Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2005, 21:06
Ikke84
Ikke84 is offline
Ik doe op dit moment de opleiding Personeel en Arbeid maar ik vind het niet echt leuk. Ik heb het gewoon gekozen omdat het me makkelijk leek, maar eigenlijk boeit de stof me niet zo en denk ik dat ik later niet zo'n werk wilt doen. Ben dus van plan om te switchen. Omdat ik hbo sowiezo niet bij me vind passen (hou van meer theorie, zelfstandigheid, ik haat groepswerk) wil ik liever naar de uni gaan. Ik heb alleen havo diploma, maar omdat ik 21 ben wil ik gebruik maken van colloquium doctum voor Psychologie. Het probleem is alleen dat ik niet weet hoe het met mijn huidige studie moet. Want stel je voor dat ik de cd niet haal en als ik het wel haal niet wordt ingeloot? Is het dan beter dat ik dit jaar even door ga met P&A voor het geval ik geen plek krijg bij Psychologie of moet ik gewoon stoppen? Want ik vind het wel zonde als ik anders weer een jaar moet wachten. P&A is namelijk ook weer niet zo slecht en als het echt niet anders kan zou ik misschien toch gewoon doorgaan met deze opleiding. Wat vinden jullie het beste??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2005, 22:02
Balance
Balance is offline
Waarom ben je uberhaupt een studie begonnen waarbij je als enige reden 'het leek me wel makkelijk' had?

En je zegt dat je Psychologie wil gaan doen omdat je meer van de theorie bent enzo, maar wil je nu puur naar de uni of wil je ook echt Psychologie doen? Want het klinkt voor mij een beetje alsof je maar een willekeurige (in jouw ogen makkelijke) studie hebt gekozen die toegang biedt tot de uni. En dat je niet zo zeer hebt gekozen naar wat Psychologie werkelijk inhoudt. Als dat zo is, denk ik dat je volgend jaar met hetzelfde probleem zit: dan besef je weer dat je je studie je qua stof niet aanspreekt.
Overigens is psychologie niet vrij van groepswerk hoor, denk maar aan oefenonderzoekjes enzo.
Oud 28-11-2005, 22:28
Verwijderd
Wat voor werk wil je dan wel doen?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 00:09
Verwijderd
Dat klinkt een beetje tegenstrijdig:

Je hebt een havo diploma, en je doet Pensoneel & Arbeid omdat het je makkelijk leek
...En nu wil je psychologie doen aan de uni?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 11:10
Verwijderd
Het beste lijkt me om je te oriënteren op zoveel mogelijk opleidingen om uiteindelijk een opleiding te kiezen die je interessant vindt, waar je later wat mee wilt gaan doen, enz.

Ik zou sowieso dit jaar gewoon af maken. En als je echt psychologie wilt doen, dan proberen om met dat colloquium doctum en loting volgend jaar te beginnen bij psychologie.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 12:46
Ikke84
Ikke84 is offline
Citaat:
Balance schreef op 28-11-2005 @ 23:02 :
Waarom ben je uberhaupt een studie begonnen waarbij je als enige reden 'het leek me wel makkelijk' had?

En je zegt dat je Psychologie wil gaan doen omdat je meer van de theorie bent enzo, maar wil je nu puur naar de uni of wil je ook echt Psychologie doen? Want het klinkt voor mij een beetje alsof je maar een willekeurige (in jouw ogen makkelijke) studie hebt gekozen die toegang biedt tot de uni. En dat je niet zo zeer hebt gekozen naar wat Psychologie werkelijk inhoudt. Als dat zo is, denk ik dat je volgend jaar met hetzelfde probleem zit: dan besef je weer dat je je studie je qua stof niet aanspreekt.
Overigens is psychologie niet vrij van groepswerk hoor, denk maar aan oefenonderzoekjes enzo.
Ik heb het geloof ik verkeerd gezegd. Ik heb de studie gekozen omdat het me makkelijk leek en natuurlijk ook omdat het me best leuk leek. Dus 'makkelijk' was niet de enige reden.

Verder ben ik WEL geinteresseerd in Psychologie. Ik ben al naar een open dag geweest waar ik een proefcollege heb meegemaakt en ik heb allerlei brochures. Natuurlijk vind ik dat niet genoeg en ga ik nog meer informatie verzamelen voordat ik echt een keuze maak.

En toen ik P&A koos was ik nog helemaal niet van plan om naar de uni te gaan. Ik haal sowiezo mijn propedeuse niet omdat ik in het eerste blok punten ben verloren. Pas een week geleden kwam ik er achter dat ik geen hbo wilde doen maar naar de uni wilde.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 12:48
Ikke84
Ikke84 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-11-2005 @ 23:28 :
Wat voor werk wil je dan wel doen?
Ik wil later een eigen praktijk beginnen.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 12:57
Ikke84
Ikke84 is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 29-11-2005 @ 01:09 :
Dat klinkt een beetje tegenstrijdig:

Je hebt een havo diploma, en je doet Pensoneel & Arbeid omdat het je makkelijk leek
...En nu wil je psychologie doen aan de uni?
Het leek me makkelijk en (vergeten te zeggen) ook best leuk. Daarnaast was mijn studiekeuze beinvloedt door mijn psychische problemen en was ik zo down maar moest ik een studie kiezen want ik wilde toch gaan studeren voor een goeie baan. En omdat ik door die problemen al genoeg aan me hoofd heb leek een makkelijke studie goed voor mij om de jaren door te komen. Maar nu kom ik er toch achter dat hbo helemaal niet bij me past. En ook al zal uni waarschijnlijk zwaar zijn voor me door mijn problemen en omdat ik nooit vwo heb gehad. Toch denk ik dat met deze studie het veel beter is dan P&A. Hoe raar het ook mag klinken.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Ikke84 schreef op 29-11-2005 @ 13:57 :
Het leek me makkelijk en (vergeten te zeggen) ook best leuk. Daarnaast was mijn studiekeuze beinvloedt door mijn psychische problemen en was ik zo down maar moest ik een studie kiezen want ik wilde toch gaan studeren voor een goeie baan. En omdat ik door die problemen al genoeg aan me hoofd heb leek een makkelijke studie goed voor mij om de jaren door te komen. Maar nu kom ik er toch achter dat hbo helemaal niet bij me past. En ook al zal uni waarschijnlijk zwaar zijn voor me door mijn problemen en omdat ik nooit vwo heb gehad. Toch denk ik dat met deze studie het veel beter is dan P&A. Hoe raar het ook mag klinken.
Aha dat klinkt een stuk beter
Gewoon doorgaan met je studie en idd kijken of je na de colloquium doctum verder kan. Succes
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 16:32
Codaz
Codaz is offline
Wat houd dat P&A eigenlij in wat voor vakken heb je en wat is precies het doel ?
Werk je in groepen en heb je alleen maar spreekuren ?

Je zegt ik vind de stof niet interessant maar wat is er dan niet leuk aan ?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten