Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2005, 11:52
Ninnoc
Ninnoc is offline
Ik hou heel erg van koken en nog meer van eten. Maar ik hou ook bijzonder veel kan keukengereedschap en servies en glaswerk enzo.
Gezien in december de tafels altijd wat mooier gedekt worden vond ik het wel kunnen hierover een topic te openen -als je het stom vind fb, sluit dan maar, verplaatsing naar bijv. lifestyle heeft weinig nut-

Wat is jouw favoriete keukenhulp? Ben jij helemaal gek van je broodrooster of ben je meer van een microplanerasp(dat bestaat, dat wilde mijn vader voor zijn verjaardag)? Schaf jij het liefst 50 soorten pollepels aan en een schelpenmes wat je maar een keer per jaar gebruikt of interreseerd dat je geen zak.

En dan het tafelgerei, 15 soorten borden van de rommelmarkt of een villeroy & boch servies? En heb je nog tips/ ervaringen met mooie presentaties zoals soep uit een theepot of zoiets. Nog ideen voor een mooi kerstdiner? Of juist dingen om af te raden?
Oud 05-12-2005, 11:56
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik vind vierkante borden altijd helemaal geweldig ( dus die krijgt mijn vriendje dus dit jaar ook met sinterklaas ) en dan van die leuke rieten placemats eronder .
Verder hebben wij wel veel keukengerei, van grill en oven tot vijzelf om noten te malen en een handmatige slagroomklopper

En zo nodig eten we natuurlijk met stokjes en we hebben ook altijd mooie wijnglazen en leggen alles mooi op schalen ofzo.

Maar als we lui zijn, kwakken we het op lelijke borden enzo
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 13:45
wizkid
wizkid is offline
Ik vind leuke gekleurde schalen/kommen wel altijd leuk bij hapjes of chips. En met de feestdagen niet de gewone borden.
Qua apparaten: We hebben een tostimachine voor die italiaanse broodjes enzo en dies meer gebruik ik eigenlijk niet want ik kook bijna nooit avond eten.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 13:50
Jolt
Jolt is offline
Glazen borden vind ik ruig, alleen zie je zo snel je vinger vlekken erop.
Oud 05-12-2005, 14:14
Skilly
Skilly is offline
Ik hou ook van keukengerij. Het liefst koop ik voor elk bepaald voedsel een speciaal daarvoor gemaakte keukengerij. Maar mams en paps denken dara anders over

We hebben al 16 jaar dezelfde borden Dat zijn 8-hoekige zwarte borden. Ze zijn tig keer gevallen maar nooit kapot gegaan En dat in blokker gekocht.

Zelf hou ik van aparte borden. Zoals je ze weleens zit in Bijenkorf. Die dure mooie dingen

Met kerst doen we niet veel aan tafelversiering etc. Alleen de servetjes veranderen we. Dit jaar hebben we rode servetjes met gouden klokjes erop.
Oud 05-12-2005, 15:54
freakje
freakje is offline
Mijn favoriete keukenhulpje is toch wel de blender! Hij is nieuw van in de zomer, maar toch al met stip op nummer 1, omdat hij zo handig is en je er allerlei lekkere drankjes mee kan maken.

Daarna heb ik ook wel een voorkeur voor allerlei kleine schaaltjes en potjes om alles mooi te presenteren, dat doe ik zelfs voor een simpel avondje televisie kijken. Ook van die grote wijnglazen vind ik super!

Servies in gewoon wit porselein van de IKEA, wel zonder rand en met zowel platte als diepe borden en kommetjes.

Nog een decoratietip: geen ronde placemates, die kan je volgens mij niet netjes dekken, aangezien je bestek er nooit goed op past. Je kan ze wel als een soort onderbord gebruiken, dan is dat probleem wel opgelost natuurlijk.
Oud 05-12-2005, 15:56
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Met kerst gaan de sjieke bordjes op tafel!
Oud 05-12-2005, 16:32
MTpower
MTpower is offline
Ik gebruik het liefst multifunctioneel gereedschap
Dus niet 12 verschillende pollepels
Wij hebben er daar 3 van.
Mijn favo is de knoflookpers, ik hou van knoflook
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 14:08
Ninnoc
Ninnoc is offline
Ik heb toevallig van de week een nieuwe knoflookpers gekocht, ik was t losse-bakje-met-gaatjes kwijt geraakt, ik heb er nu maar een zonder los bakje (van de xenos, ze hadden verbazingwekkend mooie)

vierkante borden zijn volgens mij wel populair, ik vind ze ook erg mooi. new wave doet het ook goed volgens mij als variatie op vierkant. maar ik vind t erg lelijk.
Oud 06-12-2005, 14:24
MTpower
MTpower is offline
Ik vind ovale borden wel mooi staan
Die van dat plaatje vind ik ook lelijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten