Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2005, 22:38
Purgatori
Purgatori is offline
lo,

Ik heb zojuist een x800xt in men comp gedaan maar merk geen enkel verschil met de vorige kaart die erin zat (9700pro). Wat zou het probleem kunne zijn? Mijn system specs:

AMD 2600+ (2,12 GHz)
Gigabyte GA-7VT600 1x - Chipset VIA KT600
X800XT
1 GB ram
450 Watt voeding
Minimale ruimte vrij op C: 5GB

Bedankt,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2005, 22:50
Jolt
Jolt is offline
zet FSAA en AF eens aan.
Oud 28-11-2005, 22:52
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Jolt schreef op 28-11-2005 @ 23:50 :
zet FSAA en AF eens aan.
Waar kan ik dat vinde? Kan het zo niet vinde tusse de opties van ATI. Of is het gewoon de anti-analysing omhoog zette?

Laatst gewijzigd op 28-11-2005 om 22:54.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 22:55
M@rco
M@rco is offline
Welke spellen speel je? In Windows zie je natuurlijk geen verschil.
Oud 28-11-2005, 22:56
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
M@rco schreef op 28-11-2005 @ 23:55 :
Welke spellen speel je? In Windows zie je natuurlijk geen verschil.
Quake IV, Doom 3, Quake 3 en doe zo ff een 3dmark05 test
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 22:57
Jolt
Jolt is offline
En nieuwste drivers sowieso installeren, als je een nieuwe 3d kaart koopt of krijgt is het verstandig om fresh instal van windows xp te doen

Maar in games moet je het merken, zeer zeker op hogere resoluties en betere IQ
Oud 28-11-2005, 22:58
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Jolt schreef op 28-11-2005 @ 23:57 :
En nieuwste drivers sowieso installeren, als je een nieuwe 3d kaart koopt of krijgt is het verstandig om fresh instal van windows xp te doen

Maar in games moet je het merken, zeer zeker op hogere resoluties en betere IQ
Ik heb de drivers die erop stonde geuninstalled, kaart druit, x800xt drin en weer drivers geinstalled (catalyst 5.9) miss 10 probere maar zou dat zo verschille?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 23:02
Jolt
Jolt is offline
ja en nog feli
Oud 28-11-2005, 23:24
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Jolt schreef op 29-11-2005 @ 00:02 :
ja en nog feli
Ok ga ik ff 10 probere. En dankje

Ik heb net ook nog ff 3dmark05 gerunt:

Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 23:29
Jolt
Jolt is offline
hele grote waarschijnlijk heid, cpu limited.

Je cpu is te langzaam voor je kaart, daarom merk je normaal het geringe verschil, wel kan je nu met hogere IQ spelen en FSAA en AF zonder enige moeite.

ik geloof dat ik met mijn X850XT 5000 of zo haal.
Oud 28-11-2005, 23:38
Purgatori
Purgatori is offline
Nieuwe proc dus? Kheb die nieuwe drivers installed, blijft etzelfde
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 23:39
Jolt
Jolt is offline
waarschijnlijk wel, maar Athlon XP zou ik niet meer updaten, probeer eens je games te spelen op hogere resolutie en met FSAA en AF aan.
Dat is je enigste verschil.
Oud 29-11-2005, 00:20
N00se
N00se is offline
Ik haal met mijn nieuwe MSI NX6800GT deze resultaten :

De pc is een Medion
Pentium 4 @ 3Ghz
1Gig Ram

Ik was eerst ook van plan om een X800XT aan te schaffen, maar toen kreeg ik dit aanbod.
Hoe zie je nu of dit een goed resultaat is ?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 06:26
Jolt
Jolt is offline
online publiseren en vergelijken met andere mensen
Oud 29-11-2005, 08:06
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Jolt schreef op 29-11-2005 @ 00:39 :
waarschijnlijk wel, maar Athlon XP zou ik niet meer updaten, probeer eens je games te spelen op hogere resolutie en met FSAA en AF aan.
Dat is je enigste verschil.
Ja maar ik moet toch wel behoorlijk betere fps hebbe als tegenover die 9700pro, daarvoor moetk niet de FSAA en AF en hogere reso verandere.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 17:47
Jolt
Jolt is offline
ligt ook voornamelijk aan je CPU.
Oud 29-11-2005, 22:24
BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 29-11-2005 @ 09:06 :
Ja maar ik moet toch wel behoorlijk betere fps hebbe als tegenover die 9700pro, daarvoor moetk niet de FSAA en AF en hogere reso verandere.
Laten we zeggen dat je processor je kaart niet bij kan houden. Dus wat je processor naar je kaart door kan voeren is minder dan wat de kaart maximaal kan verwerken. Om het even simpel uit te leggen: Stel je voor dat je processor 5 bits per milliseconde kan sturen naar je nieuwe kaart, en je kaart kan er 10 verwerken, dan wordt er toch alleen maar 5 gebruikt. Dus daardoor heb je toch nog een lage fps. Dat betekent dus dat je niet alles uit je kaartje haalt, en dat het eigenlijk een beetje zonde van je geld geweest is.

