Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2005, 23:48
CheloKabab
CheloKabab is offline
Sinds 3/4 weken werk ik bij Burger King.

Ik ben daar via Career Network (studentenwerk) aangenomen. Toen ik een solicitatiegesprek had kreeg ik te horen dat mijn proeftijd 2 maanden lang was, maar vandaag vroeg ik het aan een andere manager en de werknemers en die zeiden dat het voor degene die via Career Networks zijn aangenomen 500-550 uur is. Ik werk nu 8 uur per week. Dat zou dus betekenen dat mijn proeftijd rond de 15 maanden zal zijn.

Nu is mijn vraag of dit wel kan/mag?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2005, 00:02
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Dat zou ik allereerst eens navragen bij Career Network. Zij zeggen jou dat het 2 maanden duurt, dus daar mag je dan ook wel vanuit gaan. Een "proeftijd" van 15 maanden is overigens ook erg lang.
Oud 05-12-2005, 00:17
T_ID
T_ID is offline
2 maanden is het wettelijke maximum, daarna kunnen ze hoog of laag springen, maar net zo goed de boom in.

edit: kalendermaanden indeed, de arbowet gaat natuurlijk over arbeidsomstandighedem, ik doelde op het deel van het wetboek dat over arbeidscontracten gaat.

Laatst gewijzigd op 05-12-2005 om 16:20.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 01:06
Verwijderd
Proeftijd wordt berekend in kalendermaanden, niet in een soort 'cumulatieve arbeidsmaanden'. Het maakt dus niet uit of je vanaf het begin van je contract nu 4 of 40 uur per week werkt; een proeftijd mag maximaal twee kalendermaanden duren vanaf het moment dat je in dienst treedt .
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 09:48
juno
juno is offline
Zie het BW.(niet de arbowet)

maar wil je wel voor dit soort boeven werken? Als ze je hiermee al proberen te belazeren, zullen ze het op andere gebieden ook doen. Controleer je urenstaten en loonstrookjes maar heel goed!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 10:49
CheloKabab