Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2005, 15:41
Rukkels
Rukkels is offline
Ik ben iemand die respect heeft voor alle mensen (*behalve die van Idols!*) die wat-voor-muziek-dan-ook maken of proberen te maken. Tegenwoordig is vaak dat laatste 't striemende geval..Zo heb ik en met mij, vele anderen, onlangs een paar traantjes weggepinkt tijdens het beluisteren van een cover van Nothing else Matters. Lucie Silvas is best een lekker ding (pré dezer dagen) en iemand die, mits je van een rustige, klassiekere al dan niet jazz-achtige stijl houdt, best wel kan zingen. Haar andere nummers zijn dus best te pruimen, ondanks ze een aardig gehalte aan "kijk-mij-eens-goed-zingen" hebben. Enfin, het nummer Nothing else Matters heeft voor mij een persoonlijke waarde, je weet wel, zo'n nummer dat je af en toe vreselijk veel kan doen op momenten dat je het nodig hebt. Bovendien is het het eerste nummer dat ik heb leren spelen op mijn gitaar. Zelfs m'n vader vindt het mooi! En geloof me, dat nummer speel ik ook niet op mijn manier, die speel ik op de manier van Metallica. Ik kan dan ook niet akkoord gaan met enige verkrachting van dit nummer. Nothing else Matters mag nooit en te nimmer aangeraakt worden door blondines die kreunen zoals Mariah Carey. Als James Hetfield dood zou zijn geweest, zou hij zich omgedraaid hebben in zijn graf.. Citaat: "And F*cking H*ll, at least you could have used a guitar instead of a bloody piano!" (Iedere, Iedere, maar dan ook Iedere gitarist zal het hier roerig en eeuwig mee eens zijn)..
Ik ben iemand die respect heeft voor bijna alle mensen die wat-voor-muziek-dan-ook maken of proberen te maken.
Nothing else matters? It does!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2005, 15:43
duivelaartje
duivelaartje is offline
Hunk, net toen ik dit topic opende, luisterde ik de verschrikkelijke versie van Lucie Silvas en de prachtige Metallica-versie. Ik zat me net te bedenken wat ik er zo slecht aan vond.

Toevallig

(Edit: past dit misschien toch niet iets meer op Muziek..?)
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 16:18
I C U
I C U is offline
Ik werd er vanmorgen wakker mee. Hoewel ik het geen slechte versie vind, vind ik de sexy mannenstem verre te waarderen boven die van Lucia Dinges. Sommige dingen moet je niet proberen te verbeteren... Tot vanmorgen kende ik Dinges niet eens, trouwens.

@ Duifje: Ik denk dat dit hier wel past, het is vast een betoog tegen verkrachting der muziek.
Oud 29-11-2005, 16:39
Rukkels
Rukkels is offline
Yes!! mensen die me begrijpen
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 16:52
Verwijderd
Ik ben het roerend met je eens.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 20:00
Rukkels
Rukkels is offline
Dank u, dank u.. Nog meer meningen die rondzweven in de omgeving?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 17:57
Verwijderd
Mijn vader vindt het ronduit verkrachting.

En ik ben het natuurlijk met hem eens...
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 18:46
Verwijderd
"(Iedere, Iedere, maar dan ook Iedere gitarist zal het hier roerig en eeuwig mee eens zijn).. "

