Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2005, 22:28
Menahem
Menahem is offline
Shadow of the colossus, nieuw spel van de makers van Ico.

Officile site: http://www.us.playstation.com/Conten...US-97472/Site/

Ik ben erg beniewd naar dit spel! Grafisch ishet geen hoogstandje, en ik vermoed dat de gameplay niet vernieuwend is.
Maar ondanks dat lijkt het mij een prachtig spel!

Meningen?
Oud 06-12-2005, 00:39
Verwijderd
Duidelijk een spel waar maar een woord geschikt voor is: hebbe. En dat ze Ico, zodra dit spel uitkomt, ook weer releasen is helemaal mooi.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 06:23
Jolt
Jolt is offline
is toch de opvolger van Ico? Vond Ico wel wat hebben, zag er ook leuk uit.

Kon alleen niet dat taaltje hebben wat die tegen die meid zei, umpah, umpah.

motherfuckers.
Oud 06-12-2005, 10:59
TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
Menahem schreef op 05-12-2005 @ 23:28 :
Ik ben erg beniewd naar dit spel! Grafisch is het een hoogstandje, en ik vermoed dat de gameplay vernieuwend is.
ICO is naar mijn mening het beste PS2 spel tot op heden, dus ik verwacht een heleboel van deze titel. Heb m vorige week even kunnen spelen, en mijn eerste indruk was zeer goed. Prachtige animaties
Oud 06-12-2005, 18:02
Menahem
Menahem is offline
Citaat:
TommytheCat schreef op 06-12-2005 @ 11:59 :
ICO is naar mijn mening het beste PS2 spel tot op heden, dus ik verwacht een heleboel van deze titel. Heb m vorige week even kunnen spelen, en mijn eerste indruk was zeer goed. Prachtige animaties
Je hebt shadow of the colossus al gespeeld?
Ik dacht dat deze in Europa pas in februari 2006 uitkwam? (Hoewel het spel in de VS en Japan allang uit was?)
Oud 06-12-2005, 19:12
TommytheCat
TommytheCat is offline
Ben op de Gamexpo geweest alwaar het spel te spelen was.
Oud 21-02-2006, 15:43
Verwijderd
Een late up, maar SotC (klinkt als een star wars ep ) is eindelijk uit!
Gezien mijn komende verjaardag ben ik van plan hem deze maand ergens te halen

Wie heeft em al in zijn/haar bezit? En wat vind je ervan?
Grafisch? Gameplay?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 15:55
Menahem
Menahem is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 21-02-2006 @ 16:43 :
Een late up, maar SotC (klinkt als een star wars ep ) is eindelijk uit!
Gezien mijn komende verjaardag ben ik van plan hem deze maand ergens te halen

Wie heeft em al in zijn/haar bezit? En wat vind je ervan?
Grafisch? Gameplay?
Ok, dat zei ik dus onder de verkeerde nickname!
Oud 21-02-2006, 16:15
Jolt
Jolt is offline
Ik heb hem gespeeld een vriend van mij heeft hem al (lang) en ik ook binnekort ivm HDD Loader

Maar het was wel indrukwekkend, ICO liefhebbers zouden dat wel leuk vinden.

Zelf hou ik er niet van ik wil Actie, niet waardoor je eerst helemaal op een of ander wazig beest moet klimmen, hem neersteken, etc.
Oud 21-02-2006, 16:17
Verwijderd
Lijkt me erg leuk, maar heb net een nieuwe telefoon en carnaval komt eraan dus ik ben bang dat het nog wel even gaat duren voordat ik dit spel kan kopen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 17:06
robbzooi
robbzooi is offline
Lijkt me juist vernieuwende game play. Ook vind ik het vet dat je als enige andere wezens om je heen hebt, je paard en die collosus beesten zijn..
Oud 21-02-2006, 22:34
Marcade
Marcade is offline
Heb net de eerste twee reuzen verslagen.

Plus is dat 't heerlijk episch is, de sfeer, muziek en de animatie goed is. Het paard is geweldig.