Door FSAA en AF aan te zetten krijg je geen hogere FPS. Juist niet. Maar je beeld ziet er mooier uit. FSAA haalt namelijk de blokkerigheid uit je beeld, en AF filtert de wazigheid die je in de "verte" vaak ziet. Door deze opties moet je kaart wel veel meer data verwerken, waardoor je vergeleken met je 9700 efficienter uit bent. Op hogere resoluties moet je kaart ook meer pixeltjes op je beeldscherm toveren waardoor hij dus meer moet doen.

FSAA, AF en een hogere resolutie is dus om meer uit je kaart te halen, en niet om een hogere FPS te krijgen. Als je processor het niet bijhoudt kun je er niet veel aan doen...

En nog iets: Je hebt geen Q-tec of Sweex voeding hoop ik?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 21:58
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
BlackWolf schreef op 29-11-2005 @ 23:24 :
Laten we zeggen dat je processor je kaart niet bij kan houden. Dus wat je processor naar je kaart door kan voeren is minder dan wat de kaart maximaal kan verwerken. Om het even simpel uit te leggen: Stel je voor dat je processor 5 bits per milliseconde kan sturen naar je nieuwe kaart, en je kaart kan er 10 verwerken, dan wordt er toch alleen maar 5 gebruikt. Dus daardoor heb je toch nog een lage fps. Dat betekent dus dat je niet alles uit je kaartje haalt, en dat het eigenlijk een beetje zonde van je geld geweest is.

Door FSAA en AF aan te zetten krijg je geen hogere FPS. Juist niet. Maar je beeld ziet er mooier uit. FSAA haalt namelijk de blokkerigheid uit je beeld, en AF filtert de wazigheid die je in de "verte" vaak ziet. Door deze opties moet je kaart wel veel meer data verwerken, waardoor je vergeleken met je 9700 efficienter uit bent. Op hogere resoluties moet je kaart ook meer pixeltjes op je beeldscherm toveren waardoor hij dus meer moet doen.

FSAA, AF en een hogere resolutie is dus om meer uit je kaart te halen, en niet om een hogere FPS te krijgen. Als je processor het niet bijhoudt kun je er niet veel aan doen...

En nog iets: Je hebt geen Q-tec of Sweex voeding hoop ik?
Dusk moet iig gewoon een nieuwe proc kope? En ik heb een Deze Tagan voeding. (www.tagan.de)
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 13:42
BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 30-11-2005 @ 22:58 :
Dusk moet iig gewoon een nieuwe proc kope? En ik heb een Deze Tagan voeding. (www.tagan.de)
Heb even wat dingen over je moederbord opgezocht, maar zover ik kan zien zie ik niet echt waarom je chipset een bottleneck zou zijn(behalve dual channel, maar zo erg is dat niet) en blijft er inderdaad alleen je processor over. Ik vind het alleen wel zonde om een nieuwe processor erin te doen. Om meer uit je kaart te halen zul je waarschijnlijk een Athlon XP 3200+ (beste voor Socket A) moeten nemen, en die kost al snel €250. Dat vind ik echt veel te duur, dan kun je net zo goed overstappen naar Athlon 64. En ik kan het ook mis hebben over je processor(kan altijd met pc's, die dingen zijn nooit te snappen ).
En met je voeding zit je in ieder geval goed. Heb je het stekkertje op je videokaart op je voeding aangesloten trouwens?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 15:34
Verwijderd
Een 2600+ is gewoon goed op maat voor een 9700 Pro, maar als je daarboven gaat zitten krijg je dus dit. Niets aan te doen, gewoon een nieuwe plank + processor kopen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 15:43
MaHo
MaHo is offline
Tja, daar sta je dan met je AGP kaart. Mag je hem niet meer inruilen bij de betreffende shop tegen een volledig nieuwe (PCIe) upgrade? Met bijbetaling uiteraard, duh.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 15:52
Verwijderd
Een AGP-kaart is niet volslagen onbruikbaar in een A64-systeem natuurlijk. Vergelijk de prestaties van bijv. een 3500+ maar eens met die van een 2600+ met een AGP-versie van een snelle kaart, bijv. X800 of 6800 of whatever (ken al die namen niet zo). Dat processorverschil is indrukwekken,d het is echt niet zo dat die AGP ineens heel onbruikbaar is. Het gaat wel om de bús, niet om de GPU zelf he
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 16:06
M@rco
M@rco is offline
Dat is wel zo ja, maar als ie nu een AGP-plank koopt dan kan ie in de toekomst wéér een nieuwe kopen als ie ooit zijn videokaart wil vervangen. Tenzij hij dit neemt:

http://www.asrock.com/product/product_939Dual-SATA2.htm
Oud 01-12-2005, 16:55
Purgatori
Purgatori is offline
Ff een schemaatje want anders word het te ingewikkeld met alle tips

- 90% zker dat het toch men proc is.

