Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2005, 16:44
Fleurop
Fleurop is offline
Mijn vriendin en ik willen waarschijnlijk komend zomer met de auto naar België crossen. We hebben nog niet zo lang ons rijbewijs, dus willen we niet direct naar Spanje of Zuid-Frankrijk. En eigenlijk kennen we beiden België nog helemaal niet.

Wij zijn allebei voor een vakantie met cultuur. Veel plaatsjes en steden bekijken, musea, bezienswaardigheden etc. We nemen een tentje mee en willen overnachten op campings. Campings waar wel gezelligheid is en ook jongeren komen (maar ook weer geen alleen-voor-jongeren-camping)

Mijn vraag: wat mogen wij absoluut niet missen? Tips? Leuke campings? Wat zijn de kosten in vergelijking met Nederland? Uitgaan? Plassen of meren waar je kunt zwemmen? etc.
Advertentie
Oud 17-11-2005, 17:48
Pierreke
Pierreke is offline
Welk deel van Belgie wil je zien? de Ardennen of de kusstreek. Ik weet niet hoe lang je wilt gaan, maar in de Ardennen zijn veel leuke dingen te doen! Leuke plaatsjes ook nog! La Roche en Ardenne is wel leuk om eens doorheen te gaan en als je van oorlogsmusea houd kun je ook daar eens kijken, verder heb je er nog een prachtig kasteel!
Oud 17-11-2005, 21:58
Verwijderd
Antwerpen is zooo een leuke stad!
Oud 20-11-2005, 01:02
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Als ik aan België denk als vakantiebestemming denk ik aan de Ardennen, heerlijke plek voor buitensporten. Maar volgens mij zoek je dat niet zo. Mocht je dat toch willen zou ik omgeving Houfallize ( hoe schrijf je dat? ) eens bekijken.
Oud 21-11-2005, 14:08
Fleurop
Fleurop is offline
We hebben nog niet echt een bepaald deel in ons hoofd, maar willen dan ook niet op 1 vaste plek blijven hangen. Dus alle tips zijn welkom
Oud 23-01-2006, 10:31
Tejay
Tejay is offline
Brugge moet je zeker doen! En dat zeg ik niet omdat ik er in de buurt woon. Elke keer ik er kom ben ik er nog van onder de indruk. Heb nog geen enkele stad in België gezien die Brugge evenaart.
De kleinschaligheid, de oudheid, de gezelligheid, de vriendelijkheid, de winkelstraten, de pleintjes...
Zeker doen!
Ook qua bereikbaarheid ligt Brugge ideaal: op een uurtje rijden van Brussel en Antwerpen.
Oud 29-01-2006, 06:08
Quantes
Quantes is offline
Ardennen is ook mooi, neem dan zeker Bastogne en Dinant mee. Tussen Libramont en Ciney kun je een mooie treinreis maken, door de bergen/heuvels. Je kunt daar ook mooi fietsen en mooie autoroutes rijden.
Oud 29-01-2006, 15:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Leuven, Brugge, Gent, Antwerpen zijn allemaal leuke steden die de moeite waard zijn om eens een dagje rond te kijken. Als je het leuk vindt kan je een dagje Leuven eventueel combineren met Rock Werchter.

De Ardennen zijn ook erg cool, ik ben vorig jaar in Virton geweest en de omgeving was daar echt heel erg mooi. Zeker omdat er toen een halve meter sneeuw lag maar anders is het vast ook de moeite waard.

De kust is ook erg leuk (De Panne, Koksijde, Oost Duinkerke, etc) best leuk om eens rond te struinen.
Oud 29-01-2006, 20:51
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Gewoon een paar daagjes Ardennen doen. Of een weekje Antwerpen-Brussel-Brugge, zijn drie mooie steden.
Oud 09-02-2006, 20:11
Dís
Dís is offline
brugge:'voor de kant',antieke gebouwen
anderlecht: stadion en de markt op zondag
brussel:marktplein en de steegjes en natuurlijk onze nationale trots Manneke Pis
Luikatuur en nog eens natuur
Gent:Gravensteen(kasteel in de tijd van Keizer Karel ofzo dacht ik)
ardennen: de dorpjes naast de bekende steden zoals Spa
'meetjesland': ligt in oost vlaanderen, omvat Eeklo,Assenede,Boekhoute,...enis zeer mooi in de zomer aan de kreken
Oud 14-05-2006, 00:23
ickeicke
ickeicke is offline
Leuven en Namen (Namur) hebben beide puike jeugdherbergen trouwens (vooral de eerste).
Oud 16-05-2006, 23:55
ickeicke
ickeicke is offline
Ik overweeg overigens ook om dit jaar een rondje door Belgie te doen .
Oud 04-06-2006, 11:43
Boogie
Boogie is offline
De Vlaamse steden zijn zeer bezienswaardig en gezellig. Je kan het rijtje Oostende (aan de kust)-Brugge-Gent-Antwerpen-Brussel-Namen-Luik maken. Dan heb je de mooiste steden gezien. Vooral Brugge, Gent, Antwerpen en Brussel zijn erg mooi.

Je kan altijd op een camping staan in de buurt van een stad, het land is niet zo groot.
Oud 04-06-2006, 17:30
Roadrunner
Roadrunner is offline
Parc la Clusure in Virton is een leuke camping in de Ardennen met veel jongeren
Oud 06-06-2006, 06:33
mini89
mini89 is offline
gent!
Advertentie

Regels voor berichten