Advertentie | |
|
![]() |
|
Eerst object is compleet afgesloten op 't moment dat een synch method aangeroepen wordt. Als dan voor 'naar' een synch meth aangeroepen wordt, heeft een gelocked object een lock op een ander object, dat een lock kan aanvragen op object 1. Deadlock-gevaar dus.
Dat jij het er niet mee eens bent doet weinig ter zake, zo werken synched methods in Java. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Mmm....ik ben hardleers
![]() Zou je kunnen zeggen wat hier fout aan is (deze beredenatie): De methode boek "loopt nooit vast". Als er meerdere threads erin willen, wachten ze netjes op elkaar. De methode maakOver kan probleem geven, omdat die tijdens de executie moet wachten op boek (omdat al een andere thread ermee aan de slag is). Dus maakOver zit vast, en boek zit vast. Boek komt echter altijd vrij, dus er komt een moment dat ook maakOver zeg maar weer vrij komt. Er komt dus nooit een situatie waarin een deadlock optreedt... Wat is er nu dan fout aan mijn redenatie...ik snap het niet.... ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Okay, ik snap hem geloof ik ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
In dat boek stond dus ook, als je bv. 2 methoden synchroniseert en als dan 1 object de ene methode in komt, dat dan nog een ander object de ander gesynchroniseerde methode in kan. Daarom dacht ik dus ook dat er geen deadlock kon optreden. Ik kwam er gelukkig nog vlak voor tentamen achter, dat dan gelijk het gehele object gelockt is... Maar we zullen het vast ook nog wel eens een stuk uitgebreider krijgen. En het tentamen was vrij simpel gelukkig ![]() Thanks for the support in ieder geval, ik hoop dat ik ooit nog eens zo slim wordt als jij ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Programmeren batch en HTML DiegoH_Concepts | 17 | 24-03-2014 16:49 | |
Software & Hardware |
java programmeren - temperatuur converter ecobest | 1 | 30-08-2007 03:36 | |
Software & Hardware |
[JAVA] Mensen met programmeerkennis gezocht ruben3123 | 3 | 05-06-2007 17:42 | |
Software & Hardware |
java vraagje SATANIC | 3 | 02-01-2003 17:30 | |
Software & Hardware |
windows xp java probleem Fatma | 7 | 17-10-2002 11:13 | |
Software & Hardware |
Help cyberface | 2 | 03-12-2001 21:01 |