Min is dat de camera soms bloed irritant doet en dat je soms met je vingers in de war raakt wil je bepaalde dingen doen. (oh en ook het feit dat als je aangeeft in opties dat je een 16:9 scherm hebt, dat die dan alleen de cutscenes 16:9 doet en de rest 4:3 waardoor je belangrijke info mist .. bloed irritant and spelletjes dat doen .. )
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 19:36
Otnemem
Otnemem is offline
In bezit. Uitgespeeld. Top 10 ooit materiaal. Sluit goed aan bij ICO.

Nu nog Zelda TP! En Shenmue 3!
Oud 22-02-2006, 19:41
Jolt
Jolt is offline
Hehe, naja het is weer een pracht game, ga hem ook maar eens downloaden, of lenen van een vriend van me.
Oud 22-02-2006, 19:58
Carn
Carn is offline
net gekocht, nu bezig met de 2de colossus
Oud 22-02-2006, 20:05
Carn
Carn is offline
gave sfx en mooie muziek btw
Oud 22-02-2006, 20:16
Jolt
Jolt is offline
Soms loopt ie wel kut, hardware van de PS 2 is echt aan zijn einde.
Oud 22-02-2006, 21:56
Carn
Carn is offline
mwah, eigenlijk nog geen (irritante) slowdown gehad. Draai m overigens op ntsc/60hz, vraag me af of dat qua performance wat uitmaakt.
Oud 23-02-2006, 08:35
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Carn schreef op 22-02-2006 @ 22:56 :
mwah, eigenlijk nog geen (irritante) slowdown gehad. Draai m overigens op ntsc/60hz, vraag me af of dat qua performance wat uitmaakt.
lol dat vraag ik me dus ook af.

Soms .. (of nou, eigenlijk best frequent) .. zijn er idd. slowdowns .. maar die zijn niet (echt) storend .. de sfeer en het feit dat je geen laadschermen en dergelijke hebt, maakt alles goed ..

Gisteren 6e reus verslagen .. de 7e heeft mij afgemaakt.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 14:33
Otnemem
Otnemem is offline
Mijn favorite colossi waren zeker nummer 3, 5, 8, 13 en 16. Vooral 3 en 5 waren magistraal.

Alleen die kleine kut stierachtige beestjes waren best wel irritant om te verslaan, vooral 14!

Hebben jullie trouwens al gezien hoe zo'n japanse dude al die colossi genadeloos killed?

http://bgr44.cool.ne.jp/wanda/movie/movie.html < Moet je echt zien. Deed me denken aan die Mario 3 speedrun.
Oud 23-02-2006, 15:01
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Otnemem schreef op 23-02-2006 @ 15:33 :
http://bgr44.cool.ne.jp/wanda/movie/movie.html < Moet je echt zien. Deed me denken aan die Mario 3 speedrun.
Bah; moet je niet kijken wil je geen spoilers zien .. moet je ook niet kijken wil je die geweldige sfeer houden als je 't spel speelt.

Het moment dat je voor het eerst die eerste reus ziet en begint te snappen hoe 't spel werkt is gewoon geweldig.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 15:22
Otnemem
Otnemem is offline
Uhm...ik heb het al uitgespeeld haha. Ik heb daarna pas die weirde japanese stunts gezien.
Oud 23-02-2006, 18:13
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Otnemem schreef op 23-02-2006 @ 16:22 :
Uhm...ik heb het al uitgespeeld haha. Ik heb daarna pas die weirde japanese stunts gezien.
ghehe ja dat snapte ik maar ik zei 't meer voor de mensen die nog niet gespeeld hebben ..

ik ben nog maar totmet reus 6 vanavond verder ..

Reus 3 en 5 waren trouwens idd heel cool .

..

Ik kan ook niet laten te bedenken hoe 't zou zijn als dit een MMORPG was .. met meerdere mensen en dan allemaal reuzen door 't hele land .. zou wel stoer zijn .. allemaal mensen die op zo'n reus klauteren ..
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 20:08
Otnemem
Otnemem is offline
Dat is een hele hoop ge-

Maar ik geef je totaal gelijk! Een MMORPG in de stijl van SOTC zou geniaal zijn. Stel je voor, met een groepje tegelijk een colossus aanvallen, of wel meerdere colossi tegelijk. Ik had gelezen dat de makers van ICO en SOTC geintereseerd waren in de nieuwe online mogelijkheden van de PS3. Wie weet, misschien wordt deze droom wel realiteit.

Wacht maar tot je bij 8 bent. Hoog Link-gehalte.
Oud 23-02-2006, 20:32
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Otnemem schreef op 23-02-2006 @ 21:08 :
Dat is een hele hoop ge-

Maar ik geef je totaal gelijk! Een MMORPG in de stijl van SOTC zou geniaal zijn. Stel je voor, met een groepje tegelijk een colossus aanvallen, of wel meerdere colossi tegelijk. Ik had gelezen dat de makers van ICO en SOTC geintereseerd waren in de nieuwe online mogelijkheden van de PS3. Wie weet, misschien wordt deze droom wel realiteit.

Wacht maar tot je bij 8 bent. Hoog Link-gehalte.
Ik heb net 8 en 9 verslagen.

Spoiler
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2006, 23:04
Otnemem
Otnemem is offline
9 was erg geil ja . Vooral met geysers.

Ik weet niet, vind 8 wel iets hebben. Coloseum sfeertje misschien.
Oud 24-02-2006, 00:15
Jolt
Jolt is offline
NTSC maakt zeker uit loopt stukken sneller dan PAL, zie ook FFX.
Oud 24-02-2006, 19:47
Verwijderd
Ben bang dat ik mijn vriendje vanavond niet zo heel veel meer spreek... vanwege dit spelletje dus, vanmiddag gekocht
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 20:50
Otnemem
Otnemem is offline
Citaat:
Ben bang dat ik mijn vriendje vanavond niet zo heel veel meer spreek... vanwege dit spelletje dus, vanmiddag gekocht
Heb je ICO al?
Oud 24-02-2006, 23:32
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Jolt schreef op 24-02-2006 @ 01:15 :
NTSC maakt zeker uit loopt stukken sneller dan PAL, zie ook FFX.
FFX gaat idd heerlijk op NTSC
op de PU Gameplay heb ik ff gekeken naar mensen die SotC speelden, maar die bakten dr geen reet van.. die probeerden met een zwaard(?) de voeten van zo'n ding te verbranden ofzo
Oud 25-02-2006, 09:17
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
D@mien schreef op 25-02-2006 @ 00:32 :
FFX gaat idd heerlijk op NTSC
op de PU Gameplay heb ik ff gekeken naar mensen die SotC speelden, maar die bakten dr geen reet van.. die probeerden met een zwaard(?) de voeten van zo'n ding te verbranden ofzo
Spoiler

Gisteren reus 10 verslagen Kutreus.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2006, 10:16
Jolt
Jolt is offline
Als je het spel uitgespeeld heb kan je hoger klimmen/springen en langer klimmen, dus je kan op plaatsen komen waar je eerst niet kon komen

Beinvloed de replay factor weer.
Oud 25-02-2006, 16:04
Marcade
Marcade is offline
*super gefrustreerd na 't doden van reus 11 en 12*

Vooral bij 12 was de camera een grotere vijand dan de reus.

Laatst gewijzigd op 25-02-2006 om 16:09.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2006, 19:24
Otnemem
Otnemem is offline
LOL. Chill.

Heb me persoonlijk nooit echt gestoord aan de camera. Misschien omdat ik weet hoe ik hem zelf goed moet besturen terwijl ik toch niet opfuck? Ik heb alleen problemen gehad met de camera bij colossus 16.