Zou je denken? Ik vind het nogal kortzichtig. Het gaat wel ten koste van authenticiteit, maar ik zou verder niet weten wat er zo erg aan is.
Ik zie niet in waarom het bewerken van een muziekstuk, waarbij authenticiteit verloren gaat, per definitie iets anders zou zijn dan muziek maken.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 14:44
Rukkels
Rukkels is offline
Ik heb het ook niet over het bewerken van een muziekstuk, ik heb het over het verkrachten van één van de machtigste rocknummers ooit geproduceerd. Maar gelukkig verschillen meningen, dat is goed! Respect..
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 18:28
Verwijderd
Dat jij het niet mooi vindt omdat jij de versie van Metallica mooier vindt, wil niet zeggen dat het geen muziek is.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 18:32
Rukkels
Rukkels is offline
Lees het nou nog eens rustig door en kom even terug op je uitspraak..(ik zie het namelijk niet staan)
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 18:58
Sketch
Sketch is offline
Ik vind de versie van Silvas leuker. Maar ik hou dan ook van piano, en een rustige, klassiekere al dan niet jazz-achtige stijl.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 19:10
UnderControl
UnderControl is offline
Ik vind het allebei niks, maar als die lucia of wie dat ook moge zijn haar eigen versie wil maken en veel mensen kunnen het waarderen dan moet ze dat vooral doen. Niet alle gitaristen zijn het met je eens
Oud 01-12-2005, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Rukkels schreef op 01-12-2005 @ 19:32 :
Lees het nou nog eens rustig door en kom even terug op je uitspraak..(ik zie het namelijk niet staan)
"(...) of proberen te maken. Tegenwoordig is vaak dat laatste 't striemende geval..Zo heb ik en met mij, vele anderen, onlangs een paar traantjes weggepinkt tijdens het beluisteren van een cover van Nothing else Matters."

Je suggereert hier echt heel duidelijk dat het geen muziek is. Als je het niet zo hebt bedoelt, dan mag je wel iets meer letten op je formulering.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 20:32
Verwijderd
Het heeft altijd zo weinig zin om te gaan zeiken over verkrachting. Als jij het speelt, weet ik 100% zeker dat ik dat ook verkrachting noem, waarschijnlijk nog wel meer dan deze versie.
En die opmerking over piano/gitaar, zelfs al komt hij van James Hetfield, is gewoon bullshit.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 22:04
Elisabeth.
Elisabeth. is offline
Ik vind het erg jammer dat zulke nummer verkracht worden door blondines die denken dat ze kunnen zingen. Dit nummer heeft het niet nodig om aardig gevonden te worden door mensen die muziek alleen fijn vinden als het populair is.
Oud 01-12-2005, 22:12
Verwijderd
Citaat:
SKAdillac schreef op 01-12-2005 @ 23:04 :
Ik vind het erg jammer dat zulke nummer verkracht worden door blondines die denken dat ze kunnen zingen. Dit nummer heeft het niet nodig om aardig gevonden te worden door mensen die muziek alleen fijn vinden als het populair is.
Is Metallica alleen voor de elite?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 22:25
Elisabeth.
Elisabeth. is offline
Citaat:
perseus schreef op 01-12-2005 @ 23:12 :
Is Metallica alleen voor de elite?
Neen, zeer zeker niet. De mensen die er van houden, houden er genoeg van. Meer zo bedoeld. Misschien een beetje vaag uitgelegd. Sorry.
Oud 01-12-2005, 23:43
Verwijderd
Citaat:
Rukkels schreef op 01-12-2005 @ 15:44 :
Ik heb het ook niet over het bewerken van een muziekstuk, ik heb het over het verkrachten van één van de machtigste rocknummers ooit geproduceerd.
Nothing Else Matters is ook maar een simpel rocknummer, hoor, en zeker niet één van de machtigste rocknummers ook. Metallica speelt ten eerste al geen rock

Maarreh, ik kan die Lucia Silvas echt niet aanhoren. Wanneer leren al die mutsige zangeresjes nou eens dat ze toonladders bij zangles moeten doen en niet in de studio?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 13:33
Rukkels
Rukkels is offline
Het blijft dan ook mijn mening! Ik wil niemand iets opdringen.. Het ging ook om het artikel in het algemeen, zoals het geschreven is. Uiteraard vind ik het erg leuk dat jullie op de inhoud reageren.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 13:49
Verwijderd
Qua stijl is het wel redelijk, het slot is leuk. Ik zou 'iedere' gewoon zonder hoofdletter hebben geschreven en minder hebben herhaald, maar dat is denk ik een kwestie van smaak. Verder vind ik het niet lang genoeg om heel uitgebreid op je stijl in te kunnen gaan.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 09:55
Rj11
Rj11 is offline
Citaat:
Rukkels schreef op 29-11-2005 @ 16:41 :
(Iedere, Iedere, maar dan ook Iedere gitarist zal het hier roerig en eeuwig mee eens zijn)..
Ik vind de apocalyptica versie anders best mooi^_^
Reageren

Regels voor berichten