Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
En wanneer ik cat /proc/interrupts intypr, krijg ik ook zo'n lijst te zien met daarin deze regel
11: 9 XT-PIC etho en wanneer ik ping wil doen, dan zegt hij network unreachable, daar ligt dus ergens de fout ofzo?? en bij de laaste dan krijg ik wel nameservers te zien ![]() [Dit bericht is aangepast door jdiezrequejo (26-01-2002).] |
![]() |
|
![]() |
Je moet je NIC configureren. Hoe dat moet in MDK, ik zou het niet weten.
De gegevens weet ik wel ongeveer: interface: eth0 IP: 192.168.0.2 (als die nog niet in gebruik is) Gateway: 192.168.0.1 (als dat de hoodcomputer is) DNS: 194.109.6.66 (of een andere DNS server, die van scholieren.com werkt ook: 213.239.130.40)
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() maar goed, dit is dus mijn eerste dagje als linux enzo ![]() Ik heb zelf al 3 keer eerder een linux distributie geprobeerd, eerst was het Slackware 8.0, die gaf een fout aan aar ik helemaal niks mee kon ![]() Daarna probeerde ik Mandrake 8.1, die ging toen met de setup telkens verkeerd.. Daarna probeerde ik Red Hat waar ik dus niet veel verder kwam... En nu heb ik weer Mandrake geprobeerd en uiteindelijk is het dan toch gelukt ![]() De aanhouder wint zullen wij maar zeggen ![]() ![]() [Dit bericht is aangepast door jdiezrequejo (26-01-2002).] |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Mjah, ik zeg zal niks meer zeggen voordat ik nog iets "doms" zeg ![]() ![]() Ik kom wel met de problemen ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hmmmmmm, raar...
Ik heb dus een muis met scroll, gisteren deed de muis het dus gewoon alleen de scroll niet nou wou ik dus het scrollen goed proberen te doen, en dus start ik de computer op en opeens doet mijn muis het niet meer ![]() Gisteren deed hij het nog wel en nu niet meer? Kan het misschien liggen dat ik verkeerd afgesloten heb ofzo? want gisteren deed ik hem dus afsluiten en het duurde op een gegeven moment zo lang en er stond Power Shut Down, en ik dacht dus dat ik gewoon de pc af kon zetten, kan dat toch wel of sluit hij automatisch af? |
![]() |
|
![]() |
# nmap -O *diez-IP*
*knip ports* Remote operating system guess: Windows Millenium Edition v4.90.3000 Conclusie: Kan je dus niet zien vanaf, staat achter deze bak. Gevolg: ook al is je Linux bak niet secure, omdat er een andere bak tussen staat maakt dat minder uit. Iig wel de nieuwste beveiligsupdates downen ![]()
||
![]() |
Citaat:
Description: Free Stealth Port Scanner for Network Exploration & Security Audits # make install ![]() [edit] # nmap -v -sS -O www.cad-engineering.nl No exact OS matches for host (test conditions non-ideal). Difficulty=1979102 (Good luck!) LoL ![]() |
![]() |
||
Citaat:
[blaat] No exact OS matches for host (If you know what OS is running on it, see http://www.insecure.org/cgi-bin/nmap-submit.cgi). en dát zonder vuurmuur ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() [edit] "The site office.endoria.net is running Apache/1.3.9 (Unix) Debian/Alpha PHP/4.0.3pl1 mod_perl/1.21_03-dev on Linux. FAQ" Debian op een Alpha die als router dient voor je ADSL verbinding (XS4ALL) ![]() Hmm, maar toch, hoe doe je dat? ![]() [edit 2] Nou ja, dat zegt 'ie bij mij ook op de "localhost" ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|