op eerbiediging van zijn privé-leven, zijn gezinsleven, zijn huis en zijn briefwisseling.” Er staat dus wel degelijk iets in de Gw en EVRM. Ook in de gemeentewet dacht ik, maar dat weet ik niet meer uit m'n hoofd. Overgens mag bv de burgemeester een gebied aanwijzen waar preventief gefouileerd mag worden. Voetbalwedstrijden wordt ook al preventief gefouilleerd. Maar ik vind het wat overdreven om in het gehele centrum zo'n gebied aan te wijzen. Wordt de sfeer niet beter op, kans groot dat allochtonen zich nog meer gediscrimineerd voelen. [edit] Hier stukje over het betreffende artikel in de gemeentewet. http://www.hetccv.nl/geweld/geweldin...ieffouilleren/ Artikel 151b gemeentewet 1. De raad kan bij verordening de burgemeester de bevoegdheid verlenen om bij verstoring van de openbare orde door de aanwezigheid van wapens, dan wel bij ernstige vrees voor het ontstaan daarvan, een gebied, met inbegrip van de daarin gelegen voor het publiek openstaande gebouwen en daarbij behorende erven, aan te wijzen als veiligheidsrisicogebied. In een veiligheidsrisicogebied kan de officier van justitie de bevoegdheden, bedoeld in de artikelen 50, derde lid, 51, derde lid, en 52, derde lid, van de Wet wapens en munitie toepassen. 2. De burgemeester gaat niet over tot aanwijzing als veiligheidsrisicogebied dan na overleg met de officier van justitie in het overleg, bedoeld in artikel 14 van de Politiewet 1993.
Laatst gewijzigd op 14-11-2005 om 17:41. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Jouw politieke partij WärteR | 153 | 21-11-2006 18:07 |