Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2005, 16:09
aapje
aapje is offline
Helaas wonen er mensen bij ons in de straat die absoluut niet met dieren om kunnen gaan. Er is al eens een kat bij hen weggehaald door de dierenbescherming omdat dat beestje helemaal kaal was (dat hoorde niet nee). Ze nemen er steeds nieuwe dieren bij, en dan gaan ze degene die ze al langer hebben verwaarlozen. Zo hebben ze een heel schattig schildpadpoesje, wat 24-7 buiten loopt. Het is egt heel zielig, zodra wij hier de deur open doen probeert dat beestje zich naar binnen te wurmen omdat hij het koud heeft volgens mij. Het beestje krijgt geloof ik wel eten maar daar is ook alles mee gezegt. Kan ik hiervoor misschien de dierenbescherming bellen of mag dit wat die mensen doen gewoon?
Oud 16-11-2005, 16:18
Verwijderd
Wat doen ze dan?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 16:23
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Katje schreef op 16-11-2005 @ 17:18 :
Wat doen ze dan?
Verwaarlozen.

Bel M.
Oud 16-11-2005, 17:31
wizkid
wizkid is offline
Je kan denk ik wel bellen, ze hebben al eerder een katje weggehaald zeg je dus dan gaan ze heus wel kijken. Grote kans dat dit katje ook wordt weggehaald.
Is het niet zo dat mensen ook een verbod kunnen krijgen, zodat ze niet steeds nieuwe dieren kunnen nemen?

site dierenbescherming
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 22:41
Stefanie
Stefanie is offline
Je kunt het altijd proberen...
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 17:52
aapje
aapje is offline
Het punt is dat het beestje in de stromende regen buiten loopt en niet naar binnen kan. NU looptie heel de tijd bij ons rond, krabt met mn zn pootjes aan de deur en loopt heel de tijd zielig te miauwen. Het is echt zielig want hij is continue zeiknat enzo, zodra wij de deur open doen vliegtie naar binnen, maarm n broer en zus zijn hardstikke allergisch en vinden dat dus niet zo fijn.
De dierenbescherming weet niet dat die andere kat van hun was, die liep ook verwaarloosd rond en mensen hebben de dierenbescherming gebeld omdat hij helemaal kaal was. Ze wisten toen alleen niet van wie hij was. Ik hoorde dat pas een paar maanden nadat hij weggehaald was, anders had ik ze wel verteld van wie hij was.
Oud 17-11-2005, 17:59
HypocrieteTeef
HypocrieteTeef is offline
Dierenbescherming bellen, anders gewoon dat beest binnenlaten en een eind verderop verkopen.
Oud 17-11-2005, 18:49
Bloem
Bloem is offline
Bellen en het verhaal uitleggen, als er al eerder een kat is weggehaald zullen ze wel geregistreerd staan, en dan komen ze denk ik eerder kijken. Hebben jullie tot die tijd geen schuur ofzo, waar het beestje kan schuilen? Is niet ideaal natuurlijk, maar dan kan 'ie met de regen iig even droog zitten..
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 18:50
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
wizkid schreef op 16-11-2005 @ 18:31 :

Is het niet zo dat mensen ook een verbod kunnen krijgen, zodat ze niet steeds nieuwe dieren kunnen nemen?
Ja, maar dan moeten ze het wel héél bond maken volgens mij, dan is dit niet 'erg genoeg' hoe triest het ook is
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 11:20
Verwijderd
An sich kunnen katten zich best redden, hoor, zelfs al regent 't. Snap niet dat hij zelf al niet een droog plekje zoekt ergens...

Maar goed, je kunt altijd bellen. Als ze ook andere dieren hebben, denk ik niet dat die kat 't slechtste af is.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 05:49
herby
herby is offline
Zijn ze dr wel eens op aangesproken? misschien zijn ze wel hardstikke labiel en begrijpen ze niet dat een dier ook een levend wezen is
Oud 30-11-2005, 07:48
Flowerless
Flowerless is offline
Hier in de buurt was er ook zo iemand, Een hele mooie raskat, liet ie gewoon buitenzwerven hij gaf die kat geen eten of niks. Toen was dat katje (poesje ) zwanger geraakt, katjes gehad gewoon buiten in de bosjes, maar had ze persoonlijk al die katjes stuk voor stuk in de buurvrouw haar schuur neergelegt. Toen hebben we de dierenbescherming gebeld, en heeft die de katjes en de moederpoes opgehaald , die man kreeg uiteindelijk op zijn kop en moest voor het asiel betalen.

Dus in jou geval kan je beter wel bellen!
Lijkt me wel het beste, want wie weet wat ze allemaal nog verder gaan uitspoken....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten