Ik ben iemand die respect heeft voor alle mensen (*behalve die van Idols!*) die wat-voor-muziek-dan-ook maken of proberen te maken. Tegenwoordig is vaak dat laatste 't striemende geval..Zo heb ik en met mij, vele anderen, onlangs een paar traantjes weggepinkt tijdens het beluisteren van een cover van Nothing else Matters. Lucie Silvas is best een lekker ding (pré dezer dagen) en iemand die, mits je van een rustige, klassiekere al dan niet jazz-achtige stijl houdt, best wel kan zingen. Haar andere nummers zijn dus best te pruimen, ondanks ze een aardig gehalte aan "kijk-mij-eens-goed-zingen" hebben. Enfin, het nummer Nothing else Matters heeft voor mij een persoonlijke waarde, je weet wel, zo'n nummer dat je af en toe vreselijk veel kan doen op momenten dat je het nodig hebt. Bovendien is het het eerste nummer dat ik heb leren spelen op mijn gitaar. Zelfs m'n vader vindt het mooi! En geloof me, dat nummer speel ik ook niet op mijn manier, die speel ik op de manier van Metallica. Ik kan dan ook niet akkoord gaan met enige verkrachting van dit nummer. Nothing else Matters mag nooit en te nimmer aangeraakt worden door blondines die kreunen zoals Mariah Carey. Als James Hetfield dood zou zijn geweest, zou hij zich omgedraaid hebben in zijn graf.. Citaat: "And F*cking H*ll, at least you could have used a guitar instead of a bloody piano!" (Iedere, Iedere, maar dan ook Iedere gitarist zal het hier roerig en eeuwig mee eens zijn)..
Ik ben iemand die respect heeft voor bijna alle mensen die wat-voor-muziek-dan-ook maken of proberen te maken.
Nothing else matters? It does!!
|