-Het beste kan ik dan naar een Athlon 64 gaan aangezien de 3200 nogal prijzig is

-Een nieuwe mobo is dan niet nodig

-AGP is NIET out dated, het is alleen soms moeilijker te vinden

-Uiteraard hebk men stroom aan de kaart gemaakt anders zou er nogal wat gepiep vanuit daar kome en zou het niet starte
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 17:48
Verwijderd
Hoe kom je erbij dat je geen nieuw moederbord nodig hebt? Een Athlon 64 past niet in de voet van een Athlon XP, voor de duidelijkheid. Wil je upgraden naar een Athlon 64 dan zul je ook een nieuw moederbord en nieuw geheugen nodig hebben, omdat je op dit moment (waarschijnlijk) PC2700-geheugen hebt en Athlon 64's altijd een bussnelheid van (minimaal) 200 MHz hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2005, 18:28
BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-12-2005 @ 18:48 :
Hoe kom je erbij dat je geen nieuw moederbord nodig hebt? Een Athlon 64 past niet in de voet van een Athlon XP, voor de duidelijkheid. Wil je upgraden naar een Athlon 64 dan zul je ook een nieuw moederbord en nieuw geheugen nodig hebben, omdat je op dit moment (waarschijnlijk) PC2700-geheugen hebt en Athlon 64's altijd een bussnelheid van (minimaal) 200 MHz hebben.
Een nieuw moederbord is dan inderdaad noodzakelijk (andere socket namelijk 939), maar geheugen hoeft niet perse. De moederborden voor een Athlon 64 zijn backwards compatible met geheugen, dus als je er PC2700 indoet werkt het gewoon. Het gaat dan alleen op een lagere fsb werken, waardoor het de communicatie tussen onderdelen vertraagt. Als je PC3200 instopt haal je echter wel alles uit je moederbord/cpu dus het is wel slim, maar niet noodzakelijk. Hij kan die eventueel later toevoegen als hij geldtekort heeft.

En even voor de duidelijkheid. AGP is dus echt niet ouderwets ofzo. De volledige bandbreedte van AGP 8x is nog nooit door geen enkele kaart optimaal benut. Dus je kan er nog prima heel veel performance uit halen. Ik zou het echter niet aanraden om nog een AGP-moederbord te kopen aangezien alleen nog kaarten uitkomen met PCI-e.

Dus tegen de TS: ik zou even kijken of je je kaart kan inruilen voor een PCI-e versie, en dan een PCI-e moederbord kopen + Athlon 64 (je moet maar kijken welke processor in je budget ligt, en neem geen sempron). Als dit niet mogelijk is dan kun je eventueel nog een AGP-moederbord nemen met socket 939, of een moederbord met AGP en PCI-e zoals hier al een keer gepost is. In reviews zegt men wel vaak dat moederborden die ze allebei hebben voor minder performance zorgen dan moederborden die maar één van die twee sloten hebben, maar of dat echt zo is weet ik niet..

Laatst gewijzigd op 01-12-2005 om 18:37.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 21:28
Verwijderd
Citaat:
BlackWolf schreef op 01-12-2005 @ 19:28 :
Een nieuw moederbord is dan inderdaad noodzakelijk (andere socket namelijk 939), maar geheugen hoeft niet perse. De moederborden voor een Athlon 64 zijn backwards compatible met geheugen, dus als je er PC2700 indoet werkt het gewoon. Het gaat dan alleen op een lagere fsb werken, waardoor het de communicatie tussen onderdelen vertraagt. Als je PC3200 instopt haal je echter wel alles uit je moederbord/cpu dus het is wel slim, maar niet noodzakelijk. Hij kan die eventueel later toevoegen als hij geldtekort heeft.
Neau shit, maar je wilt niet met asynchrone geheugenbussen werken, dat schiet niet op. Koop dan gewoon in een keer het boeltje goed, levert je ook meer geld op als je je oude shizzle als pakket verkoopt ipv. alles los.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 22:41
Jolt
Jolt is offline
Je weet ook dat Athlon 64 met een E revisie core of later ook DDR433,500 en 550 fsb werken?
Reageren

Regels voor berichten