En 12 was echt een schandalig belachelijke colossus. Zag er niet uit, leek op niets, en was een belachelijk uitgewerkt concept. Verbaads me echt dat de makers die er gewoon in hebben gelaten. Draagt de game naar benenden en dat is zonde.
Oud 25-02-2006, 21:15
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Otnemem schreef op 25-02-2006 @ 20:24 :
En 12 was echt een schandalig belachelijke colossus. Zag er niet uit, leek op niets, en was een belachelijk uitgewerkt concept. Verbaads me echt dat de makers die er gewoon in hebben gelaten. Draagt de game naar benenden en dat is zonde.
Whuh? hoezo belachelijk? Ik vond 'm op zich wel tof, alleen dat camera werk stoorde me enorm .. ik zag heel vaak niet waar ik zwom of waar ik heen sprong ... ik heb wel 'tig keer misgesprongen door die kutcamera .. en dan kon ik erweer opklimmen ed. super frustrerend

Ow ja en ik kon die kutreus eerst niet vinden; zat ik maar te kloten in 't nabij gelegen bos met Agro. En ook 'tig keer bij die waterval gekloot en naar beneden gevallen *zucht*
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 14:00
Otnemem
Otnemem is offline
@ Marcade: Heb je het nou al uitgespeeld, ouwe REUS?

Er staat je zo'n cool einde te wachten, zeker als het einde van ICO bij jou in de smaak viel!
Oud 27-02-2006, 14:18
Jolt
Jolt is offline
Die reuzen zijn gebouwd uit de levels van ICO
Oud 27-02-2006, 15:35
Otnemem
Otnemem is offline
...je bedoelt..ze zijn eigenlijk een waar LEGO-kasteel?
Oud 27-02-2006, 15:37
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Otnemem schreef op 27-02-2006 @ 15:00 :
@ Marcade: Heb je het nou al uitgespeeld, ouwe REUS?

Er staat je zo'n cool einde te wachten, zeker als het einde van ICO bij jou in de smaak viel!
ICO heb ik nooit gespeeld; misschien dat ik die nog aanschaf.

Maar nee nog niet uitgespeeld. Bij de laatste reuzen heb ik enorm dat nadat ik *eindelijk* zo'n reus verslagen heb dat ik zodanig gefrustreerd ben dat ik even pauze moet nemen.

Ik moet alleen reus 15 en 16 nog..

Reus 13; die jij tof vond, is idd tof Lekker groot weer en niet al te moeilijk uit te vogelen hoe je hem moet verslaan.

Reus 14 was super frustrerend ..

Spoiler

Reus 15 is weer een lekkere 'goede ouwe' reus .. maar ..
Spoiler

dus nog even geduld.

Laatst gewijzigd op 27-02-2006 om 15:40.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 16:28
Otnemem
Otnemem is offline
Citaat:
Alleen die kleine kut stierachtige beestjes waren best wel irritant om te verslaan, vooral 14!
*Quote zichzelf* Ah-ha, zo te zien ben je bij reus 14 terecht gekomen, de frustratie zelve!

Maar ik ben trosts dat je het uiteindelijk toch geflikt hebt hehe. En ja, als je eenmaal op de grond ligt bij die kut stierachtige 'reuzen' kan je beter alvast je testament klaar hebben liggen.

Oehh, colossusje # 15. Die vond ik wel heel stoer, vooral mede door de verlaten puinhoop, gebouwen die je de reis er naartoe tegenkwam. Redelijk mytish en mysterieus.

Oh ja, dude, ICO moet je zeker kopen, volgens mij hebben ze die ook re-released en kan je hem nu voor een klein bedrag aanschaffen, 30 euro ofzo? Je krijgt niet de special edition die ik heb, maar daar gaat het niet om, ICO moet je spelen! Zit zeker wel ergens in mijn top 10 ooit.

Laatst gewijzigd op 27-02-2006 om 16:30.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 16:52
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Otnemem schreef op 27-02-2006 @ 17:28 :
Oehh, colossusje # 15. Die vond ik wel heel stoer, vooral mede door de verlaten puinhoop, gebouwen die je de reis er naartoe tegenkwam. Redelijk mytish en mysterieus.
Na ja ik had het al eerder gezien toen ik op zoek was naar kutreus nummer 12

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 17:43
Otnemem
Otnemem is offline
Citaat:
Wel stoer hoe je 'm ziet .. loop je naar de afgrond .. klimt die er ineens heel erg pissed off uit.
Haha Ja, echt zo van ' Daar heb je dat kut gastje weer'

Ik ben echt ontzettend benieuwd wat de makers van ICO en SOTC zouden kunnen afleveren als ze een big bang epishe game ala Zelda in elkaar flansen. Met hun artistieke Godenmiddelen moeten ze echt in staat zijn een sony versie van Zelda te kunnen maken, met natuurlijk de eigen originaliteit. Heerlijke dungeons, sidequests etc.

Na twee games vol verlatenheid, doomsday gehalte heb ik wel eens trek in iets bombastich.
Oud 27-02-2006, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Otnemem schreef op 27-02-2006 @ 18:43 :
Haha Ja, echt zo van ' Daar heb je dat kut gastje weer'

Ik ben echt ontzettend benieuwd wat de makers van ICO en SOTC zouden kunnen afleveren als ze een big bang epishe game ala Zelda in elkaar flansen. Met hun artistieke Godenmiddelen moeten ze echt in staat zijn een sony versie van Zelda te kunnen maken, met natuurlijk de eigen originaliteit. Heerlijke dungeons, sidequests etc.

Na twee games vol verlatenheid, doomsday gehalte heb ik wel eens trek in iets bombastich.
zou leuk zijn inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 21:00
Menahem
Menahem is offline
Ok, ik heb het spel dus eindelijk, ben nu bij Colossus 8 of 9
Spoiler

De sfeer is erg mooi, en het paardrijden is super gedaan! Ook fijn dat het niet belachelijkmoeilijk is maar lekker wegspeelt!
Ook ben ik telkens weer benieuwd hoe de volgende colossus zal zijn
Ook de muziek vind ik geweldig!

Nadelen vind ik dat het grafisch niet geweldig is. De Colossi wel, ze zijn ook echt groot. Maar de hoofdrolspeler (naam?) vind ik grafisch ronduit slecht.
Vooral het introfilmpje stelde me grafisch erg teleur.
Maar dit vergeet je gelukkig snel wanneer je speelt.
Oud 28-02-2006, 17:28
Marcade
Marcade is offline
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 17:30
Otnemem
Otnemem is offline
Huh? Tegen wie heb je het? Die dudes op het einde?

HAHA OOPS. Ik vergat AGRO te high lighten!
Oud 28-02-2006, 17:31
Verwijderd
Maaruhm, dit spel, Black, DTM Race Driver 3 of God of War + Tekken 5 en 12,50 over hebben?

Ik ga morgen ff naar de stad ja
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 17:32
Otnemem
Otnemem is offline
Citaat:
Maaruhm, dit spel, Black, DTM Race Driver 3 of God of War + Tekken 5 en 12,50 over hebben?
Waar de fuck heb je het over?
Oud 28-02-2006, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Otnemem schreef op 28-02-2006 @ 18:32 :
Waar de fuck heb je het over?
Welk spel ik moet kopen volgens jullie.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 17:39
Otnemem
Otnemem is offline
Oh. Ok, let's see:

Black: Alleen nog maar de demo gespeeld. Conclusie: Leuk voor even, kut voor langere periode, tenzij je een heterosexuele rambo fetish hebt.

DTM 3: Fuck alle auto's, behalve een groen, beige achtige jaguar waar ik de naam niet van ken. Die auto was in Memento.

God Of war: Eerste level met die Hyrdra-shit was leuk, de rest is veel van hetzelfde, en wel een beetje heel erg gepolijst.

Tekken 5: WTF. Alleen die Bruce Lee rip off is cool. Voor de rest is het maar button bashen.

CONCLUSIE: Koop SOTC als je waar voor je geld wilt.

Edit: Zoek ook naar Killer 7. Cool spel. Coole muziek. Mega Man achtig, coole characters. Weirde shit dus.

Laatst gewijzigd op 28-02-2006 om 17:50.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten